Skip to main content

Mijn kinderen vroegen mij om naar KPN over te stappen, wegens de glasvezel internetverbinding. Zo komen mijn zoon en ik in gesprek met een medewerkster van KPN over de samenstelling van ons nieuwe KPN abonnement. Wij geven aan dat wij graag ULTRASNEL internet willen. Deze snelheid valt ook onder de aanbieding.

De medewerkster drukt ons op het hart dat dit voor ons helemaal niet nodig is. ‘Supersnel’ is meer dan voldoende. Zij volhardt in haar advies met: ‘Probeer het gewoon eerst uit. Mocht het niet bevallen, dan kun je zonder problemen overstappen naar ULTRASNEL.’

Mijn zoon en ik zwichten voor dit dringende advies, omdat we er samen van overtuigd zijn dat we het abonnement zonder extra kosten en problemen naar ULTRASNEL kunnen aanpassen.

Het abonnement is nu enkele dagen ingegaan. Mijn kinderen willen nu toch ULTRASNEL. Dat pas ik dan wel even aan!

Wat blijkt, de aanpassing blijkt 17,50 Euro te kosten! Ik ben helemaal onthutst, maar verwacht dat de service medewerkers van KPN de juiste aanpassing wel tot stand kunnen brengen. Een medewerker deelt mee, dat het abonnement alleen met die 17.50 Euro aan te passen is. Basta!

Hier breekt mijn klomp.

Dit is dus het bittere gevolg van het opvolgen van het dringende advies… Wij voelen ons hier heel vervelend onder en vragen ons af bij wie we moeten aankloppen om deze onbillijke gang van zaken recht te zetten?    

    

Ik weet niet wat jouw kinderen allemaal uitspoken maar het verschil tussen "supersnel" (200Mbps) en "ultrasnel" {1Gbps) is voor het overgrote merendeel van de huishoudens te verwaarlozen omdat ze toch niet aan een verbruik van 200Mbps komen. Zijn jouw kinderen soms fervent gamers die regelmatig (nieuwe) games downloaden?

Overigens kan ik me niet voorstellen dat het verschil €17,50 per maand is immers "ultrasnel" is per maand €2,50 duurder dan "supersnel".

Kan je eens screenshots plaatsen van het scherm waaruit blijkt dat dit €17,50 duurder zou zijn.

 


 

Zo te lezen gaat het om een nieuw abonnement, de één neemt een cadeau de ander kiest voor de korting. @JaGeert heeft gebruik gemaakt van de korting en in zijn geval is dit € 15,00 korting per maand in geval van het 200Mbit abonnement.

Het prijsverschil tussen 200Mbit (Supersnel) en 1Gbit (Ultrasnel) is inderdaad € 2,50 maar in totaal kom je dus in principe op € 17,50 verschil aangezien bij een snelheidswijziging ook je korting komt te vervallen.

Het enige wat ik kan zeggen @JaGeert is… vul even je profiel in, misschien dat een medewerk(st)er van KPN toch nog iets voor je kan betekenen.

 

Mocht een medewerk(st)er niets voor je kunnen betekenen en je nog binnen de 14-dagen bedenktijd zitten (14-dagen gaan in na oplevering van de verbinding), dan zit er waarschijnlijk niets anders op dan jezelf te beroepen op de bedenktijd en een nieuwe bestelling te plaatsen.


Hartelijk bedankt voor jouw reactie!


Hoi @JaGeert, dit is inderdaad een beetje jammer zo!
Volgens mij moet hier wel iets te regelen zijn, allereerst is het waarschijnlijk toch het snelst even (nog een keer) te bellen met 0800-0402, zij moeten dit wel aan kunnen passen.

Als dat toch niet lukt of het heeft niet zo'n haast kan ik uiteraard ook even meekijken, daarvoor heb ik dan nog wel wat gegevens van je nodig.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Dag Thomas,

Bedankt voor jouw advies!

Ik heb opnieuw gebeld. De persoon die ik sprak gaat het aanpassen.

Deze omzetting kost me in de eerste 6 maanden nog wel 2.50 Euro per maand extra. Daar kan ik echter wel mee leven…

 

Nogmaals, hartelijk bedankt!


Deze omzetting kost me in de eerste 6 maanden nog wel 2.50 Euro per maand extra. Daar kan ik echter wel mee leven…

Dat is natuurlijk ook logisch immers een 1Gbps abonnement is nu eenmaal €2,50 p.m. duurder dan een 200Mbps abonnement.


Ah top, bedankt voor je terugkoppeling!