Skip to main content

In 2021 heb ik een 3-jarig kleinzakelijk contract afgesloten voor glasvezel hussel tv+internet. Het was een en al ellende (de communicatie met de klantenservice, de technische uitvoering, alles was een en al gedoe) tot er eindelijk internet was, vanaf dat punt heeft het internet prima gewerkt. De TV kwaliteit is altijd matig tot slecht geweest (haperingen, slechte beeldkwaliteit), zowel met een kastje als met de app.

 

Nu loopt mijn abonnement in 2024 af, en ik was van plan om het nog te verlengen met enkel internet - TV regel ik wel op een andere manier. Vandaag wilde ik mijn snelheid van 1gbit naar 4gbit upgraden, maar helaas lijkt de bestel/upgrade flow kapot (goh, iets kapot bij KPN) en daarom besloot ik een belverzoek in te dienen. Vandaag zou ik om 9.15 gebeld worden maar uiteraard: niemand heeft me gebeld. Had ik ook wel verwacht eerlijk gezegd. Wederom de chatbot gevraagd om een nieuwe afspraak, ook die hebben ze niet nagekomen. Ik heb geen zin een 3e poging.

 

Toen ik een klacht wilde indienen kwam ik op een pagina waar gezegd werd dat ik dan moest inloggen om bij het klachtformulier te komen.  Na het inloggen kwam ik (uiteraard) weer terecht op de pagina waar stond dat ik moest inloggen om een klacht in te dienen.

 

Het is een totale chaos bij KPN, dat was in 2021 in al zo, en nu nog steeds blijkbaar. In contact komen lukt niet en technisch is het een puinhoop.

 

Doodzonde dat het zo moet.

Het is bij KPN Zakelijk kennelijk niet zo goed in orde als ik je begrijp.

Je bent hier bij de Consumenten afdeling overigens. Maar overal gaat wel eens wat mis. En als het je dan treft is dat heel vervelend.

De tv kwaliteit van de bij Hussel geleverde Arris vip5202 is uitmuntend. Dus de slechte beeldkwaliteit kan ik daarop niet helemaal plaatsen. Mogelijk zat er een niet IGMP Snooping ondersteunende switch tussen ofzo.

Wel de app, die laat het inderdaad nog wel eens afweten en is het heel onscherp.

Vandaag wilde ik mijn snelheid van 1gbit naar 4gbit upgraden, maar helaas lijkt de bestel/upgrade flow kapot

Ten eerste, waar heb je dié snelheid voor nodig? TV kijken gaat bij glasvezel al niet eens van je bandbreedte af. Voor een bedrijf is 1 Gb/s ruim voldoende. Een bestand van 1 GB is dan al in 8 seconden verzonden als de hele keten tot aan de ontvanger ! het ondersteunt.

En je hebt nu Hussel. Binnen dat abonnement is de 4 Gb/s optie niet beschikbaar en komt ook niet.


Het is bij KPN Zakelijk kennelijk niet zo goed in orde als ik je begrijp.

Ten eerste, waar heb je dié snelheid voor nodig? TV kijken gaat bij glasvezel al niet eens van je bandbreedte af.

1. Kpn is idd een zooi.

2. Meer snelheid is beter. Mijn netwerk hier is 10gbit. Tv kijken is niet zo belangrijk. Kijk ik wel bij een andere random aanbieder.


Het bijzondere is dan wel dat het glasvezelnetwerk van kpn tot één van de beste ter wereld behoort.


Het bijzondere is dan wel dat het glasvezelnetwerk van kpn tot één van de beste ter wereld behoort.

Als het internet eenmaal werkt, is het bloedsnel. Juist daarom is het zo jammer dat het organisatorisch een puinhoop is!


En je hebt nu Hussel. Binnen dat abonnement is de 4 Gb/s optie niet beschikbaar en komt ook niet.

En dit kan dan pas wanneer je buiten contract zit. Zolang je binnen contract zit kun je nog niet over naar het nieuwste abonnement en kun je alleen wijzigingen maken die binnen jouw abonnement passen.