Skip to main content

IN mijn factuur voor KPN Bellen en Internet wordt ineens een bedrag van €2,00 per maand in rekening gebracht voor vaste telefoon. Waarom? Dit staat niet in de contractvoorwaarden van mijn contractverlening die ik vorige maand ben overeengekomen.

Volgens mij heeft KPN dit op 1 of andere manier medegedeeld. Ze hebben vast bellen bij oudere abonnementen uit het pakket gehaald en er een aparte optie van gemaakt. Nu staat het apart op de factuur. Maar de pakketprijs zou wel 2 euro naar beneden gaan. Totaal zou het dan dus niets uitmaken. 

Probleem is alleen denk ik dat ze tegelijk met deze wijziging een inflatiecorrectie doorgevoerd hebben. Dat maakt het er allemaal niet duidelijker op.


Als dat al zo zou zijn, dan is dat weinig transparant en dan vraag ik mij toch af of dat op deze wijze zomaar mag. Bovendien is er bij de aanbieding en in het contract van de verlenging op 25 mei hier niet expliciet melding van gedaan. Net zo min overigens als van het feit dat er dan ook nog een inflatiecorrectie per 1 juli zou volgen. Er werd wel expliciet gemeld dat er gedurende 3 maanden een €5,00 lager bedrag zou worden gefactureerd. Zo'n verlening heet nu heel veel weg van een sigaar uit eigen doos. Ik ben heel teleurgesteld in KPN waar ik al zo'n 52 jaar klant ben.


Heb je aangegeven vaste telefoon te behouden? Dan klopt het als een bus.

Bij het oude alles in één zat die 2 euro in het totaal bedrag. 

Tegenwoordig is telefoon en tv een losse optie en staat dus apart vermeld. 

 


Als dat al zo zou zijn, dan is dat weinig transparant en dan vraag ik mij toch af of dat op deze wijze zomaar mag. Bovendien is er bij de aanbieding en in het contract van de verlenging op 25 mei hier niet expliciet melding van gedaan. Net zo min overigens als van het feit dat er dan ook nog een inflatiecorrectie per 1 juli zou volgen. Er werd wel expliciet gemeld dat er gedurende 3 maanden een €5,00 lager bedrag zou worden gefactureerd. Zo'n verlening heet nu heel veel weg van een sigaar uit eigen doos. Ik ben heel teleurgesteld in KPN waar ik al zo'n 52 jaar klant ben.

Een verlenging met 5 euro korting is sowieso een sigaar uit eigen doos. Nou ja... u bent wel 15 euro goedkoper uit tegenover de situatie waarbij u niets had gedaan. 

Er is elk jaar een prijsverhoging of inflatiecorrectie. Die heeft u de afgelopen jaren ook gehad. Verlengen haalt daarbij niets uit. Tegenwoordig in ieder geval niet meer. Vroeger misschien wel. Weet niet precies. 

Het uitsplitsen van vaste telefonie zou voor de prijs niets uit moeten maken, dus effectief is er geen reden waarom dit niet zou mogen. U betaalt meer door de inflatiecorrectie, niet door het uitsplitsen van telefonie. 


Heb je aangegeven vaste telefoon te behouden?

@Ineens kosten vaste telefoon heeft het oude abonnement verlengd denk ik. Hij of zij heeft dus geen nieuw abonnement gekregen. De prijzen die u laat zien op het plaatje zijn dus hierbij ook niet van toepassing. 


Heb je aangegeven vaste telefoon te behouden?

@Ineens kosten vaste telefoon heeft het oude abonnement verlengd denk ik. Hij of zij heeft dus geen nieuw abonnement gekregen. De prijzen die u laat zien op het plaatje zijn dus hierbij ook niet van toepassing. 

Klopt! 
 
@Ineens kosten vaste telefoon had misschien beter op 25 mei 2024 over kunnen stappen op KPN TV+. Want dan had hij sowieso de inflatiecorrectie niet gehad en daarnaast zou het abonnement ongetwijfeld goedkoper zijn geworden. 
 
Het probleem momenteel is dat klanten bij een verlengingsvoorstel niet worden gewezen op de verschillende mogelijkheden van verlengen. 

 

 


Hallo @Ineens kosten vaste telefoon ,

Je bent nu per 1 juli 2024 niet ineens extra gaan betalen voor je vaste telefoon. 
 

KPN heeft vanaf 1 juli 2024 bij alle klanten dit zo aangepast: 

 

bron:

https://www.kpn.com/service/internet2024
 

bij de veelgestelde vragen: 

 

Ik zie op mijn juli factuur dat er een extra regel staat met ‘Vast Telefoonnummer’ en een bedrag van 2 euro. Hoe komt dat?

Bij sommige klanten zat Vast bellen nog in de totale abonnementsprijs. En kon je niet zien wat je hiervoor betaalde. Na 1 juli hebben we dit beter inzichtelijk gemaakt door het uit de totale abonnementsprijs te halen. Dit heeft geen invloed op de hoogte van de inflatiecorrectie die we in juni hebben gecommuniceerd.


Aan KPN service:

Dat is dan duidelijk wat de kosten van de vaste telefoonaansluiting betreft. Echter ik vind het niet transparant gecommuniceerd door u dat ik bij de contractverlenging waarbij een prijs voor drie maanden en een prijs voor de maanden erna in een contract is vastgelegd, toch nog de inflatiecorrectie van dit jaar moet betalen. Juist de te verwachtten inflatiecorrectie onder het oude contract was voor mij aanleiding mijn contract in mei te verlengen. U heeft mij op het verkeerde been gezet met uw aanbieding daarvoor.😒


Verhip @Noordzee . Ik zie nu pas dat het bedrag voor vast nummer los geweekt is van het totale Alles in één Instap bedrag.

Omdat het totaalbedrag op de inflatiecorrectie na niet was gewijzigd had ik de pdf niet bekeken. 

Wel typisch dat dan niet ook itv uit het Alles in één bedrag is gehaald en apart vermeld. À € 10,00 (basis, 1 ontvanger).


Ok @PeterG ,

Begrijp ik goed dat bij jou vast bellen (2,00) en de eerste TV-ontvanger (10,00) per 1 juli 2024 niet verhoogd zijn. Dus dat alleen internet is verhoogd met 3,8%?


Dat weet ik niet. Ben uitgegaan van het totale Alles in één bedrag.

Maar we gaan even aan het rekenen…..

...enkele minuten later:

Nee. Over het hele Alles in één bedrag. Dus internet+TV+bellen.


Dat weet ik niet. Ben uitgegaan van het totale Alles in één bedrag.

Maar we gaan even aan het rekenen…..

...enkele minuten later:

Nee. Over het hele Alles in één bedrag. Dus internet+TV+bellen.

Ok, bij hussel is internet verhoogd, eerste TV-ontvanger verhoogd, maar vast bellen niet. (Dat  blijft 2,00) (melding van wjb) 

Bij mij (KPN TV+) is alleen internet verhoogd met 3,8%. De eerste TV-ontvanger (12,50) en vast bellen (2,00) niet. 

 


Reageer