Skip to main content

Ik heb extra kosten voor Noordzee  Tampnet op mijn juni rekening na vliegen van Portugal naar Nederland. Zonder waarschuwing onderweg. Ik heb ook geen akkoord gegeven. Hoe kan dat?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Ik heb extra kosten voor Noordzee  Tampnet op mijn juni rekening na vliegen van Portugal naar Nederland. Zonder waarschuwing onderweg. Ik heb ook geen akkoord gegeven. Hoe kan dat?

Jij bent het zoveelste slachtoffer van het ontbreken van de functionaliteit om data-roaming buiten de EU te blokkeren zonder dat data-roaming binnen de EU uitgezet hoeft te worden.

Ik heb KPN in de afgelopen jaren tientallen keren gevraagd om deze functionaliteit beschikbaar te stellen maar nog altijd heeft KPN geen actie ondernomen en daar ben jij nu helaas ook tegenaan gelopen.

Jouw telefoon heeft, zonder dat je het tijdig door had, verbinding gemaakt met het maritieme netwerk van Tampnet en zo was je ineens met een provider van buiten de EU verbonden.

 

Beste KPN, Hoe vaak moet ik nog smeken om data-roaming buiten de EU standaard te blokkeren en de functionaliteit te bieden waarmee de abonnee zelf in staat is data-roaming buiten de EU aan en uit te zetten.

Neem een voorbeeld aan Simpel, die kunnen dat blijkbaar wel.