Skip to main content

Hier bij wat gegevens van contract wat ik verlengd heb. 

Extra diensten Dit is het nieuwe of het te behouden nummer
Per maand*

Eenmalig

€ 0.00

€ 0.00 € 0.00

KPN 20 GB en onbeperkt bellen/sms

Korting zolang het abonnement loopt

€ 28.50

€ 0.00

€ 28.50

Aansluitkosten Ingangsdatum** Einddatum tot Minimum looptijd (E-)simkaartnummer

5G

28-01-2023 28-01-2025

 

Wat ik niet begrijp is dat ik altijd 14 euro betaal en 1 euro voor de vaste telefoon en dat ik nu bij verlenging een afschrijving krijg van 28,50 terwijl er niets veranderd is. 

Ik kreeg advies mijn abonnementen of contracten te verlengen voor 2 jaar en dat heb ik gedaan, maar daar zitten dan ineens kosten aan verbonden terwijl er niets veranderd. Aansluitkosten?? Wat voor aansluiting. Het gaat om een reeds lang geregistreerde huistelefoon en een mobieltje waar ik met korting iets van 14 euro voor betaalde. Nu zag ik een afschrijving van 28,50. 

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst


Hallo @Wilsophie , wat heb je precies verlengd? Je thuisabo en/of je  mobiele abo.

Je thuisabo hoef je niet te verlengen, dat geeft geen voordelen.

Je mobiele abo hoef je ook niet te verlengen als het geen voordelen biedt.

Als je activatiekosten berekend krijgt voor je mobiele abo, dan heb je niet verlengd, maar een nieuw abo afgesloten.

Laat maar even duidelijk weten wat je nu met welk abo precies gedaan hebt.

 


Ja ik denk dat ik iets fout heb gedaan. mobiele abo hoefde ik ook niet te verlengen. En heb ik dus per ongeluk een nieuw contract afgesloten. gezien de papieren die ik nu toegestuurd krijg. waarin staat dat vanaf vandaag het nieuwe abonnement ingaat. Hoe moet ik dat nu terugdraaien.


Beste meneer/mevrouw De Weger,

 

 

Vanaf vandaag gaat je nieuwe abonnement in voor je mobiele nummer ****. Veel plezier ermee!

 

 

Ander factuurbedrag
Het bedrag op je eerstvolgende factuur kan anders zijn. We verrekenen je nieuwe abonnement namelijk met je oude abonnement.

 

 

 

 

Bekijk extra uitleg

 

 

 

Deel je (automatisch) MB’s met je gezinsleden of huisgenoten? 
Bekijk dan in MijnKPN of de einddatum van je tegoed is veranderd. De geldigheid van je bundel loopt na een verlenging altijd gelijk aan je factuurperiode. Betaal je bijvoorbeeld van de 5e van de maand tot de 5e van de volgende maand, dan is je bundel ook geldig van de 5e van de maand tot de 5e van de volgende maand.

 

Regel alles makkelijk zelf in de MijnKPN app
Je vindt een overzicht van al je facturen en persoonlijke instellingen in de MijnKPN app. Dit is jouw persoonlijke en beveiligde klantomgeving. Gebruik je de app nog niet? Ga dan naar onze site.

 

 

 

Regel het met MijnKPN

 

 

 

Heb je nog vragen?
Dan helpen wij je graag op kpn.com/service.

 

 

 

Vind je antwoord

 

 

Met vriendelijke groet,

Team KPN

 

 

 

Admin: telefoonnnummer verwijderd i.v.m. privacy


Even bellen via 0800 0402 @Wilsophie 


Wilsophie schreef:

Hoe moet ik dat nu terugdraaien.

 

Bel met KPN klantenservice op 0800-0402 en vraag naar afd. opzeggingen.

Binnen de bedenktijd van 14 dagen kan je een bestelling annuleren.

Bestelling annuleren of wijzigen | KPN.com


Dank je wel. Dat heb ik gedaan en nu maar hopen dat ik mijn oude contract weer terugkrijg. En er niet meer gevraagd moet worden of ik mijn abo wil verlengen als dat niet en nooit aan de orde is, dat schept alleen maar verwarring. 


Nu wordt er op 21 februari het bekende bedrag 16,36 afgeschreven van mijn abonnement , maar op diezelfde dag ook nog eens 23,50 en ik kan niet lezen waar dit bedrag voor is.

Kan iemand deze factuur even nakijken die staat in mijn profiel. Ik wil het goedkoopste abonnement want ik bel nauwelijks. Heb mega veel mb’s over elke maand. 

 


IN Januari de verlenging wat een misleidende vraag was geannuleerd binnen 14 dagen en men zweerde dat dat goed zou komen en ik mijn oude abo zou krijgen van 14 euro en nu blijkt dat het fout is gegaan of er is niks gedaan en nu moet ik voor die 23,50 opdraaien plus nog eens 16,36. Dat kan men niet terugdraaien. Maar ik heb die fout toch niet gemaakt? Onnodige kosten uit mijn portemonnaie door nalatig handelen van die betr. medewerker. Ik heb ook nog een pakket van 69 euro voor internet en tv en een voetbalprogramma en dat gaat altijd goed. 

 


Nou ik heb gebeld en de medewerker zou het oude abo weer in beeld brengen want dat w as dus toch niet gebeurd terwijl ik binnen 14 dagen dat nieuwe contract geannuleerd had en nu zie ik dus een extra factuur van 28.50 en 23.50 die afgeschreven zijn en mijn oude abo van 16,36 allemaal in februari. Vandaag zou dat in orde gemaakt worden en ik zou teruggebeld worden.

Ja… ja…. niet dus…. Wat nu? Ik ben dat geld kwijt doordat de medewerkers fouten maken of gewoon niets doen. Slechte zaak hoor. 


Ik zie 2 facturen voor jouw mobiele abonnement: 1 van 16,36 en 1 van 23,50. Het klopt dat je 2 facturen hebt ontvangen na verlenging. Dit komt doordat jouw factuurperiode is veranderd. Eerder liep jouw factuur periode van de eerste tot de laatste maand. Nu is dit veranderd naar de 17e tot de 16e van de maand. De eerste factuur is om de periode tussen 28 januari en 16 februari achteraf te berekenen. Dit noemen we de overgangsfactuur. De tweede factuur is voor de aankomende periode van 17 februari tot en met 16 maart.

Meer informatie over de factuur na verlenging lees je hier:

 

Maar goed, ik begrijp dat je ook jouw verlenging graag wilt terugdraaien. Hier kan ik je helaas niet bij helpen. Hiervoor moet ik je vragen contact met onze Save afdeling op te nemen. Deze is tot 18 uur te bereiken op 0800 0402.


De “ verlenging” bleek bij navraag gewoon een heel andere contractvorm te zijn. Met meer kosten en daar ging het mis. Want ik had een contract die destijds 14 euro was maar inmiddels 16,36 en ik begreep dat de vraag voor verlenging over dit contract ging en dus was de vraagstelling misleidend. Ik heb direct nog binnen 14 dagen dit hele contract geannuleerd en dat zou binnen een dag terug gedraaid worden zonder kosten. Je mag binnen 14 dagen iets annuleren. Nu bleek deze week dus bijna een maand later dat er niets was teruggedraaid, dus die 23,50 factuur deed bij mij alle alarmbellen rinkelen. Nu moet ik dat bedrag. betalen omdat de KPN medewerker niets gedaan heeft. 

Er was geen sprake van een overgangsfactuur en ook geen sprake van een ander contract die duurder zou zijn. Inmiddels heb ik bericht van KPN : “ Beste klant op uw verzoek passen wij uw abonnement aan op 17 -03-2023 naar KPN 2022 0 GB en 150 min/sms. “ Dit verzoek had ik dus per telefoon een week na die vraagstelling al ingediend en zou geregeld worden, diezelfde dag nog : zei die meneer aan de telefoon en daarom heb ik deze telefoontjes opnieuw gepleegd.  IK heb nooit om een nieuw contract gevraagd , maar verlenging van het huidige contract wat 16,36 komt per maand en geen 28,50 en ook geen overgang van 23,50.  KPN heeft zijn afspraak niet waar gemaakt en heeft zijn belofte om het binnen het termijn van 14 dagen te annuleren eveneens geen gestalte gegeven. Maar ik moet wel extra kosten betalen. Ik hoop dat ik duidelijk ben.

Met vr.gr. Wil de Weger


Het telefoonnummer wat Denise geeft heb ik dus direct gebeld wat te lezen is in mijn ervaring en deze week ook gebeld en beloofd was dat ik diezelfde dag teruggebeld zou w orden, maar ook dat gebeurde niet. Loop je als vrouw van 75 de hele dag je telefoon in de gaten te houden, maar men houdt zich doodleuk niet aan zijn woord. Heel jammer is dat. 


De “ verlenging” bleek bij navraag gewoon een heel andere contractvorm te zijn.

Een verlenging bij een mobiel abonnement is altijd gewoon een nieuw abonnement. Bij KPN in ieder geval. 


Als je iets verlengt dan is dat het langer maken van een bestaand fenomeen en niet het vernieuwen. De vraag stelling had dan moeten zijn. Wilt u een ander abonnement of wilt u uw abonnement vernieuwen en niet verlengen. Dus KPN hanteert een eigen betekenis die zeer misleidend is. 


Als je iets verlengt dan is dat het langer maken van een bestaand fenomeen ...

Ja... en dat "fenomeen" is: het gebruik maken van de mobiele telefoondienst van KPN. Dat verlengt u. En dat gaat door middel van een nieuw contract. 


Hoe danook , IK heb dit aanbod binnen de wettelijke termijn van 14 dagen geannuleerd per telefoon en dat zou men doorvoeren en dat is dus niet gebeurd. Daarin heeft KPN gefaald en niet ik. Bovendien had ik een bestaand prima contract dus geen aanleiding om te verlengen want later begreep ik dat dit altijd automatisch doorloopt evenals mijn abonnement op internet en tv en vaste telefoon. Dat kost al 16 jaar rond de 69 euro per maand. Nooit is gevraagd die te verlengen terwijl er ook meer varianten zijn.


Een verlenging is inderdaad een verlenging van de dienstverlening, maar een vernieuwing van het contract. Jammer dat dit niet duidelijk is geworden aan de telefoon.

Ik begrijp dat je al telefonisch contact hebt opgenomen om de verlenging terug te draaien. Het is vervelend dat je nog niet teruggebeld bent. Ik kan je hier alleen niet verder helpen. Ik mag namelijk geen abonnementen veranderen. Hiervoor is toch echt telefonisch contact voor nodig. Ik raad je daarom aan opnieuw telefonisch contact op te nemen via 0800 0402.


Inmiddels heeft KPN refererend naar het tel. contact van 23 maart 2023. Het bedrag van 23,50 gecompenseerd. Petje af voor de klantenservice van KPN.

Dit topic is opgelost.

Met vr.gr. Wilsophie