Skip to main content

Na drie dagen bellen met KPN en verschillende medewerkers. Wordt mij nu verteld omdat de korting op mij abonnement is afgelopen de gratis Glasvezel vervalt en dat daarom ik gewoon internet via mijn glasvezel aansluiting geleverd krijg. Een niet symmetrische verbinding van 200/50.

Terwel ik juist een symmetrisch verbinding wil 200/200 zoals ook door KPN bevestigd is in een order gedaan op 13 mei jl.

Nu wordt mij dus verteld dat een symmetrische glasvezel internet van KPN alleen nu nog is als 1gbit abonnement die mij als reeds bestaande klant €57,50 per maand gaat kosten.

Ik voel me opgelicht, want geen 1 medewerker vertelt je dezelfde verhaal aan de telefoon.

Na drie dagen bellen met KPN en verschillende medewerkers.

Waarom... wat was de eerste keer de reden dat u de belde? Wat wilt u?

Ik lees "symmetrische verbinding". In principe heeft iedereen dat op glasvezel. Ongeacht welk abonnement. Alleen bij heel oude abonnementen kan het misschien niet symmetrisch zijn. 

Welk abonnement heeft u nu? Zie factuur pagina 2, welke omschrijving staat daar precies?

Welke snelheid meet u bij een speedtest op een bekabeld aangesloten pc of laptop rechtstreeks op het modem? Waarbij alle andere apparaten losgekoppeld zijn?


KPN Hussel 50mbit internet met gratis kpn veilig en glasvezel upgrade. Volgens de medewerkers hoeft een internet verbinding via glasvezel niet symmetrisch te zijn terwijl dat wel zo vermeld wordt. Ik haal bekabeld net 198,7 up en slechts 11,2 down.

Reden dat ik belde was dat ik zag in de email van KPN dat mijn verbinding gratis werd upgraded van 50mbit naar 200 en stond vermeld verwijdering glasvezel upgrade en deed toen een speed test en schrok van de upload snelheid die ik had. Terwijl in de orderbevestiging staat dat ik gratis werd upgraded naar 200 up en 200 down


Bij Hussel zou u gewoon een symmetrische verbinding moeten hebben. Heeft u meerdere keren gemeten? Op verschillende dagen? Ook als eens met een ander systeem gemeten? U gebruikt de speedtest van KPN? Of Ookla?

Dat de medewerkers aan de telefoon allemaal wat anders zeggen kan ik zo wel zo ongeveer snappen. Ze kunnen hier niets mee. Het is niet een instelling die zij aan kunnen passen ofzo. Het hoort gewoon symmetrisch te zijn.


Volgens de medewerkers hoeft een internet verbinding via glasvezel niet symmetrisch te zijn terwijl dat wel zo vermeld wordt. Ik haal bekabeld net 198,7 up en slechts 11,2 down.

Het beste is sowieso om dit eens te testen met de Speedtest.net App voor Windows als u een computer of laptop met Windows gebruikt, of voor MacOS als u een Mac gebruikt. U kunt hier vervolgens diverse testservers selecteren.

Wanneer u Windows gebruikt, dan kunt u in het programma met de toetsencombinatie {CTRL} en {Print Screen} een screenshot maken en deze vervolgens middels de toetsencombinatie {CTRL} en {V} in een reactie plaatsen. Op deze manier kan ook een moderator (KPN Medewerker) deze resultaten zien. Als u daarnaast ook even uw “Mijn Profiel“ aanvult met informatie, dan kan een moderator er meteen in duiken en meekijken.


Ze zeggen nu dat omdat het een gratis upgrade was dat de verbinding niet symmetrische hoeft te zijn. Omdat ik eerst 50/50 hussel glasvezel (volgens hun 50/20)  had hebben ze alleen de 50 download verhoogd naar 200 en als ik dit symmetrisch wil ik dus andere duurder abonnement dien af te sluiten. En ze blijven negeren dat ze mezelf een orderbevestiging hebben verstuurd dat 200/200 is.

KPN, Ziggo en getest via de playstation-5  snelheid blijft niet symmetrisch blijf allemaal rond de eerder vermelde snelheden.


Waar test u mee? Laptop? Pc? 


Laptop, mobiel en de ps5 snelheid getest. KPN erkend de snelheden ook wat ze hebben de zelfde snelheden gemeten.

Zeggen dus gewoon dat deze snelheden horen bij me abonnement. Dus niet symmetrisch snelheid bij glasvezel 


Hi @R.J.van Meel! Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, 200/200 is 200/200. Zoals @Nick83 eerder zei is het zo dat alle nieuwe abonnementen dezelfde upload- en downloadsnelheid hebben. Waarom je dat nu niet haalt gaan we uitzoeken. En als er een oplossing van onze kant nodig is dan maken we dat in orde.

Je hebt dus met meerdere speedtests en meerdere apparaten hetzelfde resultaat? Wil je sowieso je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Maak ook als het lukt een foto van je FTU. Ik wil graag zien welk type dat is. 

 

Zeggen dus gewoon dat deze snelheden horen bij me abonnement. Dus niet symmetrisch snelheid bij glasvezel 

Wil je ook laten weten op welke datum je met deze medewerker gesproken hebt? En heb je de voornaam van deze medewerker nog? Ik wil graag navragen waarom dit gezegd is. 


Ik op vrijdag 19 mei gesproken met 3 verschillende medewerkers en op maandag 22 mei omdat ik niet was terug gebeld zoals afgesproken met een medewerker. En dezelfde dag nog met iemand via de bedrijfs chat van KPN op Instagram.

Ik heb mijn profiel ingevuld, bent u nog meer informatie nodig van mijn zijde?

Met vriendelijke groet, 

Rudolf

 


De speedtest van die playstation heeft niet veel waarde. Daar zijn heel veel klachten over dat daarvan de uitkomst te laag is. Misschien gebruiken die een testserver in Japan ofzo...


Beste Nick heb nu al meerdere malen aangegeven dat ik het op verschillende wijze heb getest.

KPN heeft zelf ook deze snelheden gemeten op afstand. Dat is het discussie punt ook niet.

Gemakswijze eve een schreenshot gemaakt van het de tv was toch aan het gamen.


Kan je eens op een bekabeld aangesloten PC met de Ookla speedtest app uit de Microsoft Store meten.

Wat is dan de down- en uploadsnelheid die je meet?


@R.J.van Meel ik heb de oorzaak gevonden.

Je hebt wel het juiste pakket. Maar om die 200 uploadsnelheid te krijgen moet nog een glasvezelupgrade aan worden gezet. Dit is een gratis extra optie. Normaal gesproken gaat deze automatisch aan. Dat is hier niet gebeurd. Maar die kan achteraf handmatig aangezet worden.

Ik heb informatie over het aanzetten hiervan per privébericht gestuurd.Â