Skip to main content

Ik stuur op 22 oktober een mailtje met mijn opzegging. Met ingang van opzegtermijn op 23 oktober. Nu hebben ze dit  bij KPN verschoven naar 27 oktober. Met als gevolg dat ik in ieder geval weer een paar dagen kan betalen omdat m'n nieuwe bundels ingaan op 25 oktober.

Ik ga hier dan ook niet mee akkoord.

Opzeggen per 23 oktober is dan ook per 23 oktober.

Dus KPN, volgens mij hebben jullie nog genoeg tijd om dit op te lossen.

 

Met vriendelijke groet 

Hallo @Hans2020 ,

Ik stuur op 22 oktober een mailtje met mijn opzegging.

. Nu hebben ze dit  bij KPN verschoven naar 27 oktober.

Je hebt nog geluk. Normaal gesproken hanteert KPN een opzegtermijn van één maand. 

Die vier dagen gaan jou ook niet veel kosten. Stel dat je bv 20 euro per maand betaalt, dan kosten vier dagen minder dan drie euro.   

 


@Noordzee 

De opzegging omvangt een alles-in-een pakket.

Internet, tv en vaste telefonie.

Opzegtermijn van 1 maand is correct maar dan gaat de maand in op 23 oktober en niet op 27 oktober.

En die paar euro daar kan ik niet van wakker liggen.

Het gaat mij er gewoon om dat ze moeten doen wat er gevraagd word.


Hans, 

je hebt gelijk, opzeggen per 23 oktober is einde contract op 23 november. Zo is het wettelijk geregeld. KPN moet zorgen dat ze de opzegging niet eerst 4 dagen laten liggen. 

Dit is echter niet de plek om dit op te lossen denk ik, je zou hierover denk ik een klacht moeten indienen volgens procedure.


Hoi @Hans2020, ik zie inderdaad de opzegging in werking. Alleen nu geef je aan dat het per de 23e had moeten zijn. Alleen deze opzegging moet ook verwerkt worden. Dat is de 27e gedaan. Toen heb je mijn collega gesproken en heeft hij de opzegging definitief gemaakt. Je had beter de 22e kunnen bellen, dan was het meteen in orde gemaakt en was het per 21 november opgezegd. Nu is dat 26 november. 


Hoi @Hans2020, ik zie inderdaad de opzegging in werking. Alleen nu geef je aan dat het per de 23e had moeten zijn. Alleen deze opzegging moet ook verwerkt worden. Dat is de 27e gedaan. Toen heb je mijn collega gesproken en heeft hij de opzegging definitief gemaakt. Je had beter de 22e kunnen bellen, dan was het meteen in orde gemaakt en was het per 21 november opgezegd. Nu is dat 26 november. 

Ik ben niet zo blij met jouw beantwoording Bart. De klant is hier niet schuldig aan maar de KPN medewerker die misschien wel denkt dat hij de KPN hiermee rijker maakt door zo iets te doen. De KPN directie zal dit ongetwijfeld niet als beleidslijn hebben, want voor die in weze gezien de omzet van KPN te verwaarlozen som, is geen enkele reclame actie te bekostigen om die nare smaak bij de betrokken klanten weg te nemen.

Als moderator denk ik toch dat jouw rol is om in eerste instantie positief over KPN te zijn en dat doe je hier zeker niet. 


@Bart_Z Dus je bent beter af als de telefoon niet opneemt als KPN je over de opzegging belt?

Dit staat in de opzegbevestiging bij online opzeggen:

U heeft ons laten weten dat u uw abonnement wilt opzeggen. Opzeggen is alleen
mogelijk als de minimale duur van uw abonnement bereikt is. U heeft een
opzegtermijn van 1 maand.
We bellen u om uw opzegging te verwerken
Om uw opzegging te verwerken bellen wij u binnenkort. Dit doen wij met een 088-
nummer. Mist u deze oproep, belt u ons dan alstublieft terug.
Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we
uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum. U
ontvangt daarna een definitieve bevestiging van uw opzegging per e-mail of per
post.

Â