Skip to main content

KPN zijn boeven ben je 1 dag op Brussel Zavetem op weg naar Thailand krijg je eide van de dag eem berichtje u heeft het dagmaximum verbruikt 60 euro…...ipv dat ze dat in het begin melden dat je roaming onbedoeld aanstaat…...schurken club ik overweeg nu over te stappen

Hoi @majoca, ik kan me voorstellen dat dat een vervelende verrassing was. Zodra je in verbinding maakt met een buitenlands netwerk wordt er een sms'je gestuurd om je welkom te heten, en aan te geven welke prijzen in dat land van toepassing zijn. Data is wettelijk buiten de EU beperkt tot maximaal 60.50, dat kan heel snel bereikt zijn zoals je merkt. Als je telefoon bijvoorbeeld iets op de achtergrond doet, zoals berichten of foto's ontvangen. Dat soort dingen gebruikt ook data. Als je dat niet wilt kan je voor vertrek roaming uitzetten in jouw telefoon, of die limiet aanpassen naar 0:

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

 

Voor meer informatie over het gebruik van je mobiele telefoon in het buitenland kan je dit artikel onze Kennisbank lezen: 

 


Je kunt ook meteen melden dat raming aanstaat en tot hoge kosten leid ipv na 60 euro die melding te geven, kwestie van correct handelen maar dat is veel instanties niet gegeven......hwt is een en al list en toelaatbaar bedrog