Skip to main content

14 Augustus jl. was ik in Duitsland.

Mijn abonnement was echter al gestopt op 8 augustus, maar vanwege een fout (hier heb ik op 7 augustus meerdere keren over moeten bellen), is de wijziging een maand opgeschoven naar 8 of 9 september. 

 

Ik heb de bundel na 8 augustus ook helemaal niet meer gebruikt. 

 

Toch is er 724kb door mijn telefoon verbruikt en daar moet ik plots €7,07 voor betalen (op 't vliegveld tijdens mijn vertrek uit Duitsland misschien?).

Kortom: Jullie maken meerdere fouten door mijn maandelijkse bundel te verlengen terwijl deze al begin juli is geannuleerd). Het nummerbehoud hebben jullie pas in augustus doorgevoerd en dus liep mijn bundel door. En terwijl ik het niet gebruikt heb is er toch iets van data ‘gelekt’ en moet ik onnozele kosten extra betalen. Dit alles terwijl ik nog wacht op de terugbetaling van de periode die ik helemaal niet gebruikt heb omdat de bundel op de 8/9e afloopt en niet aan ‘t einde van de maand.

 

Erg vervelend. Ik kom graag met een medewerker in contact via email of iets dergelijks. Ik woon buiten Europa en kan dus niet met jullie bellen.

Met vriendelijke groeten,
Bart

Op welke dag is de 742kB verbruikt. Dit kan je zien in het kostenoverzicht op pagina 2 van de factuur.


14 augustus (dag van mijn vertrek uit Duitsland per vliegtuig naar Oman)


En als je naar het tijdstip kijkt, is dat dan meer in de richting van aankomst in Oman dan vertrek uit Duitsland?


11:58 is de tijd die er op staat. Dat is net voor vertrek. 

Maar uiteindelijk zou dit niets moeten uitmaken. Mijn roaming stond niet aan, mijn abonnement had ik op 5 juli al telefonisch geannuleerd met ingang van 8 augustus. Door een fout aan KPN zijde is er toen toch nog een maand aan vast geplakt (om nummerbehoud goed te regelen). De kosten van 20€ voor die maand zou ik terugkrijgen (is gebeurd op diezelfde factuur).


Nog even goed naar de tijd gekeken. Dit was dus rond de tijd van opstijgen…. 
Maar dan stond mijn telefoon dus op vliegtuigmodus. En dan nog niet op Roaming (want dat heb ik nooit aan).

Groet


Want als het op Roaming had gestaan had ik ook data moeten verbruiken vanaf 7 tot 14 augustus toen ik in Duitsland was. Daarvoor zat ik in Nederland en gebruikte ik de bundel uiteraard. 

Maar de factuur laat ik ook zien dat ik vanaf 7 augustus niets meer heb verbruikt.

Graag kom in contact met iemand die mijn factuur probleem kan oplossen. Want ik vind het vervelend deze 7€ kwijt te zijn aan ‘niets’


Vul je forumprofiel in met je adres, naam, klantnummer en je mobielnummer dan ziet een moderator wie je bent zodra je topic aan de beurt is


Dankjewel voor de tip jimny. Gelijk even aangepast.
Ik zie uit naar reactie van een moderator


Goedemorgen @Inderdaad en welkom hier op ons forum!

Duidelijk verhaal en ik begrijp je onvrede. Die 7 euro wil ik in dit geval graag voor je vergoeden alleen loop ik tegen een probleem aan; je abonnement is inmiddels stopgezet dus in mijn systeem is er geen actief abonnement meer. Het nummer is nu een prepaid nummer, ik kan het bedrag wel terugstorten in de vorm van beltegoed. Is dat voor jou ook een optie die zou werken?


Goedemorgen. Ik ben blij dat het duidelijk was. Fijne service en goede oplossing het bedrag terug te betalen. Het liefst ontvang ik echter het betaalde bedrag gewoon op mijn rekening. 

Als ik het goed begrepen heb staat er ook nog een reguliere verrekening op de rol, aangezien ik betaald heb voor een volledige maand, maar dat mijn abonnement op de 8e of 9e is gestopt (en dus niet op de laatste dag van de maand. Is het een mogelijkheid deze verrekening en de terugbetaling te combineren?

 

Met vriendelijke groet


De eindfactuur wordt automatisch opgemaakt door de systemen en hier kan ik helaas niet meer bij, anders had ik dat gedaan en het bedrag daarmee verrekend @Inderdaad. Een mogelijkheid om dit bedrag op je rekening te storten, heb ik helaas niet. Vandaar het voorstel om dit in de vorm van beltegoed te doen. Ik ga kijken en overleggen of er nog een andere manier is om dit te regelen maar ik ben er eerlijk gezegd wel bang voor. Zodra ik meer weet, kom ik bij je terug. 


Dankjewel. Ik wacht op een antwoord. 


Goedemorgen @Inderdaad, ik heb je een PB gestuurd. 


Fijne oplossing. Dit topic kan gesloten worden wat mij betreft.