Skip to main content

Ik ben geland in Turkije, en heb direct na mijn landing via mijn kpn een bundel voor €24,99 gekocht. Krijg daar direct een bevestiging van via de sms.

En wat zie ik nu op mijn rekening dat er voor het gebruik van mijn kpn €39,89 in rekening wordt gebracht. Dat noem ik nu echt schandalige praktijken.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik ben geland in Turkije, en heb direct na mijn landing via mijn kpn een bundel voor €24,99 gekocht. Krijg daar direct een bevestiging van via de sms.

En wat zie ik nu op mijn rekening dat er voor het gebruik van mijn kpn €39,89 in rekening wordt gebracht. Dat noem ik nu echt schandalige praktijken.

 

Niet zo gek toch? Zodra jij bent geland en/of je telefoon aanzet maakt die al contact met een Turkse provider, zit allerlei app updates al binnen te halen. Daarom moet je die bundel al in Nederland aanvragen. Dat scheelt je weer 40 euro aan extra kosten.

Daarnaast kost het zonder bundel 2,50 per mb dat is dus 16 mb die je verbruikt hebt zonder bundel en dat heb je binnen 5-10 sec verbruikt met die topsnelheden van tegenwoordig.


Jij werkt zeker bij KPN. 

Ik vind het helemaal niet normaal om €40 te rekenen om even je bundel aan te zetten. 


Jij werkt zeker bij KPN. 

Ik vind het helemaal niet normaal om €40 te rekenen om even je bundel aan te zetten. 

Je doet wel veel aannames.

Nee ik werk niet bij KPN.

Ik heb ook niet gezegd dat ik het normaal vind. Ik heb gezegd dat ik het niet gek vind wat er is gebeurd en wat je beschrijft.

Ik ga het nogmaals proberen toe te lichten:
Als jij een bundel aanvraagt “direct na landing” ben je te laat. Je telefoon verbruikt in luttele seconden al mb’s door achtergrondactiviteit (zoals bijv. updaten van apps). De kosten die jij in rekening heb gekregen (40 euro) zijn in 5-10 seconden gebeurd aangezien je 2,50 per mb betaald.

Waarom heb je die bundel niet in Nederland aangevraagd aangezien je wist dat Turkije je bestemming was?

Ik merk namelijk uit jouw verhaal wel op dat je goed op de hoogte was dat in Turkije een extra bundel nodig was. Je hebt jezelf dus wel goed ingelezen/geïnformeerd.

Helaas bereik jij dit forum -net als velen- pas nadat je dit is overkomen en dat is jammer want anders had je dit misschien ook kunnen voorkomen d.m.v. het lezen van ervaringen van anderen.

Er is in de toekomst ook een andere manier om je te bschermen tegen zulke kosten namelijk door bescherming kosten buiten EU aan te zetten (zie onderstaand screenshot):


 


 


Nou ik zat altijd bij vodafone toen ik vroeger op Turkije vloog. We werden er in Turkije aan herinnerd op het moment dat we landen. 

Dat is denk ik het verdienmodel als ik het forum zo lees. Klanten wakker schudden, bundel wordt aangezet en het is kassa. Blijf het schofterig vinden en in geen verhouding tot de bundre die je aanschaft. Dat blijft schandalig


Nou ik zat altijd bij vodafone toen ik vroeger op Turkije vloog. We werden er in Turkije aan herinnerd op het moment dat we landen. 

Dat is denk ik het verdienmodel als ik het forum zo lees. Klanten wakker schudden, bundel wordt aangezet en het is kassa. Blijf het schofterig vinden en in geen verhouding tot de bundre die je aanschaft. Dat blijft schandalig

Dat laatste ben ik zeker met je eens. De kosten buiten bundel staan echt -maar dan ook echt- totaal niet in verhouding met de kosten als je wel een bundel had gehad.

Overigens zit bij Vodafone (al zolang roam like home bestaat) Turkije wel in de eigen “EU” bundel. Waarschijnlijk omdat Vodafone daar een eigen netwerk heeft. Bij Vodafone hoef je dus niet een extra (of andere) bundel aan te schaffen in Turkije.