Skip to main content

Ik hoop dat ik een reactie krijg van KPN via deze weg. Het is onmogelijk om KPN Netwerk telefonisch te bereiken en de standaard reactie op het versturen van een email is, dat er zo snel mogelijk in januari contact opgenomen zal worden….

Ik kreeg onverwacht bezoek van 3 mannen die claimen van een onderaannemer te zijn die glasvezel aanlegt voor KPN. Ze wilden binnen kijken naar de kabels. Ik vond dit een hele vreemde gang van zaken en heb gezegd eerst contact op te willen nemen met KPN. Dit blijkt dus onmogelijk.

De boodschap van de heren was dat als ze niet in huis konden kijken, ze mij later niet aan konden sluiten op glasvezel. Als ik op de website van KPN kijk, zie ik ook dat benadrukt wordt dat bewoners mee moeten werken aan het onderzoek. Ter identificatie dragen de mannen een grijze jas en hebben een naambordje. Wat voor garantie geeft dat?

Is dit een normale procedure? Dat een onderaannemer zomaar op de stoep staat en mensen onder druk zet ze binnen te laten omdat ze anders geen glasvezel kunnen krijgen?

Aan alle kanten worden mensen door de overheid gewaarschuwd om niet zomaar vreemden binnen te laten. Trekt KPN zich hier niets van aan en zetten jullie mensen onder druk om wel vreemden onaangekondigd binnen te laten? Met het dreigement dat je anders in de toekomst veel geld moet betalen voor het zelf laten aanleggen van de glasvezelkabels?

Of volgt KPN een nette, betrouwbare procedure met te verifiëren afspraken vooraf? Dat er alleen monteurs komen als vooraf een afspraak is gemaakt?

Ik ga je niet echt helpen alleen KPN komt NOOIT bij u over glasvezel naar binnen brengen. Dit is een ander bedrijf genaamd KPNNetwerk. Hoewel beide KPN in de naam hebben hebben ze verder weinig met elkaar te maken en communiceren ze absoluut niet over klanten of specifieke cases. (Dit mag niet ivm concurrentie voordelen) 
U zult met uw verhaal dan ook bij https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/ moeten zijn en niet op dit forum ;

 

Over mijn ervaring; Ja ze staan vaak onaangekondigd voor de deur, u kunt ze vragen om een identificatie en deze zullen ze ook geven. Ze hoeven enkel even in de meterkast te kijken om te controleren of er plek is voor het glasvezelkastje. Indien u dit niet toestaat zal er een spietje bij u voor de deur uit gaan steken om u later alsnog aan te sluiten. Dat het dan helemaal niet meer mogelijk is klopt niet. Wel is het zo dat er dan mogelijk kosten bij komen kijken.


Hallo @onverwachtbezoek ,

Je bent hier op het forum van de provider KPN. Dat is een ander bedrijf dan KPNNetwerk. De provider kan geen antwoord geven op jouw vraag.

Overigens is jouw ervaring zeker niet uniek. Ik kreeg weliswaar maanden eerder een brief vanuit een onderaannemer, maar ook hier stond er onverwachts iemand op de stoep voor het maken van foto's van de meterkast. In mijn geval ging het om een student die iets van een legimitatie bij zich had. En aangezien ik al eerder verhalen over dit soort praktijken had gelezen, heb ik de jongeman de foto's laten maken.

Hier kun je procedure teruglezen:

 


Kijk even op de website van KPN netwerk of Glaspoort, als die jongens daarvan zijn klopt het.Â