Skip to main content

‘Nog een jaar korting’ voor selecte klantengroep niet doorgevoerd en bevestigd. Wat gaat er mis  KPN?

 

Klantnummer: ****

 

Op 5 februari 2023 ben ik klant van KPN alles-in-een geworden. Een mooie aanbieding: een jaar lang voor 35 euro internet en televisie. Tegen het einde van mijn contractperiode kreeg ik per post een leuk bericht. Mijn abonnement zou doorlopen voor slechts 10 euro per maand meer, dus 45 euro per maand. Ik hoefde daar niets voor te doen, zo schreef KPN. Nog steeds een zeer concurrerend aanbod en dus besloot ik bij KPN te blijven.

Helaas factureerde KPN op 7 februari 2024 een bedrag van 62,78 euro. Na contact met de klantenservice via nummer 08000402 op donderdag 15 februari om 8:00 uur, werd mij uitgelegd dat de korting niet was verwerkt op de factuur door een systeemfout (iets met korting op korting dat het systeem niet kon verwerken). De korting zou met de volgende factuur, die van 7 maart 2024, worden verrekend. U raadt het al, maar de factuur van 7 maart 2024 is opnieuw 62,78 euro. Beide facturen zijn reeds afgeschreven van mijn rekening.  

Na opnieuw contact met een medewerker van de KPN-klantenservice op vrijdag 8 maart om 13:25 uur, is mij andermaal toegezegd met de volgende factuur, dus die van 7 april 2024, beide kortingen worden verrekend.   

Helaas mocht de medewerker niets op schrijft bevestigen. Niet van het nieuwe contract van alles-in-een internet en tv voor 45 euro per maand dat per 5 februari 2024 is  ingegaan en van de foute facturen. Op de online klantomgeving MijnKPN staat nog steeds een verkeerd maandbedrag. Het wekt geen vertrouwen. 

Ik verzoek u vriendelijk toch dringend mij een bevestiging van mijn nieuwe overeenkomst te sturen (per post of email), alsmede de te veel betaalde bedragen. Ik verzoek u ook de teveel betaalde bedragen (inmiddels 35,56 euro) zo snel mogelijk, maar ten minste voor 8 april 2024, terug te boeken dan wel te verrekenen. 

 

Met vriendelijke groet,

Yannick Lunshof

 

Admin: klantgegevens verbogen i.v.m. privacy

Hi @YLunshof, goed dat je hier een topic voor aanmaakt. Immers niet de bedoeling dat de toegezegde korting ontbreekt. 😕 Helemaal als het ondanks toezeggingen nu al twee facturen lang niet klopt.

Ik heb gekeken en ik zie dat mijn collega dit vrijdag door heeft gezet naar de afdeling die dit oplost. Het zou op de volgende factuur dus inderdaad moeten kloppen. Meer informatie dan dat kan ik helaas niet achterhalen, gezien ik geen inzage heb in de wijzigingen die dat team uitvoert. 
Het ligt bij de juiste afdeling nu, maar mocht het onverhoopt toch gebeuren dat de factuur van april niet klopt (ik hoop van harte dat hij wel klopt), laat het hier dan gerust weten. Dan pak ik het verder met je op en dan moet het echt lukken. 

Dan heb je tegen die tijd in elk geval ook één aanspreekpunt en via deze weg staat alle informatie ook zwart op wit. Ik hoop dat het niet nodig gaat zijn, maar zo heb je in elk geval nog een optie achter de hand.