Skip to main content

Beste KPN,

ik heb net gebeld met een van jullie medewerkers over onterechte facturaties.

 

Het gesprek vond plaats rond 10:30, met Leonie (achteraan wou ze niet zeggen).
Uit het gesprek is niks gekomen en ze heeft ook haar beloftes niet gemaakt. Ze zou een log aanmaken en gaf aan dat ik in twee weken teruggebeld zou worden. Ik belde opnieuw, de medewerker die ik na haar sprak, zag niks terug in het systeem en een lege log van haar collega Leonie.


Ik heb sterk het gevoel dat ik niet gehoord wordt en dat ik niet serieus genomen wordt. Ik zie niet hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik spreek constant met amateurs aan de lijn die niet eens moeite willen doen om mij te helpen. En ik blijf altijd rustig.


In ieder geval: ik heb op 18 december 2023 twee brieven ontvangen. Een van 39,49 euro en een van 61,51 euro. Daarnaast kreeg ik vandaag ook een afschrijving van 34 euro.

De toestand:

Oct 22, 2023 at 12:30 PM: ik had mijn “Mobiel Prepaid toegevoegd aan KPN ID”.

Oct 22, 2023 at 1:32 PM: Opwaardering voor prepaid sim (EUR 5,00)

Oct 22, 2023 at 1:43 PM: Bedankt voor uw bestelling: S4***799, onbeperkt internet e-sim.

Ik heb toen een aantal e-mails ontvangen van KPN met instructies om de e-sim te activeren.
Een van deze emails gaf aan quote: “
Let op: Activeer de e-sim binnen 7 dagen. Als je de e-sim nog niet hebt geactiveerd na 7 dagen, dan wordt je bestelling automatisch geactiveerd door KPN.

Ik heb mijn e-sim dus niet zelf geactiveerd, ik heb gewoon afgewacht, want ik had geen haast.

Maar mijn e-sim deed het na 2 weken nog niet.
Ik probeerde toen de instructies alsnog handmatig uit te voeren, maar de activatiecode was niet meer geldig.

Ik belde toen naar KPN. En legde de situatie uit aan de medewerker die ik sprak. We probeerden het samen nog eens en het lukte ons niet om het werkend te krijgen. Het was niet gelukt. Ze gaf aan dat ik drie weken moest wachten en dat de e-sim daarna vanzelf geactiveerd zou worden.

Dus ik had afgewacht. Na drie weken deed hij het nog niet.

De situatie was dus: geen e-sim activatie, Mijn KPN app: Prepaid abonnement.

Ik heb toen opnieuw de e-sim besteld en toen direct zelf geactiveerd, met succes.
Mijn KPN-abonnement was toen omgezet van prepaid naar onbeperkt data (e-sim).


Na één dag kwam ik er echter dat “onbeperkt” bij KPN “10 GB per dag” is.
Dus ik had toen mijn abonnement opgezegd door te bellen. Ik gaf de medewerker aan dat ik het abonnement wou annuleren en dat ik weer mijn Prepaid Abonnement terug wou hebben.

Dit was binnen één uur na het gesprek allemaal geregeld. Mijn internet stopte met werken, mijn abonnement was ook gewijzigd in mijn KPN app. Maar ik had wel al 34 euro betaald. Dus ik belde opnieuw om te vragen wanneer ik dat geld terug zou krijgen. De medewerker gaf mij aan, volgende maand op de dag dat KPN het normaal gesproken afschrijft. Dit is niet gebeurd. In plaats daarvan kreeg ik een rekening van 39,49 (30 november). En daarna nog een van (62,51).

Ik heb deze daarna zelf teruggeboekt. Want er gebeurt maar geen actie! Elke keer dat ik bel wordt er iets uitgesteld, of kunnen ze het niet terugvinden of kunnen ze niet zien waar de oorzaak zit en ben ik er maar de dupe van.

En deze maand (4 januari, 2024) WEER een afschrift van 34,00. Het kan niet gekker worden.
Ik moet volgens KPN dus al 34,00 + 39,49 + 62,51 + 34,00 euro betalen!

En daarnaast komt er ook nog een incassokosten van 20,00 euro omdat ik niet voor 2 januari alles had overgemaakt.

Kunnen jullie a.u.b. z.s.m. al deze facturaties stop zetten?!
En mijn abonnement omzetten naar Prepaid in Mijn KPN app?

Er staat momenteel helemaal geen abonnement in mijn KPN app. Het stond eerst allemaal prima. Ik heb geen idee wat jullie daar allemaal zitten te doen. Waarschijnlijk omdat jullie systeem ziet dat ik nog een “openstaand bedrag” heb waaraan ik niet heb voldaan na een herinnering via post.

Wat dus niet klopt!

Elke keer dat ik bel (ik heb net weer gebeld, werd ik gewoon niet fatsoenlijk geholpen). Ik kom maar niet verder en wordt niet gehoord. Ik heb geen zin in een incassobureau. Ik weet namelijk dat KPN dit via het systeem automatisch zal gaan starten als er niks gecorrigeerd wordt.

Ik probeer deze route, want als ik zoek “KPN Klacht Indienen” heb ik alleen maar de optie om te bellen. En als ik dan bel, krijg ik te horen dat de klachtenafdeling helemaal niet bestaat. Waar gaat dit over?


Ook helemaal geen manier om online een formulier in te vullen. KPN was echt een grote fout.


Kan iemand mij alsjeblieft serieus nemen en helpen?

Ik weet echt oprecht niet wat ik nog kan doen vanuit mijn eigen kant.


Alvast bedankt.

~ Dennis

@dennis5821 Welkom op het forum. 

Wat balen dat je in zo'n lastige situatie zit. En ook dat je bij de klantenservice niet verder lijkt te komen. 

Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen. Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of ik kan achterhalen wat hier precies gebeurt. 


@dennis5821 Welkom op het forum. 

Wat balen dat je in zo'n lastige situatie zit. En ook dat je bij de klantenservice niet verder lijkt te komen. 

Ik controleer graag of er iets is dat ik voor je kan betekenen. Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken of ik kan achterhalen wat hier precies gebeurt.

Hallo @Rutger_, bedankt voor je bericht.


Ik heb mijn profiel bijgewerkt.
Ik zou het waarderen als je dit voor mij zou kunnen oplossen.

Alvast bedankt voor het kijken.
~ Dennis


Beste @Rud,


Ik ben gebeld door KPN, 9 januari om 19:44.

Hierin gaf de medewerker aan het op te lossen. En ik heb hierover ook een email ontvangen. Tot zo ver zo goed. Alleen heb vandaag (11 januari 2024), weer een brief ontvangen van KPN. Zouden jullie dit a.u.b. willen oplossen?

Wat ik wil is dat al die brieven en facturaties stoppen. Alvast bedankt.


De inhoud volgt hieronder:

 

Beste meneer/mevrouw,

U wilt uw contract voor KPN Mobiel opzeggen. Daarom stoppen wij uw contract. U moet nog € 14,54 betalen.

Betaal € 14,54 voor 11 januari 2024
Bekijk een overzicht van alle openstaande facturen op de achterkant van deze brief.
 

U kunt betalen op 2 manieren:
• Maak het openstaande bedrag zelf over naar rekeningnummer L83INGB*****25513 ten name van KPN. Vermeld in de omschrijving 401*****509.
• Of betaal met iDEAL. Scan daarvoor de QR-code op de achterkant van deze brief.


Als u niet voor 11 januari 2024 betaalt, dan vragen we een incassobureau om hulp.

U betaalt dan extra kosten en de wettelijke rente aan het incassobureau.


Registratie bij stichting Preventel
We hebben u aangemeld bij de stichting Preventel. Deze stichting registreert personen en bedrijven met openstaande rekeningen bij aanbieders van telecommunicatiediensten.


Door deze deze registratie kan het zin dat u geen nieuw abonnement meer kunt afsluiten. Betaalt u het openstaande bedrag? Dan melden we u af bij Preventel zodat uw registratie bij KPN vervalt.

Heeft u vragen?

Kik dan op kpn. com/factuur. Daar vindt u meer informatie over het betalen van facturen.
Met vriendelijke groet,
Team KPN
Wilco Mol

 

Even voor de duidelijkheid, ik heb zelf niks opgezegd, de medewerker gaf aan dat hij het zou oplossen en toen hingen wij op. Hij zou in de achtergrond hiermee verder gaan en mij terugbellen als er iets was.


@dennis5821 Ik zie het gesprek inderdaad terugkomen. 

Ook zie ik op 11 januari nog een notitie van mijn collega dat er een tussentijdse factuur is aangemaakt voor €14,54. 

Op die manier zijn alle kosten dus voldaan. Je zal hier dan dus ook geen brieven meer over ontvangen. 


@dennis5821 Ik zie het gesprek inderdaad terugkomen. 

Ook zie ik op 11 januari nog een notitie van mijn collega dat er een tussentijdse factuur is aangemaakt voor €14,54. 

Op die manier zijn alle kosten dus voldaan. Je zal hier dan dus ook geen brieven meer over ontvangen. 

Beste @Rutger_,

dankjewel voor je bericht! Dat is heel fijn om te horen.
Bedankt voor alle hulp en tijd die je hebt genomen om mij te helpen.

Ik ga ervan uit dat het zo dan opgelost is en dat ik geen verdere brieven of notificaties ontvang van KPN betreft facturatie of betalingen omtrent dit topic.

~ Dennis