Skip to main content

Vanavond heb ik gebeld met de klantenservice, ik heb nog een oud XS4all abonnement.

Het probleem is dat KPN al 2 jaar (sinds 2022!) belooft om een afspraak in te plannen om langs te komen om even glasvezel aan te sluiten, maar de afspraken keer op keer niet nakomt. Ik belde om hierover een klacht in te dienen en met de opmerking dat als KPN het nu eindelijk niet eens kan oplossen, ik overstap naar een andere provider die wel gewoon glasvezel kan aanbieden.

Ik ben hier inmiddels behoorlijk geïrriteerd over, want na veel belletjes en mailtjes die worden genegeerd zijn we nog steeds nergens, 0 service, maar KPN verhoogt wel weer doodleuk het maandbedrag voor een abonnement dat ik dus eigenlijk helemaal niet wil omdat ik al lang had willen omzetten naar glasvezel.

Na indienen van de klacht bij een eerste medewerker, die eea goed heeft opgepakt en doorgezet aan de aannemer, werd ik doorverbonden met een klantenservicemedewerker die een korting zou kunnen aanbieden. Telefonisch noemde hij twee opties, een half jaar met korting obv een jaarcontract en een heel jaar met korting obv een twee jarig contract. Vanzelfsprekend wilde ik niet vastleggen aan een langer contract terwijl ik eigenlijk weg wilde, maar omdat de klacht nu door twee kanalen bij de aannemer zou zijn uitgezet wilde ik wel afwachten met opzeggen om te zien of dit misschien nu opgelost zou worden. Ook daar aangegeven dat een korting voor mij alleen zin heeft als ik zicht heb op het oplossen van de klacht. Daar kon de medewerker geen uitspraken over doen, maar wel zou hij dit voorstel op de mail zetten. Ik zou dan aankijken of de klacht werd opgepakt en besluiten of ik akkoord wilde gaan en anders alsnog overstappen. Het enige dat we afgesproken hebben, is dat de gratis Spotify-account zou worden beëindigd, maar dat stond los van dit verhaal.

In plaats van een voorstel op de mail, heeft deze medewerker mijn contract zonder toestemming ineens met 2 jaar verlengd! Ik kreeg direct een contract en ook is de looptijd met 2 jaar aangepast in mijn KPN-account.

Ik heb na het ontvangen van dit contract direct teruggebeld, maar de klantenservice was al dicht. 

Daarom hier het bericht, ik begrijp oprecht niet waar deze medewerker het idee vandaan haalt dat deze contractverlenging ook maar de bedoeling was, nadat ik heb gezegd bij KPN te zullen vertrekken als ze dit probleem na 2 jaar niet een keer zouden oplossen. Dit is gewoon oplichting. 


Hoe kan ik ervoor zorgen dat KPN dit direct contract gaat herstellen? 

Je kan gewoon vandaag terug bellen om dit te annuleren en eventueel een klacht in te dienen.


Welkom op de community @GerardB001. Zonder akkoord zou een contract niet verlengd moeten kunnen worden inderdaad. Ik denk dat het vooral een misverstand was in deze. Een voorstel op de mail bestaat niet, dat is dan al een orderbevestiging. Als je het er niet mee eens bent of er staan dingen in die niet kloppen is het van belang om zo snel mogelijk (binnen 14 dagen) telefonisch (0800-0402) contact op te nemen met ons zodat het bekeken en waar nodig aangepast kan worden. Via deze weg hebben we geen mogelijkheden om iets aan te passen met contracten, je kunt ons hiervoor dus het beste bellen zoals Bart ook al noemt.


Bedankt voor de reacties, ik heb met de KPN klantenservice geregeld dat het contract is opgezegd, ze konden het inderdaad direct annuleren.


Goed om te lezen dat het nog teruggedraaid kon worden! Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂


Reageer