Skip to main content

In de maanden juni, juli en augustus is er via de factuur van KPN een extra bedrag van 9,99 euro afgeschreven met de vermelding Spotify. Dus in totaal 29,97 euro. Omdat wij zeer zeker weten dat wij geen abonnement recentelijk hebben aangeschaft bij Spotify, was het voor ons erg vreemd en onmogelijk.

 

Daarom ben ik KPN gaan bellen voor uitleg. Er werd mij verteld dat dat bedrag om het online kopen van Spotify ging. Direct heb ik aangegeven dat ik wilde dat die abonnement werd stop gezet, omdat wij het helemaal niet hebben aangevraagd. KPN gaf aan mij hier niet verder bij te kunnen helpen, maar dat ik daarvoor bij Spotify moest zijn.

 

Zodoende heb ik contact opgezocht met Spotify. Echter gaf Spotify weer aan dat wij geen abonnement bij hun hebben lopen en dat we daarvoor bij KPN moesten zijn. We hebben al een aantal keer contact met jullie beiden hierover opgenomen, maar continu wordt we steeds weer doorgestuurd naar de ander.

 

Het begint erg frustrerend te worden dat jullie beiden, KPN en Spotify, mij niet kunnen helpen, terwijl er wel al 3 maanden geld van mijn rekening wordt afgehaald zonder goedkeuring van mijzelf. Het blijft vreemd dat jullie wel maandelijks een bedrag van ons binnen krijgen, maar ook tegelijk aangeven dat er niks bij jullie beiden loopt. Ik betaal al onnodig drie maanden voor iets waar we niet om gevraagd hebben. Bij deze wil ik dat er met terug werkende kracht het bedrag van 29,97 euro wordt terug geboekt.

Hoi @Purmer, welkom hier. 

Dat je steeds heen en weer gestuurd wordt is niet fijn. Jij wilt gewoon dat het stopt. Ik wil graag eens meekijken wat ik hierin kan betekenen. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan ga ik kijken wat ik hier in kan betekenen. 


Hoi @Purmer, welkom hier. 

Dat je steeds heen en weer gestuurd wordt is niet fijn. Jij wilt gewoon dat het stopt. Ik wil graag eens meekijken wat ik hierin kan betekenen. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan ga ik kijken wat ik hier in kan betekenen. 

 

Goedemiddag,

Mijn profiel gegevens zijn aangevuld.

Ik hoor het graag 


Ik heb even gekeken. Ik zie dat er eind vorige maand / begin deze maand hierover contact is geweest. Mijn collega heeft de coulance doorgevoerd. Die heb je nog niet ontvangen begrijp ik? Ik zie zo niet dat het nog weer verder gefactureerd wordt, dat klopt toch?

 


Ik heb een bedrag van 29,97 terug gekregen maar er blijft 9,99 (onder online aankopen voor Spotify) op mijn facturen staan en wordt afgeschreven.

Dus het is nog steeds NIET opgelost!!? Ik ben er een beetje klaar mee😠


Ik heb weer melding gemaakt bij de Back Office met de vraag of zij er verder in kunnen duiken. Zij gaan het nakijken en zullen contact opnemen. Hoor graag als er contact is geweest. 


Vanaf mei heb ik een wijziging aan mijn abonnement gemaakt. Elke maand wordt een bedrag van € 9,99 voor Spotify meegerekend. Ik heb meerdere keren contact opgenomen met Spotify en KPN. Beiden geven ze aan dat de ander daar verantwoordelijk voor is.
Na een gesprek met KPN zou het onterechte bedrag terug geboekt worden, wat uiteindelijk ook is gedaan. Maar helaas is in dezelfde maand September waarin het onterecht bedrag dat was terug geboekt uiteindelijk nogmaals is afgeschreven.
In Oktober weer aangegeven dat het niet goed gaat en weer de kosten zijn afgeschreven. Ze zouden contact met me opnemen, tot de dag van vandaag dus nu al in December weer €9,99 voor Spotify wordt afgeschreven.
Ik word van de kast naar de muur gestuurd. Blijkbaar weten KPN en Spotify niet wat ze doen aangezien er nog steeds dingen  misgaan. Ik word hier behoorlijk moe van.


Dat begrijp ik heel goed. Ik snap ook niet zo goed waar het misgaat. Wederom heb ik melding gemaakt. Mijn collega's gaan er naar kijken en ik hoop dat het nu voor altijd opgelost wordt. 


Dat is leuk en aardig, maar lees je bericht van een maand geleden. En nog geen contact gehad.


Nee spijtig dat dat het toen niet is gebeurt. Ik heb nu nog geen reactie weer ontvangen en al ik jou zo begrijp jij ook nog niet. Mocht ik iets horen, dan hoor je van mij. 


Hier ook precies hetzelfde. 

Tot twee keer aan toe wordt ik gefactureerd voor het gebruik van Spotify family, terwijl ik niet eens weet wat dat is. 

Net wel heel vriendelijk geholpen door een medewerker van kpn, die samen met een collega heeft geprobeerd om Spotify van mijn abonnement te halen. 

Dit kom echter niet, omdat dit een online aankoop bleek te zijn. Ik werd doorgestuurd naar Spotify.

En die stuurt me dus weer doodleuk naar kpn. Want die kunnen er blijkbaar ook niks mee.

Wat is hier aan de hand dan? Aangezien dit blijkbaar bij meerdere klanten gebeurt?


@Petra Jefta, kun je jouw profiel van gegevens voorzien, dan ga ik ook voor jou melding maken. 


Hallo KPN. Sinds oktober hetzelfde probleem. Wordt van KPN naar Spotify verwezen en weer terug. 


Hoi @Andre Nieuwkoop, wat balen zeg. Het is dus niet gelukt? Ook niet via de site die op de factuur staat van jouw mobiele nummer?


Gewoon het factuurbedrag storneren en daarna het factuurbedrag terugstorten op de rekening van kpn minus het het bedrag van Spotify.