Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb een vraag over de prijs voor een abonnement Internet en TV. Heb al vele jaren een abonnement. Vandaag was ik even aan het oriƫnteren wat de prijzen waren bij de verschillende aanbieders en toen viel me het volgende op:

Wanneer ik als nieuwe klant een abonnement afsluit, dan betaal ik 35 euro. Voor internet en tv.

Wanneer ik op mijn factuur kijk, dan zie ikĀ  dat ik 82,95 betaal voor een alles-in-1 standaard abonnement. Een verschil van 47,95.

Op mijn factuur zijn verder nog wel wat extra opties opgenomen, waarvoor ik nog bovenop die 82,95 betaal. Zoals een sportzender abonnement en een sneller internet 200/200 verbinding waarvoor ik extra er bovenop betaal.

Overige producten zoals bijv de HD-ontvanger, Opnemen pakket, KPN Veilig en Spotify staan allemaal onder de gratis producten.

Waar zit dat verschil van 47,95 eigenlijk in? Het verschil is zelfs zo groot dat het verschil 12,95 euro meer is dan wat ik als nieuwe klant zou betalen. Voor mij weleens een reden om toelichting te vragen.

Vriendelijke groet

Ā 

Ā 

HalloĀ @ForumnaamBepaaldĀ ,

Dan heb je inderdaad een best wel ouder alles-in-1-abonnement. Dat abonnement is in de loop der tijd duurder geworden door de jaarlijkse prijsverhoging (tegenwoordig ook wel prijsindexatie genoemd.) Ā Ā 

Doe je niets? Dan blijf je deze abonnementsvorm nog heel lang zo houden.Ā 

Ā 

Er is nu op dit moment wel een mogelijkheid om te besparen op je maandelijkse kosten. Je kunt via het gratis telefoonnummerĀ 0800-0402Ā vragen om een verlenging van jouw contract (nieuw jaarcontract) en dan meteen vragen om een overstap naar KPN TV+. In de meeste situaties ga je dan besparen op je kosten. (En soms krijg je een tijdelijke korting.) Check de huidige prijzen via dit schema:Ā 

Lees alles over de voor- en nadelen van KPN TV+ in dit topic:

Ā 

Ā 


Dankjewel Noordzee voor je antwoord en het overzicht. Ik ben ook wel benieuwd naar de uitleg van iemand van KPN. Is het gebruikelijk dat hier ook KPN medewerkers op reageren? Aangezien er geen mail optie is, maar dit wel als communicatie kanaal wordt aangeboden?


Graag gedaan @ForumnaamBepaaldĀ ,

Het is vakantietijd, daardoor kan het wel zoā€™n vijf dagen duren voordat een moderator gaat reageren als dat nog nodig is.Ā 

Op zich staan hierboven de nieuwste prijzen. Wat jij op de website ziet staan ( 35 euro) is een tijdelijke prijs voor nieuwe klanten.Ā 
Ā 

Maar als je zelf belt naar 0800-0402 en dan begint over verlengen, dan krijg je mogelijk ook een tijdelijke korting. Mij is dat onlangs (zonder veel moeite) gelukt. Hier op het forum wordt niets gedaan met verlengen en kortingen. Daarvoor moet je bij 0800-0402 zijn.Ā 


Die reactie komt over een dag of drie. Maar die doet niets met prijzen of abonnementen. Daarvoor moet u bij de klantenservice 0800-0402 zijn.


Die 35 euro is voor nieuwe klanten natuurlijk. Dat bent u niet, dus die prijs is sowieso niet voor u van toepassing.Ā 


Welkom op het forum @ForumnaamBepaald. Als je jouw pakket niet wijzigt en door laat lopen kan het door de inflatiecorrectie inderdaad hoger worden. Alles-in-een Standaard is een abonnementsvorm die al ruim 4 jaar niet meer aangeboden wordt. De nieuwe pakketten zijn op een andere manier samengesteld, zowel qua inhoud als qua prijs.

Je kunt kijken of overstappen naar de nieuwe samenstelling gunstig is voor jou. Let daarbij wel op extra's die nu mogelijk bij jouw abonnement inzitten. Bij de nieuwe pakketten moet je die er los bij aanzetten, dat kan de prijs nog veranderen. Zoals de anderen al zeggen doen wij op het forum daar niets mee, je kunt daarvoor het beste bellen met 0800-0402, als je dat nog niet gedaan hebt.