Skip to main content

Hallo,

 

Wij hebben een abonnement van 54,99 per maand voor ons internet waarbij we een bundel van 1 gb snelheid krijgen. Inmiddels zitten we ons te orienteren op nieuwe / aangepaste abonnementen omdat het door de manier waarop de aanbieders dit in de sector regelen nu eenmaal gunstiger is om elke keer na 1 jaar over te stappen van aanbbieder.

We zijn bekend met dat nieuwe klanten veel beter aanbiedingen krijgen dan bestaande. Het loont eigenlijk niet om vaste klant te worden. Wat naar ons idee echter niet zou moeten mogen is dat nieuwe klanten bij een abonnement uiteindelijk 52,50 (na afloop van korting periode) gaan betalen voor de 1 gb snelheid en wij na een zogenaamde aanbieidng voor het verlengen van het abonnement, weer terug moeten naar een prijs van 54,99. Het is voor ons niet mogelijk om dezelfde dienst voor dezelfde prijs te krijgen.

Dit lijkt me niet alleen asociaal naar vaste klanten maar naar ons idee zouden alle klanten dezelfde (eind)prijs voor een dienst aangeboden moeten krijgen. Dit leidt voor ons tot een paar vragen:

  1. Waarom is het voor ons als vaste klanten alleen mogelijk om een duurder abonnement te hebben (en we dus nooit dezelfde (eind)prijs krijgen voor dezelfde dienst)? 
  2. Is het echt de bedoeling van jullie beleid om vaste klanten duurdere prijzen te bieden voor dezelfde diensten (ook op basis van eindprijs)  
  3. Is het werkelijk toegestaan in Nederland om niet iedereen dezelfde prijs te bieden voor dezelfde dienst (Let op het gaat dus niet om welkomstcadeau’s voor nieuwe klanten)

Ik hoor graag hoe jullie hier naar kijken want op zich ben ik tevreden over mijn KPN abonnement maar het is financieel gewoon te nadeling (en je voelt je letterlijk belazerd hierdoor) om te blijven.

Hallo @Erik en Nienke ,

Wat jullie schrijven is niet juist. Ook jullie kunnen uitkomen op de genoemde prijs van 52,50. 

 

Je kunt (indien contractvrij) jouw abonnement goedkoper maken door te verlengen. Je komt dan op hetzelfde prijsniveau uit als wat nieuwe klanten uiteindelijk gaan betalen.  

Dat verlengen kan telefonisch via 0800-0402. Het kan ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. Maar let op: TV is niet verplicht, alleen internet kan ook. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

 


Bedankt voor de snelle reactie.

Om te beginnen heel fijn om te weten dat het kan. Dan zal ik beter moeten uitzoeken hoe. Want er zijn dus verschillende wegen te bewandelen in dit opzicht.

Bij alle ‘verlengaanbiedingen’ blijven we vastzitten aan een prijs van 54,49. Dat heb ik voor de volledigheid wel nog even toegevoegd in de printscreen hieronder. Het is dus zeker niet vanzelfsprekend. Hier ben ik op uit gekomen door naar abonnement verlengen te gaan. 

 

Dat blijft naar mijn idee niet netjes, ook al was onze vraagstelling hiermee inderdaad niet helemaal juist.  Via de website hadden we ook geen andere opties dan wat hierboven wordt aangegeven. Dus als je niet de door jouw gesuggereerde route volgt kom je zomaar op een spoor die geen alternatieve biedt of suggereert.

In ieder geval bedankt voor je snelle antwoord. 


Er zijn twee verschillende mogelijkheden om te verlengen. Bij de manier die KPN actief aanbiedt, blijf je vastzitten aan de oude abonnementsvorm. 

De manier via mijn link levert je een goedkoper abonnement op. Ik merk al een tijdje dat KPN deze wijze van verlengen niet actief promoot. Maar het is dus gewoon mogelijk.  


Reageer