Skip to main content

Goedemiddag KPN forum,

Vandaag 14 maart om 09:25 vanmorgen viel mijn internet tijdens een zeer belangrijke meeting uit, 2 minuten later kwam het weer terug maar aanzienlijk langzaamer ik voelde het verschil in mijn meeting. Ik had direct 1200 gebeld vanaf mijn mobiele aansluiting en gevraagd hoe of wat. De klantenservice medewerker had het modem uitgelezen en kon hier niets vinden. Toen dacht ik van oke het zal wel. Even later deed ik een speedtest en kwam ik uit op 60mbit van de 190 die ik heb. ( Ik heb een 200mbit lijn sinds 1 week, ik ben een nieuwe klant qua internet van KPN )

Volgende telefoongesprek, gevraagd waarom de internetsnelheid lager is opeens en ook nog na een uitval van het internet. Tijdens dit gesprek kreeg ik een emailtje waarin stond:

U hebt een wijziging van uw pakket naar KPN internet 100mbit aangevraagd. Hierbij ontvangt u extra informatie over deze pakketwijziging.

Hierna ben ik ruim 20 minuten in de wacht geplaatst omdat het onderzocht zou worden en daarna werd de haak erop gegooid.

Volgende telefoongesprek..

De medewerker van de Klantenservice ging mijn klacht uitzoeken met een ander afdeling en na een ruim 40 minuten gesprek was hun conclusie dat iemand van KPN > Een Extern persoon van KPN < Wat dat ook mag inhouden.. mijn internet zonder mijn toestemming om onbekende redenen heeft aangepast. Ze konden alleen nog niet zeggen wie omdat ze niet zomaar zonder bewijs de schuld bij iemand wouden leggen.

Mijn vraag hier is dan ook of iemand vandaag nog mijn internet kan terugzetten naar 200mbit.

Bij de keuze om vast internet op mijn nieuwe adres te nemen speelde de snelheid en de prijs een zeer grote rol. Ik vind 42.50 voor 100mbit het niet waard en hier zal ik ook nooit voor betalen dit is gewoon duur. Maar voor 7.50 extra ( 50 euro ) 200 mbit dat vind ik het dan wel waard dus daar heb ik voor gekozen. Nu word er aan mij verteld ( Een harde conclusie van KPN > Dat iemand van KPN een extern persoon van KPN wat dat ook mag betekenen zonder mijn toestemming inderdaad mijn internet heeft gewijzigd vanmorgen. Dus dit is al bevestigd, het is niet meer de vraag of dit is gebeurd maar de vraag Waarom dit is gebeurd.

Vanmorgen is die wijziging dus aangevraagd en per direct ingevoerd maar het kan pas vrijdag ongedaan gemaakt worden blijkbaar? Dat vind ik niet eerlijk. Ik ben het er niet mee eens dat ik nu een hele week moet betalen voor een snelheid waar ik niet voor heb gekozen maar waar ik door jullie geforceerd gebruik van moet maken.

Ik hoop middels deze tekst een serieuze klacht neer te kunnen leggen bij KPN. En ik hoop dat jullie mijn 200mbit kunnen herstellen.

Ik hoop ook dat de medewerker die dit heeft gedaan mij persoonlijk kan uitleggen waarom hij of zij dit heeft gedaan.

Hallo @Dig4tal vul in het privédeel van je profiel s.v.p. je naw-gegevens, klantnummer(s) en laatste 3 cijfers IBAN in, dan komt een moderator er binnenkort op terug.

 


Dat had ik allang gedaan✌️


Hoi @Dig4tal, ik heb even meegekeken. Ik zie dat er 7 maart een melding is geweest waarbij om een of andere reden geconstateerd is dat 1 aderpaar defect is. Hierop is jouw abonnement aangepast omdat je anders de 200 Mbit/s niet zou halen. Daarop is er weer een monteur geweest die aangaf die 2e aderpaar is niet kapot. Wat ook zo is. 

Nu heb ik geprobeerd de order naar 100 MBit/s eruit te halen, maar helaas lukt dat niet. Deze order moet dus eerst afgerond zijn, dat is de 17e. Dan kan de 200 Mbit/s weer aangevraagd worden via MijnKPN. Hoe graag ik ook wil. Ik kan er niet meer van maken. 


Dankjewel,

Ja de eerste monteur was net klaar met haar opleiding en had helaas veel fouten gemaakt waaronder het afmelden van 1 ader die perfect in orde was. 

Ze kon de aarde niet vinden in het Israpunt en had daarom de aarde gemeten van het stopcontact waardoor ze dus niet de juiste lijn aan het meten was en waardoor de waardes onjuist waren. Op deze manier constateerde zij dat er een kabelbreuk was. En heeft ze die ader afgemeld. De Tweede monteur had die kabel weer aangemeld 9 maart en het werkte allemaal prima tot 14 maart. Ik had gewoon 211mbit die binnenkwam op het modem. Maar om 14 maart om 09:25 in de ochtend ging het internet dus plots uit en had ik nog maar 60mbit over van de 211 > 190 op Wifi.   Niet eens die 100mbit. Ik zou graag willen weten wie dit dan heeft gedaan en waarom. Ik snap dat die order niet is tegengehouden en dat de ader wel op de 1 of andere manier toch is afgemeld en dat dit in orde gemaakt moet worden. Maar ik blijf het zeer apart vinden allemaal. 

Ik heb vandaag weer contact gehad met jullie, net via een speciaal nummer waar ik direct een monteur aan de lijn kreeg die de 17e gaat proberen om de pair bonding weer aan te krijgen op die lijn. Dus we gaan het meemaken, maar hij zei ook dat dit allemaal de schuld is van de eerste installatiemonteur die er helaas niet zoveel van bakte. Ik snap ook dat dit kan gebeuren, vooral als iemand net klaar is met de monteurs opleiding. Maargoed zolang het maar wordt opgelost. 


> Hierop is jouw abonnement aangepast omdat je anders de 200 Mbit/s niet zou halen. <

Ik vind het ten eerste niet netjes dat jullie zonder mijn toestemming mijn abbonement omlaag aanpassen, dit is ongehoord. Hiervoor moet eerst toestemming aan de klant gevraagd worden. 

En ten tweede, die 200mbit is sowieso niet haalbaar op 1 ader, daarom heet het pair bonding. 

De 2e ader is gewoon perfect in orde. Ik ben van mening dat deze eerste installatie monteur ( met alle respect uiteraard ) nog even verder moet studeren voordat zij weer bij klanten langs gaat. 

Het kan natuurlijk niet dat als je een internet pakket van KPN neemt dat er zulke fouten gemaakt worden. 

Enkele voorbeelden:
Israpunt verkeerd vervangen > verkeerd laswerk waardoor dingen niet werken.

Ader afmelden die gewoon werkt omdat ze niet wist hoe je de lijn moet meten.

Tablet die leeg was om 10 uur smorgens… waardoor ik mijn powerbank moest aanbieden om haar tablet in leven te houden. 

Geen handtekening vragen na het werk, de tweede monteur vroeg mij wel om een handtekening en vond het zeer merkwaardig dat zij niet om een handtekening vroeg terwijl dat wel zou moeten. Je kunt gewoon in het systeem terugvinden dat ik geen handtekening heb hoeven zetten.

Weggaan terwijl het oranje service lampje brand. 

De fout begaan om niet naar het kabelhuisje te gaan terwijl er duidelijk een probleem was.

De tweede monteur was een half uur in dat kabelhuisje bezig geweest om de kabels te fixen. Biljkbaar hing er een ijzerdraadje tegen de 2e ader aan waardoor er een storing was. Maar dat had hij perfect opgelost, deze 2e monteur, ( naam ga ik uiteraard niet noemen ) was een echte held. Een alles kunner van KPN een echte professionele monteur.  Door hem had ik vanaf 9 maart tot 14 maart om 09:25 perfect internet a 211mbit modem > 190 mbit wifi. 


De eerste monteur heeft melding gemaakt van een defect aderpaar. Dat is intern doorgegeven en daarop is het abonnement aangepast. Want je zou dan een 200 MBit/s abonnement hebben terwijl je op 1 aderpaar maar 100 Mbit/s mogelijk is. Daar is het al helemaal mis gegaan. Hierdoor is een proces gaan rollen die niet gestopt kan worden. 😞 Anders had ik dat gedaan. 

Maar ik begrijp dat er morgen al een monteur komt om het 2e aderpaar weer aan te sluiten. Dat is fijn. Hoor dan ook graag weer van je hoe dat afgelopen is. Ik ga vast uit van goed en dat je snel weer de 200 Mbit/s hebt. 


Helaas heb ik nu 3 dagen voor niks gewacht, er is mij beloofd door die storingsafdeling dat mijn verbinding vrijdag weer in orde zou zijn en nu vertellen ze mij dat ik tot volgende week woensdag moet wachten! Sorry dat ik het zeg maar deze mensen zijn echt een stel prutsers… Eerst mijn abbonement ZONDER mijn toestemming omlaag aanpassen en daarna mij zolang laten wachten. 

Wanneer het omlaag wordt aangepast duurt het 10 minuten maar omhoog duurt blijkbaar bijna 2 weken. Terwijl dit allen niet eens mijn schuld is. 

Ik zou graag zien dat KPN acties onderneemt tegen de eerste installatie monteur die hier kwam. Door haar ondervind ik nu schade. De huidige snelheid op Wifi is te laag voor mijn applicaties. En nee ik ga niet bekabeld werken. 

Dit straalt geen vertrouwen uit. Blijkbaar als je bij KPN een monteur laat komen om het modem te installeren en de kabels te lassen kun je de volgende dingen verwachten:

Een monteur die net klaar is met de opleiding en geen verstand heeft van zaken

Een monteur die niet weet hoe je een ISRA punt moet monteren.

2 uur bezig is terwijl het 5 minuten werk had moeten zijn

haar eigen apparaten niet kan opladen en de powerbank van de klant nodig heeft

Aders afmelden zonder deze daadwerkelijk te controleren..

Met andere woorden prutswerk van KPN. 

De 65mbit die ik via Wifi heb nu is helaas niet snel genoeg voor mijn applicaties. En ik weiger bekabeld te gaan werken. En uiteraard zit mijn adres wat jullie kunnen checken net in een dode hoek van de 4g/5g mast dus dat is fantastisch!  Hier ook al vaker over geklaagd maar al te horen gekregen dat dit niet opgelost gaat worden met een extra mast.

Het is zeer duidelijk waar de prioriteiten liggen van KPN, niet bij de klant

Ik zie graag een oplossing tegemoet waar ik mee  kan leven, ik ben verder niet de moeilijkste maar als je ergens voor betaald en het werkt niet dan kom ik hier klagen. 

Het is trouwens ook niet dat als mijn 4g/5g bereik had hier dat ik dat had kunnen gebruiken want dat werkt ook niet voor veel van mijn activiteiten maar dat is een aparte klacht die al 3 jaar lang open staat en waar KPN doodleuk tegen zegt nee sorry we kunnen je niet helpen, maar wel betalen he. 

Denk je vast internet te nemen van KPN om je mobiele problemen te kunnen negeren en dan werkt dat ook niet…..  Krijg je te maken met pestgedrag waar de klantenservice je pest en je verbinding met opzet omlaag schroeft. ZONDER mijn toestemming.


@Dig4tal ik zie dat er voor 27 maart een monteur is ingepland. Wat ik voor wil stellen is na dit moment te kijken of in ieder geval de snelheid weer is wat deze moet zijn. En ik help je daarna graag ook de andere zaken netjes af te ronden.

Dat dit niet gegaan is op een manier die we als bedrijf willen laten zien mag duidelijk zijn. En dat de monteur die in de eerste instantie bij je is langsgeweest hier nog over gesproken word ook. 

Laat je op 27 maart hier weten of de verbinding weer werkt? 

Verder ga ik er vanuit dat je vraag waarom het omlaag aanpassen snel kan maar terug niet hypothetisch is. Zo niet kan ik dit nog voor je uitleggen. 

 


Alles is opgelost. In de terugbel afspraak van vandaag is mij een maand abonnements kosten gecrediteerd voor alle problemen. En voor het prutswerk van de installatie monteur. 

Dus alles is opgelost nu.

Bedankt aan iedereen die hier tijd in heeft gestoken en werkse!


Super, dat is fijn om te lezen. Daar ben ik blij om. 

Mocht je toch weer vragen krijgen, laat het dan weten.