Skip to main content

Het is gewoon een schandaal dat KPN dit toestaat . Ik heb niks met Target media nergens toestemming voor gegeven aan beide partijen.  Ik heb een contract met KPN voor mobiele telefonie en niet voor derden die maar doodleuk een 10tje per maand af kunnen laten schrijven. Diefstal ook van KPN is gewoon medeplichtig.  KPN is toch geen bank voor automatische incasso's ?

Je zult helaas zelf actie moeten nemen om dit stop te laten zetten. Er zijn de laatste tijd meer mensen die hiermee geconfronteerd worden.

 

Ik ben het overigens helemaal met je eens, KPN zou geen “bankfunctie” moeten hebben voor 3e partijen. Ik snap ook werkelijk niet dat sommige mensen dit willen.

 

Je kunt de optie dacht ik wel door KPN uit laten schakelen. Naar mijn mening zou die default uit moeten staan.


Beste @Refractie, welkom! Wat jammer om te leven dat dit voor jou als verrassing komt! Ik begrijp dat jij hier niet zelf bewust gebruik van hebt gemaakt? Ik kende Target Media zelf niet van naam, maar als ik even Google lijkt het inderdaad een soort bedrijf dit betalingen regelt voor bepaalde diensten. En dat kan dan weer via de KPN factuur lopen. Zoals Hsd aangeeft, kan ik dat voor je blokkeren, de online aankopen via de factuur. Dan kan je ook niet meer via de Google Playstore o.i.d. films of apps kopen. Mocht je dat willen vul dan even je forumprofiel aan met je 06-nummer, adres en klantnummer. Als je gebruik maakt van de mogelijkheid betalen via de factuur, dan moet je wel (in ieder geval eenmalig) door een verificatiesms akkoord gaan. Het kan dus niet zomaar van jouw factuur afgeschreven worden zonder jouw toestemming.