Skip to main content

Ik heb zojuist mijn factuur ontvangen van deze maand. Zie ik dat ik 80 euro moet betalen omdat ik 18MB zou hebben gebruikt buiten europa. Ik ben op vakantie geweest in Griekenland, maar ben niet naar Turkije of dergelijke geweest dus snap niet waarom ik deze kosten krijg en wil deze dan ook eigenlijk niet betalen.

Hallo @femmiee dan heeft jouw telefoon in Griekenland met een sterkere Turkse mast verbinding gemaakt.

KPN krijgt dit gewoon doorberekend van de Turkse provider en berekent het natuurlijk weer aan jou door.

 


@femmiee Als het goed is heb je ook smsjes ontvangen waarvan de 2e heeft aangegeven dat er  €60,50 buiten Europa is gebruikt en zo te lezen ben je daarna met je instemming   doorgegaan tot €80,

Bovenstaande berichtjes en sms-jes staan geheid bij KPN in het systeem.

En zoals @JanD  heeft aangegeven zul je moeten betalen etc etc


Hier worden bijna dagelijks berichten geplaatst door mensen die op dezelfde manier gedupeerd zijn. En KPN vertikt het al jaren om hier iets aan te doen. Daarom zal ik nooit KPN mobiel nemen. 


Mooi verhaal. Niks KPN. De gebruiker is te allen tijde zelf verantwoordelijk. KPN hoeft in dit geval dan ook niets te vergoeden. 


Hallo @femmiee dan heeft jouw telefoon in Griekenland met een sterkere Turkse mast verbinding gemaakt.

KPN krijgt dit gewoon doorberekend van de Turkse provider en berekent het natuurlijk weer aan jou door.

 

Oke dank je wel!


@femmiee Als het goed is heb je ook smsjes ontvangen waarvan de 2e heeft aangegeven dat er  €60,50 buiten Europa is gebruikt en zo te lezen ben je daarna met je instemming   doorgegaan tot €80,

Bovenstaande berichtjes en sms-jes staan geheid bij KPN in het systeem.

En zoals @JanD  heeft aangegeven zul je moeten betalen etc etc

Ik heb in totaal 48 euro extra aan kosten moeten betalen naast mijn bundel want mijn bundel zelf is 32 euro en had geen instemming kunnen geven omdat ik nog niet op de 60 euro zat. Had dat er niet duidelijk bij gezet, excuses. Ik snap het nu inderdaad en las al dat het niet vergoed werd helaas! Dank je wel voor je reactie!


@femmiee Als het goed is heb je ook smsjes ontvangen waarvan de 2e heeft aangegeven dat er  €60,50 buiten Europa is gebruikt en zo te lezen ben je daarna met je instemming   doorgegaan tot €80,

Bovenstaande berichtjes en sms-jes staan geheid bij KPN in het systeem.

En zoals @JanD  heeft aangegeven zul je moeten betalen etc etc

Ik heb in totaal 48 euro extra aan kosten moeten betalen naast mijn bundel want mijn bundel zelf is 32 euro en had geen instemming kunnen geven omdat ik nog niet op de 60 euro zat. Had dat er niet duidelijk bij gezet, excuses. Ik snap het nu inderdaad en las al dat het niet vergoed werd helaas! Dank je wel voor je reactie!

@femmiee graag gedaan en gelukkig valt de schade uiteindelijk nog mee 


Ondanks de nasmaak, vind ik je sportieve reactie hierop meer dan geweldig @femmiee . Zo kan het dus ook! :-) 


Ondanks de nasmaak, vind ik je sportieve reactie hierop meer dan geweldig @femmiee . Zo kan het dus ook! :-) 

Haha! Ik kan er toch niks meer aan veranderen dus kan je het net zo goed positief zijn en zorgen dat ‘t niet meer gebeurd door iets beter op te letten met welke mast in verbonden ben.


Ondanks de nasmaak, vind ik je sportieve reactie hierop meer dan geweldig @femmiee . Zo kan het dus ook! :-) 

Haha! Ik kan er toch niks meer aan veranderen dus kan je het net zo goed positief zijn en zorgen dat ‘t niet meer gebeurd door iets beter op te letten met welke mast in verbonden ben.

Kijk, dit bedoel ik dus… een eerlijke én sportieve reactie 😊


Hi @femmiee, mocht je vaker naar een land gaan dat grenst aan een niet-EU land, dan nog even als tip om niet te kiezen voor de automatische netwerkselectie waar de meeste toestellen standaard op ingesteld staan, maar te gaan voor een handmatige netwerkselectie! Op die manier selecteer je 1 netwerk, en kan je toestel niet meer verbinden met andere netwerken. Zo zal je niet meer voor dit soort nare verrassingen komen te staan!

Wel kan het zijn dat je niet overal even goed bereik hebt met het gekozen netwerk (als je bijvoorbeeld rondreist, of een uitstapje maakt naar een andere regio binnen dat land). Je kunt dan via de handmatige selectie weer een ander netwerk kiezen dat beter bereik heeft op de plek waar je dan bent 🙂