Skip to main content

Zojuist heb ik net een factuur ontvangen voor deze maand April en ik moet extra betalen voor vast bellen?

 

Ik dacht dat het inclusief was met Internet thuis! Ik heb een internet thuis + vast bellen.

 

Die nummers in de factuuroverzicht is alleen nationaal gebeld naar vast nummers maar dat zou toch niks uit moeten maken, bellen naar vast of mobiel in Nederland kost toch niks extra?

 

Nu zie ik in de factuur dat het per minuut berekend is!

Hallo @Floppy_Disk , ja vaste telefoon abo kost €2 per maand + je normale belkosten.

Als je onbeperkt bellen afsluit zijn de meeste nummers gratis te bellen.

Zie onderstaande link voor de mogelijkheden:

https://www.kpn.com/bellen/opties/onbeperkt-bellen.htm


Hallo @JanD 

 

Dat is niet wat die KPN reclame jongen bij ons in de huiskamer verteld heeft! Bellen naar buitenland kost 18euro per maand en gewoon in nederland, nationaal dus, 2 euro per maand! Heeft nergens iets gezegd over ‘+ je normale belkosten’ !

 

Lekker is dat! Als je persoonlijk adverteert aan huis, dan moet je ook de kleine letters erbij vertellen! Als ik het zelf doe via de internet, abonnement afsluit, dan lees ik dat kleine letters wel natuurlijk!

 

En nu? Gehele jaar periode niet bellen en de telefoon niet opnemen?!

 

Wat een scam!! 😤😭

Alles doen om meer klanten te werven voor KPN, REUZE BEDANKT!!!! 😡


Hallo @Floppy_Disk is er dan iemand van KPN zelf bij jou thuis geweest??? Zeldzaam.

 


Zojuist heb ik net een factuur ontvangen voor deze maand April en ik moet extra betalen voor vast bellen?

 

Ik dacht dat het inclusief was met Internet thuis! Ik heb een internet thuis + vast bellen.

 

Die nummers in de factuuroverzicht is alleen nationaal gebeld naar vast nummers maar dat zou toch niks uit moeten maken, bellen naar vast of mobiel in Nederland kost toch niks extra?

 

Nu zie ik in de factuur dat het per minuut berekend is!

Staat gewoon op de bevestiging die je per mail hebt ontvangen dat het geld kost.


@JanDJa glasvezel is net aangelegd, gaan die kpn adverteerders huis aan huis reclame maken en hebben ze hier niet duidelijk uitgelegd hoe dit werkt!

 

@julius008Niet gelezen omdat we het zo dachten wat die adverteerder uitgelegd heeft! en dan mag je ****** als je gaat zeggen dat het onze schuld is!

 

Wat een ***** scam!!

 

Admin: scheldwoorden verwijderd. In strijd met de huisregels


Hallo @Floppy_Disk , inderdaad, bij de mensen die nog geen klant zijn bij KPN, worden bezocht na aanleg glasvezel, met zeer aantrekkelijke aanbiedingen. Mocht je er dan toch nog van af willen kan dat binnen 14 dagen na aangaan contract, maar daar ben jij waarschijnlijk al te laat mee.

 


Hoi @Floppy_Disk, je mag best ergens van balen. Maar je hoeft niet te gaan schelden. Zie ook onze huisregels. Dat is namelijk nergens voor nodig. 

Wij zitten hier op een openbaar forum waar iedereen elkaar helpt. We gaan elkaar niet persoonlijk aanvallen. 


@Bart_Z Ja die @julius008  helpt helemaal niet en ik zie net dat dit zijn eerste reactie hier op forum is! dan mag ik daar ook boos om worden!!

 

bedankt!


Je mag best ergens boos om zijn, maar hou het wel netjes. Daarbij is schreeuwen ook niet nodig. Dus heb jouw bericht even leesbaar gemaakt. 


@Bart_Z Ja die @julius008  helpt helemaal niet en ik zie net dat dit zijn eerste reactie hier op forum is! dan mag ik daar ook boos om worden!!

 

bedankt!

Ik snap dat je boos bent en dan begrijp ik ook dat je niet op die kosten zit te wachten. Ik probeer alleen aan te geven dat het wel genoemd word zodat je dit soort ergernissen in de toekomst kan voorkomen.


Hallo @Floppy_Disk , inderdaad, bij de mensen die nog geen klant zijn bij KPN, worden bezocht na aanleg glasvezel, met zeer aantrekkelijke aanbiedingen. Mocht je er dan toch nog van af willen kan dat binnen 14 dagen na aangaan contract, maar daar ben jij waarschijnlijk al te laat mee.

 

Ja en hier was de meneer niet duidelijk! Malifide praktijken bij KPN!! Zeer aantrekkelijke bod en dachten we dat het zo goed zat en dat het goedkoper was dan Ziggo maar nee hoor, 2e maand van de abonnement periode zien we dat het duurder is!!

 

En wat krijg ik van die kpn chat medewerker, ' ik kan niks voor je doen, ik heb geen oplossing' < helaas pindekaas reactie!! Reuze bedankt voor het oplichten!!!!

De oplossing was een vast bellen abonnement nemen voor 10 euro per maand (ja hoor zelfde als ziggo maar dan waren we niet overgestapt naar KPN omdat de kosten zelfde zijn!) Oplichting door niet te vertellen hoe het precies zit!! 😡😡


Hallo @Floppy_Disk , je hebt zelf ook een onderzoeksplicht, als er iets niet duidelijk was tijdens het gesprek met de medewerker had je nadere uitleg kunnen vragen, of op de website van KPN kunnen kijken.

Bij het afsluiten van het contract heb je ook alles (per mail) op papier gekregen en naar aanleiding daarvan alsnog vragen kunnen stellen als er nog iets niet duidelijk was.

 

 


@JanDen nogmaals, dat heb ik niet gedaan omdat het duidelijk was via die KPN adverteerder!!!!

 

ook alweer een helaas pindakaas reactie!!! ***** **** (zo hoeft de mod de reactie niet aan te passen!!)

 

nogmaals bedankt voor het niet vertellen, voor het aantrekkelijk maken van de reclame en zo de mensen oplichten!!!


@JanDen nogmaals, dat heb ik niet gedaan omdat het duidelijk was via die KPN adverteerder!!!!

 

ook alweer een helaas pindakaas reactie!!! ***** **** (zo hoeft de mod de reactie niet aan te passen!!)

 

nogmaals bedankt voor het niet vertellen, voor het aantrekkelijk maken van de reclame en zo de mensen oplichten!!!

Oplichten is wel betalen maar niks geleverd krijgen.  In dit geval ben je dus niet opgelicht. Je had gewoon beter moeten kijken. 


wat een****** weer!!!  kan ik ook zeggen dat die adverteerder duidelijker moet zijn!! reuze bedankt k.kpn!!!!!!!

met leugens geld verdienen en moeten we meer betalen door abo wijziging!!!

ik laat dit niet hierbij, ik wil een oplossing van jullie kant kpn!!!! de schuld mag je niet op mij afschuiven door dat ik niet zelf gekeken heb naar de voorwaarden!!

 

Admin: bericht aangepast. In strijd met de huisregels


@Floppy_Disk Nogmaals, je mag best wel boos zijn, maar hou het netjes. Daar heb ik je nu al een paar keer op aangesproken. Blijf je nu schelden of wat dan ook zal ik je bannen van het forum voor een week. 


@Bart_Z Wat is de oplossing dan?

Ook al kun je me bannen, ik kan zelf langsgaan bij een van jullie kpn filiaal en wie weet hoe erger het gaat worden!

 

Kom tot een oplossing voor een fout van jullie kpn medewerker, zonder dat wij extra moeten betalen!!!!


Ik vind jouw houding niet normaal. Je blijft maar schelden en dreigen. Ik zal je dan ook bannen voor een week. Volgende week maak ik jouw account weer actief.


De week is voorbij. Ik wil voorstellen om het nog eens te proberen, maar dan op een normale manier.

Je voelt je misleid. Je hebt onverwacht extra kosten gemaakt. Dit was niet verteld door de verkoper. Ik was niet bij dat gesprek, dus ik laat dat even in het midden. Maar je betaalt 2 euro per maand voor het nummer en daar boven op komen de gesprekskosten. Bel je veel of wat dan ook, dan kun je kiezen voor Extra opties. 

Meer kan ik er niet van maken. 


Anders dan dit kunnen we het niet maken. Heel vervelend als dat verkeerd is gecommuniceerd of verkeerd over gekomen.

Vaste telefoon is 2 euro abonnementskosten bovenop het internet abonnement.

Daar komt dan de kosten voor het bellen bij:

Nationaal: 15 cent per gesprek plus 15 cent per minuut

Overig EU: 23 cent per minuut

Buiten EU; populaire landen (voordeellanden) 15 cent per gesprek plus 30 cent per minuut

Overige landen: 15 cent per gesprek plus 1 euro per minuut

18xy, 0906 en 0909 nummers: sowieso 90 tot 150 cent per minuut

en de telefoon niet opnemen?!

Gebeld worden kost jouw niks extra.

Je kunt de belkosten afkopen met een Belonbeperkt bundel (uitgezonderd 18xy en 09xy nrs.)

Nederland 9,99 per maand

EU en daarbuiten, in totaal 83 landen incl NL: 16,50 (geen 18 euro, dat klopte ook niet).

*) EU, voordeellanden en overige zie '’bellen naar buitenland'’ https://www.kpn.com/thuis/tarieven.htm

N.B.

Mobiel abo met 1 euro extra voor onbeperkt E.U. bellen/sms is goedkoper.