Hallo,
Onlangs heb ik in Indonesië veel moeten bellen naar Nederland voor reisverzekeringszaken. Rekeninghoudend met zo’n soort scenario heb ik in Nederland goed uitgezocht welke bundel in nodig had in Indonesië. Na een eerste bundel te hebben aangezet, heb ik op 75% van dat verbruik een tweede bundel aangezet om te voorkomen dat er per ongeluk toch minuten buiten een bundel zouden worden gebeld.
Van die tweede bundel heb ik op 50% en op 75% van het verbruik een sms ontvangen in Indonesië, maar die van 100% verbruik heb ik nooit ontvangen. Aangezien ik er niet op vertrouwende dat het wel goed zou zitten heb ik vervolgens alsnog elke dag ingelogd op MijnKPN om ook daar te checken of ik niet buiten de bundel belde. Op MijnKPN stond constant dat ik 1 minuut buiten de bundel heb gebeld, maar dat was waarschijnlijk zelfs van voor de eerste bundel. Ongeacht hoeveel ik nog belde met Nederland bleef er op Mijn KPN staan dat ik maar 1 minuut buiten de bundel heb gebeld.
De sms die aangeeft dat ik 100% van de tweede bundel heb verbruikt heb ik ook na m’n vakantie nooit ontvangen (wat kan komen doordat we op een eiland zaten in Sumatra met slecht bereik). Op MijnKPN heb ik tijdens mijn vakantie dagelijks gekeken, maar nooit een indicatie gehad dat ik op die minuut na buiten m’n bundel belde. Maar een aantal weken na de vakantie kreeg ik alsnog een factuur van 118 euro buiten m’n normale abbonementskosten.
Na zoveel moeite te hebben gedaan om deze situatie te vermijden ben ik behoorlijk boos dat ik alsnog de rekening krijg gepresenteerd. Met de ontbrekende sms en de on-actuele gegevens op MijnKPN is het mij niet mogelijk gemaakt om op tijd een nieuwe bundel aan te zetten. Telefonisch contact met de klantenservice leidde tot niets dan voorspelbaar indekken vanuit KPN (we kunnen niks vergoeden, de sms is verstuurd) maar de communicatie en rekening zijn in mijn ogen buitengewoon ongebruiksvriendelijk.