Skip to main content

Een tijd geleden werd ik opgebeld door iemand van KPN (nou ja, het callcenter)  met een aanbod om mijn mobiele telefoon abo te integreren met mijn KPN abo (Internet, TV, vaste telefoon) . Dat zou bijna zonder extra kosten kunnen.  Het was niet helemaal het juiste moment, en ik had wat problemen met het verouderde motorola ontvanger, de zendertjes voor draadloos internet en de router, die na een "verhoging” van de snelheid door de monteur niet meer benaderbaar is en traag als stroop.  Het was een prettig gesprek en een maandje geleden zou ik teruggebeld zijn.   Zou.   Nooit meer wat gehoord, toch jammer. 

Hallo @Jacob1600 

 

Die Motorola is echt oud en kan je omruilen via deze link: https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm

 

Welke zendertjes bedoel je, heb je extra WiFi punten of bedoel je de Devolo kastjes die via het stopcontact werken?

Welke modem heb je nu, als dat een V8 is kan je die ook omruilen via de WiFi manager: https://www.kpn.com/beleef/blog/wifi-verbeteren-met-wifi-manager.htm

Je kan ook eerst kijken of een herstart of reset van het modem helpt.


Hoi @Jacob1600, er spelen meerdere dingen begrijp ik. GeSp helpt je al op weg met een paar tips, heb je dat al kunnen doen? Als we daarna verder met je mee kunnen denken horen we het graag van je.


Bedankt voor de links.   De omruil van de motorola weet ik wel, maar de vorige keer dat dat werd gedaan waren alle opgenomen programma's weg - en het was ingewikkeld iom die weer terug te krijgen. (De programma's van de vorige eigenaar stonden er wèl op, dus het was al 2e hands...) De router is een Experiabox V10 - en er is op zich niks mis mee,  alleen ik wilde de snelheid laten updaten.  Nadat de monteur weg was, bleek het eerder langzamer dan sneller, normaal kun je even in je router kijken, maar de code is door hem veranderd, Een reset werkt zou die op moeten wissen, ja.  Maar helaas.  

Wat ik echt vervelend vind, is een door KPN gestart telefoongesprek, waarop werd aangeboden mijn mobiel abo over te nemen (nieuwere telefoon, zelfde nummer, opzeggen oude abo door KPN). Dat moest nog even wachten want mijn abo kon toen niet worden opgezegd.  Ik zou worden teruggebeld, maar niks.  Ik kan het zelf wel uitzoeken, maar verknoei dan niet mijn tijd.   


Alle opnames worden op de Cloud bewaard, zodra je een nieuwe tv-ontvanger ontvangt en aanmeldt met jouw iTV abonnementsnummer en pincode zullen jouw opnames te zien moeten zijn. Heb je dat inmiddels in gang gezet?

Wat je beschrijft over het modem, was die weer toegankelijk nadat je de reset deed?

Dat je verwacht teruggebeld te worden nadat dat is toegezegd snap ik, het is jammer dat dat niet is gebeurd. Is dat abonnement inmiddels wel opzegbaar bij de oude provider? Als dat nog niet het geval is kan je je gegevens bij de Overstapwekker invullen, dan sturen we een seintje en aanbiedingen op het moment dat het mogelijk is om een abonnement aan te vragen bij ons.