Skip to main content

Ik heb mijn abonnement voor tv/internet/vast bellen telefonisch verlengd en heb korting over de producten waardoor het bedrag de komende maanden minder zou zijn. De eerste factuur kreeg ik de zonder korting in rekening gebracht. Deze heb ik gestorneerd waarop ik een mail kreeg dat het wellicht kon zijn dat KPN iets achterliep in de verwerking van het nieuwe abonnement. Vervolgens heb ik het bedrag alsnog betaald.

De maand erna kwam factuur nummer 2, weer een bedrag waar geen korting is verwerkt. Daarna belde ik met de klantenservice en kreeg ik te horen dat de verlenging niet goed was doorgevoerd. De dame vertelde dat ze het in orde kon maken maar dat de ik de afgelopen 2 maanden maar moest betalen, want daar kon ze verder niets meer mee. Hier ben ik het niet mee eens natuurlijk. Ik heb een bestelling gedaan en een contractsamenvatting ontvangen; Tot 2x toe zelfs en nu moet ik door een fout van de KPN 2 maanden de volle mep betalen? Ben ik niet mee eens 

Waar kan ik deze klacht indienen zodat ik geholpen wordt?

Dit is nutteloos Janine. Zolang u nog open staande rekeningen heeft doet KPN helemaal niets voor u. Ook een klacht indienen is nutteloos. Eerst betalen. Anders gebeurt er helemaal niets.


Dit is nutteloos Janine. Zolang u nog open staande rekeningen heeft doet KPN helemaal niets voor u. Ook een klacht indienen is nutteloos. Eerst betalen. Anders gebeurt er helemaal niets.

Ik heb ook gewoon betaald, alleen geeft KPN dat ze de afgelopen 2 maanden niets voor mij kunnen doen en daar ben ik het niet mee eens. KPN hoort mij voor de afgelopen 2 maanden dat ik teveel heb betaald tegemoet te komen en het bedrag te crediteren.


Ha @Janine9, goed dat je aan de bel trekt. 

De dame vertelde dat ze het in orde kon maken maar dat de ik de afgelopen 2 maanden maar moest betalen, want daar kon ze verder niets meer mee.

In principe is dit niet zo erg, als je dan maar 2 maanden langer de korting krijgt. Dan heb je in totaal alsnog het juiste aantal maanden korting gekregen. Is dit ook gebeurd? Mocht je twijfelen, vul gerust even je forumprofiel aan met je adres en klantnummer en laat even weten dat je dat gedaan hebt. 


Dag Marcia,

ik vind het wel erg omdat ik geen extra kosten wil en daarom was ik op tijd met verlengen. Wat mij betreft gaat het abonnement alsnog per 27 maart in met een duur van 12 maanden zoals afgesproken met degene die mij 2x een contractsamenvatting had gestuurd ipv een 1x een contractsamenvatting en 1x een bevestiging van de bestelling. Het gaat in deze om 2x €50 (totaal €100) teveel in rekening gebracht.

Gegevens zijn overigens aangevuld.


Dank voor het aanvullen van de gegevens. Ik zie inderdaad dat er in maart twee keer een contractsamenvatting gestuurd is, maar geen bestelling is gedaan. Daarop heb je opnieuw contact gehad vorige week en toen is er alsnog een bestelling gedaan. Een contractsamenvatting is helaas geen bestelling en daarom is deze niet doorgezet als zodanig. Betekent dat er inderdaad een nieuwe bestelling moet komen (wat vorige week is gebeurd). Een vergoeding kan ik hier helaas niet voor geven, omdat er dus geen sprake was van een bestelling. 


Dag Marcia, maar dat weet ik toch niet. een contract zegt mij dat ik een overeenkomst aanga. Ik heb een contractsamenvatting gekregen en daar heb ik telefonisch akkoord op gegeven maar doordat een medewerker van de KPN op de verkeerde knop drukt en mij opnieuw een contractsamenvatting stuurt, ben ik daarvan nu de dupe (wel €100 de dupe). Als je het gesprek terug kunt horen, hoor je dat ik akkoord heb gegeven waarop jouw collega mij mondeling bevestigt dat hij dit in order zal maken. 

Indien jij dit niet kunt, kun je mij in contact brengen met de persoon die mij wel verder kan helpen? 

ik begrijp dat je hier niets aan kunt doen, maar dit maakt mij zo enorm boos. Ik heb alles gedaan wat van mij werd verwacht, maar door een fout van iemand van de KPN moet ik hier onnodig energie in steken.


Toch verneem ik graag hoe ik ander stappen kan ondernemen, want ik wil het hierbij niet laten.

ik vind dat mij echter onrecht is aangedaan door de KPN


mvg Janine


Ik begrijp helemaal dat als er gezegd wordt dat het in orde gemaakt wordt, dat je daar dan ook vanuit gaat. Alleen is het wel zo dat de contractsamenvatting begint met ‘u wilt een bestelling doen’ en wordt gevolgd door:

 

Dat maakt toch wel duidelijk dat er nog geen sprake is van een bestelling. Vanuit KPN wordt er daarom geen compensatie gegeven.

Â