Skip to main content

Ik zou korting krijgen op sim-only abonnement van € 7,50 (van € 35 naar € 27,50), omdat ik ook internet + telefoon heb. Deze korting wordt niet verwerkt op de rekening. Dit stond wel in de aanbieding. Hoe kan dit ? Beide abonnementen en facturen lopen via zelfde account en bankrekening.

NB. Ik vind het wel raar dat ik vraag niet rechtstreeks bij KPN zelf kwijt kan. Niet echt klantvriendelijk.

Hallo @bopje ,

Dan lijkt het erop dat je jouw 7,50 euro korting vanwege Combivoordeel nog niet hebt geactiveerd. Er wordt nu dus de bruto prijs in rekening gebracht waar de korting nog niet van afgehaald is. Voor het aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of Combivoordeel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je de voordelen zelf nakijken en aanzetten. Controleer eerst of de voordelen actief zijn via MijnKPN


Bedankt, helpvol antwoord. Ik heb het aangezet en hoor over 2 dagen of het gelukt is. Overigens absurde praktijk, dat je dit zelf moet activeren. KPN kan toch zien wie in aanmerking komt voor combi-voordeel en dit direct toekennen? Hoeveel mensen doen dit niet of weten dit niet? Je wordt niet geïnformeerd en je moet echt goed zoeken op de site, voordat je voordelen kan aanzetten.

Gaarne ook een reactie van #kpn zelf.


De voordelen worden automatisch toegekend als je in je bestelling hebt aangegeven dat je meerdere abonnementen hebt bij KPN. De abonnementen moeten wel op hetzelfde adres geregistreerd staan.
bron: KPN Combivoordeel: combineer en bespaar

Wat er bij jou fout gegaan is weet ik niet, maar ik heb vorig jaar ook een dergelijk mobiel abonnement via de website afgesloten en mijn ervaring was dat het combivoordeel “vanzelf” werd geactiveerd.

Gaarne ook een reactie van #kpn zelf.

Een KPN moderator reageert binnenkort, zodra dit topic aan de beurt is.


Meestal gaat het automatisch goed, of je krijgt de korting vergoed op de tweede factuur als de factuur bv toevallig net verstuurd is. 

Maar soms gaat het niet automatisch goed en daar is deze procedure voor. 

Een medewerker van de backoffice krijgt jouw aanvraag nu in behandeling en dan wordt de korting handmatig aangezet. En daar krijg je een bericht van. 


Welkom bij ons op het forum @bopje, on de meeste gevallen gaat dit inderdaad automatisch goed. In incidentele gevallen worden de voordelen niet (goed) geactiveerd, en dan kan je ze zelf activeren met de link die Noordzee al had gegeven. Naar aanleiding daarvan zullen de voordelen toegevoegd worden. Ik kan verder niet zoveel toevoegen aan wat er al gezegd is, de woorden zijn al uit mijn mond genomen 🙂


Draadje mag dicht. Voordelen zijn handmatig geactiveerd. Hoop dat KPN dit beter kan automatiseren. Bedankt voor de reacties.