Skip to main content

Goedendag, 

Ook ik ben slachtoffer geworden van de streken van ESR tv.

Kpn is verantwoordelijk voor hun klanten en zou ze moeten beschermen tegen praktijken

van deze oplichters. Hoe kunnen jullie de verantwoordelijk nemen om geld te incasseren voor 

deze partij of zijn jullie er onderdeel van?

Graag ondervind ik hulp van KPN en een refund van het door KPN afgeschreven bedrag.

Graag u reactie...

 

Hoi @C-nice en bedankt voor je bericht!

 

Dat is natuurlijk zuur en ook zonde geld dus goed dat je hier melding van maakt. Ik ben er eens wat dieper ingedoken (ESR tv) en het lijkt hier te gaan om een abonnement dat op een hele gemene manier actief wordt; door 1 klik binnen een app of website kun je je hier voor aanmelden. Wat ik je wil adviseren is om zo snel mogelijk naar Payinfo te gaan om je daar af te melden voor deze dienst. Wat betreft een eventuele vergoeding; we kunnen alleen een vergoeding aanbieden wanneer er sprake is van fraude. In dit soort kwesties gaat het eigenlijk altijd om een ontwikkelaar die gehaaid te werk gaat, maar dat is (helaas) nog geen fraude. Ik begrijp dat wat betreft de vergoeding dit niet het gewenste antwoord is, het spijt me. Als provider fungeren we in dit soort zaken slechts als 'doorgeefluik'. Wil je me laten weten of het is gelukt om je voor deze dienst af te melden?


Wat betreft een eventuele vergoeding; we kunnen alleen een vergoeding aanbieden wanneer er sprake is van fraude. In dit soort kwesties gaat het eigenlijk altijd om een ontwikkelaar die gehaaid te werk gaat, maar dat is (helaas) nog geen fraude.

Volgens mij is het zo dat KPN de door de klant gemaakte kosten moet restitueren als niet aangetoond kan worden dat de aanmeldprocedure voor die abonnementsdienst voldoet aan de richtlijnen beschreven in de Gedragscode voor Betaalde SMS- en Mobiel Internet Diensten (pdf).

KPN is vervolgens zelf verantwoordelijk om die kosten terug te vorderen van de partij waar onterecht aan betaald is.


Hoi @C-nice, is het via payinfo nog gelukt om je voor deze betaalde dienst af te melden?