Skip to main content

Dit is echt ongelofelijk. Jullie stellen de zendmasten niet goed af, waardoor die 800km verder op verbinding maakt. En dan kosten in rekening brengen. Terwijl ik daar nog nooit in me leven ben geweest. Het is echt onwerkelijk.

Wat is precies het probleem wat je ervaart? Ik ken geen enkele telecom-mast met 800 km bereik. 

Dus ik ben heel benieuwd.....


Hallo @Bob199 ,

Dat is niet aan KPN te wijten. Het komt inderdaad wel eens voor. Dat kan te maken hebben met atmosferische omstandigheden. Zo had ik zelf midden op de Oostzee (als prepaid klant van Vodafone) ineens een sms “welkom in Malta”.

Maar KPN heeft geen netwerken in bedrijf buiten Nederland. Je bent in het buitenland afhankelijk van buitenlandse netwerken. 
 

Belangrijk advies: 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 
 

Meer informatie:

 


Geachte heer/mevrouw,


Ik zat op sint maarten (franse gedeelte) waar je gewoon je volledige bundel kan gebruiken. Maar nu maakte die uit het niets verbinding met curacao. 

mvg,

Bob


U kunt het beste dan handmatig een plaatselijke provider kiezen. Dan heeft u dat "probleem " niet. Op automatisch provider kiezen is dan onverstandig. 


Reageer