Skip to main content

ik wil mijn kpn abbonnement opzeggen. 

Maar ik kan niet bellen. Zit nu in het buitenland voor de komende 6 maanden

Ik zit niet meer vast aan een abonnement 

Je kunt online opzeggen. Ga naar opzeggen en vul je verzoek in. 

ja, dat heb ik gedaan maar dan wordt ik uiteindelijk toch nog gebeld.

Het dat is veel te duur om op te nemen. Of hoef je niet te betalen als je gebeld wordt en alleen maar als je zelf internationaal belt? Welke van de 2 is het?

Je zit buiten de EER? Binnen EER vallen belkosten binnen de bundel van het abonnement. 

En je wilt je mobiele abonnement opzeggen begrijp ik uit de rubriek die je gekozen hebt?

Als men je 6 x niet kan bereiken wordt het abonnement alsnog beëindigd. 

Men belt 1 of 2 x in de week geloof ik. Daarna gaat nog de maand opzegtermijn in. Het kan zo dus even duren totdat je abonnement echt stopt.

ja, dat heb ik gedaan maar dan wordt ik uiteindelijk toch nog gebeld.

Het dat is veel te duur om op te nemen. Of hoef je niet te betalen als je gebeld wordt en alleen maar als je zelf internationaal belt? Welke van de 2 is het?

Gewoon niet opnemen @Anne_Blom , je bent dat geenszins verplicht.

De einddatum van je abonnement (met inachtneming van de 1 maand opzegtermijn en einde van je contractsduur) is de datum die je opgeeft, dat zou op het snelst na 1 maand kunnen zijn.

Dat is overigens wettelijk zo vastgelegd dus wat hierboven beweert wordt dat het langer zou duren klopt niet, KPN houdt zich hier netjes aan de wet.
Dat heb ik zelf meegemaakt/gezien omdat ik iemand heb geholpen met opzeggen van internet via het opzegformulier en daar is de vaste telefoon ook niet opgenomen want er was niemand meer op dat adres aanwezig.

Opzeggen via de website is dus uiteindelijk net zo snel als telefonisch opzeggen.

Wel opletten dat je een ontvangstbevestiging via de mail krijgt en bewaar die ook tot alles helemaal is afgehandeld.

@GeSp hoe worden mensen dan beschermd tegen kwaadwillenden die zomaar willekeurige abonnementen op gaan zeggen??

@GeSp hoe worden mensen dan beschermd tegen kwaadwillenden die zomaar willekeurige abonnementen op gaan zeggen??

Wat als je doof bent en daarom niet kan bellen ? Er moet toch altijd een alternatief zijn.

@Joep1965 Een kwaadwillende krijgt het telefonisch ook wel voor elkaar, als je alle gegevens op het formulier kan invullen (complete IBAN, geboortedatum) kom je ook telefonisch wel door de verificatie heen ook al zou je bellen vanaf een ander nummer.
Op dat formulier kan je ook een ander nummer opgeven dus als ze daarop bellen wat voor bescherming geeft dat dan?

Ze sturen ook een mail met de bevestiging van de opzegging, er was opgezegd met het e-mailadres wat aan het KPN ID was gekoppeld, ik neem aan dat ze dat controleren.

Dus als het niet zou kloppen dan kan de abonnee toch contact opnemen en ook zal die de telefoon gewoon opnemen lijkt mij.

Er zijn ook wel andere methoden te verzinnen voor verificatie b.v. 1 cent betalen via het gekoppelde IBAN, lijkt mij een stuk zekerder dan die telefonische verificatie.

Jullie hebben een punt hoor @GeSp en @SaltyBart. Helaas moet het allemaal ingewikkeld tegenwoordig. 

Ok top, bedankt allemaal

Nu nog de laatste vraag over internationaal bellen. Volgens mij betaal je kosten als je gebeld word maar niet als je zelf belt toch? 

Weet iemand dit misschien? 

Als je niet de juiste belbundel hebt of naar een land belt wat niet in dezelfde belbundel (voordeelland / supervoordeelland) zit betaal je ook kosten als je belt, wat de kosten zijn kan je op deze pagina vinden: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

!! sms BESCHERMING AAN naar 1266 om hoge data kosten buiten de EU te voorkomen. 

Buiten EER zijn er kosten voor bellen (en mobiele data). En gebeld worden. Er zijn extra bundels te krijgen om deze kosten te verlagen. Die informatie heeft GeSp al gegeven. 

Binnen de EER valt het binnen je abonnement. 

In deze landen valt het binnen het abonnement. Daarbuiten is bellen al gauw 1 euro per minuut. Gesprek ontvangen 0,50 euro per minuut. 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/eu-landen-bij-kpn/ 

Reageer