Skip to main content
Beantwoord

KPN belt mij steeds met nummers uit Groningen (050) en hangt na 2 seconden op

  • 2 September 2024
  • 14 reacties
  • 3603 keer bekeken

Ik wordt vaak gebeld door nummers uit Groningen (+31 50 808 07 26, +31 50 808 03 83, +31 50 808 03 84). Verbinding wordt na 2 sec. verbroken bij opnemen. Wat is er aan de hand en waarvoor belt u mij? Graag reactie aangezien ik al eerder een klacht bij kpn heb ingediend. Het is fatsoenlijk en gewenst om mijn klacht serieus te nemen en mij ook nog te woord te staan. Nummers in Groningen hoef je niet te proberen terug te bellen want er neemt nooit iemand op. Ik heb er last van kpn dus doe er wat aan! Graag geen vragen over mijn mobiel abonnement. Ik zit bij Vodafone en dat hou ik zo.

Wat vervelend. En raar. Want kpn belt klanten alleen met 088 nummers. En niet met 050 nummers. 

Je kan de nummers blokkeren. Ook alleen op netnummer indien je geen andere telefoontjes uit die regio krijgt. Of alleen +3150808. In je telefoon. Ik denk namelijk dat het spoofing / phishing is.


Die nummers zijn i.i.g. niet van KPN maar van Voxbone S.A. en dat is 1 of ander Cloud bedrijf gevestigd in Brussel.

Doe je iets wat Cloud gerelateerd is @AlbertSmitVEB ?

 

 


Wat vervelend. En raar. Want kpn belt klanten alleen met 088 nummers. En niet met 050 nummers. 

Je kan de nummers blokkeren. Ook alleen op netnummer indien je geen andere telefoontjes uit die regio krijgt. Of alleen +3150808. In je telefoon. Ik denk namelijk dat het spoofing / phishing is.

Dat vermoedde ik al. Ik heb al meerdere nummers van dit “bedrijf” geblokkeerd, maar ze bellen telkens vanaf nieuwe nummers. Zojuist hebben ze mij weer gebeld vanaf een ander nummer. Ze beklaagden zich dat ze vaak een voicemail krijgen. Gek he! Dus dan proberen ze het weer met een ander nummer. Ze komen met het verhaal dat ik goedkoper uit kan zijn bij kpn met een ander abonnement. Ik heb het snelste glasvezel van KPN. Ik ben tevreden zo. 


Die nummers zijn i.i.g. niet van KPN maar van Voxbone S.A. en dat is 1 of ander Cloud bedrijf gevestigd in Brussel.

Doe je iets wat Cloud gerelateerd is @AlbertSmitVEB ?

 

 

Ik doe wel iets met de cloud maar niet direct gerelateerd aan KPN.


Hoi @AlbertSmitVEB 

Het is een zeer onbetrouwbaar bedrijf, die regelmatig met nieuwe nummers naar klanten belt van diverse providers, waaronder dus ook van KPN.
Als ze je bellen, niet met ze in gesprek gaan, maar direct weer ophangen!!

De goede tip van mede forumlid @PeterG werkt helaas maar tijdelijk, omdat ze met regelmaat van regio wisselen qua telefoonnummers.

Daarnaast heeft Voxbone S.A. ook nog een nevenvestiging in Rotterdam zitten, maar het hoofdkantoor staat in Brussel.

Je kunt hier een officiële klacht voor indienen bij toezichthouder ACM, omdat je niet zomaar gebeld mag worden door een bedrijf waar je nog nooit klant bent geweest.

Hier een directe link naar de reviews van Vaxbone op Trustpilot, en dan weet je genoeg:

Reviews Voxbone op Trustpilot


Goeie tip. Ik ga zeker de ACM benaderen. Ik ga er vanuit dat anderen die ook lastig gevallen worden met deze lastercampagne dit ook doen. Voorlopig maar alles van 050 blokkeren voor een poosje. 


Hoi @AlbertSmitVEB 

Het is een zeer onbetrouwbaar bedrijf, die regelmatig met nieuwe nummers naar klanten belt van diverse providers, waaronder dus ook van KPN.
Als ze je bellen, niet met ze in gesprek gaan, maar direct weer ophangen!!

De goede tip van mede forumlid @PeterG werkt helaas maar tijdelijk, omdat ze met regelmaat van regio wisselen qua telefoonnummers.

Daarnaast heeft Voxbone S.A. ook nog een nevenvestiging in Rotterdam zitten, maar het hoofdkantoor staat in Brussel.

Je kunt hier een officiële klacht voor indienen bij toezichthouder ACM, omdat je niet zomaar gebeld mag worden door een bedrijf waar je nog nooit klant bent geweest.

Hier een directe link naar de reviews van Vaxbone op Trustpilot, en dan weet je genoeg:

Reviews Voxbone op Trustpilot

Goeie tip. Ik ga zeker de ACM benaderen. Ik ga er vanuit dat anderen die ook lastig gevallen worden met deze lastercampagne dit ook doen. Voorlopig maar alles van 050 blokkeren voor een poosje. 


Vreemd gedoe weer.
Bij de ACM zie je alleen de registrator, niet per se de gebruiker maar in dit geval zegt het toch genoeg blijkbaar.
Maar ik zou de reeks blokkeren met 050808* ( alles wat begint met 050808, of dat * werkt dat hangt er van af, welk apparaat / welke software ).
Dan kunnen andere 050 nummers nog wel bellen.


Vandaag ook gebeld door hetzelfde nummer (+31 50 808 07 27). Logischerwijs niets mee gedaan en de beste kerel aan de lijn gehouden; aardig geslepen maar makkelijk te pareren. Na wat vragen zoals ‘waar zitten jullie’, ‘wat is je favoriete plek in Groningen’ dan duurde alles erg lang. Weet je genoeg.

Nu begrijp ik inderdaad niet dat KPN hier harder op acteert. Het is altijd KPN waar een derde partij mee start en belt. Heb dit nog nooit van Odido of Vodafone meegemaakt.

Ben zelf klant bij Odido en hoef helemaal niet weg. 


Lijkt me goed dat KPN zelf even de teugels aantrekt en wat gaat doen. 


Goeie tip. Ik ga zeker de ACM benaderen. Ik ga er vanuit dat anderen die ook lastig gevallen worden met deze lastercampagne dit ook doen. Voorlopig maar alles van 050 blokkeren voor een poosje. 

Hi Albert, ik heb hier ook last van. Elke keer een ander nummer idd. Kom er niet van af…


Je kan het hier melden bij ACM / ConsuWijzer: https://www.consuwijzer.nl/meldformulier-telemarketing


Je kan het hier melden bij ACM / ConsuWijzer: https://www.consuwijzer.nl/meldformulier-telemarketing

Gemeld bij de ACM en ook de stalking aangemeld. Ze proberen het nu met afgeschermde nummers. Het zijn idd gewoon ordinaire oplichters. Toevallig gisteren nog een nieuwsbericht dat illegale callcenters zijn opgerold. 


Ik wordt vaak gebeld door nummers uit Groningen (+31 50 808 07 26, +31 50 808 03 83, +31 50 808 03 84). Verbinding wordt na 2 sec. verbroken bij opnemen. Wat is er aan de hand en waarvoor belt u mij? Graag reactie aangezien ik al eerder een klacht bij kpn heb ingediend. Het is fatsoenlijk en gewenst om mijn klacht serieus te nemen en mij ook nog te woord te staan. Nummers in Groningen hoef je niet te proberen terug te bellen want er neemt nooit iemand op. Ik heb er last van kpn dus doe er wat aan! Graag geen vragen over mijn mobiel abonnement. Ik zit bij Vodafone en dat hou ik zo.

Rectificatie: dit is geen KPN maar Voxbone S.A. en dat is 1 of ander Cloud bedrijf gevestigd in Brussel die probeert mensen te overrompelen om over te stappen naar een ander abonnement. Het zijn oplichters wat ik eigenlijk al vermoedde. 


Dit soort nummers kunnen je ook bellen om je stem op te nemen om deze te bewerken met AI om m vervolgens te gebruiken voor oplichting. Gewoon niks zeggen en ophangen. Of niet eens opnemen. Nummer wel direct blokkeren 


Reageer