Skip to main content

Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland door inflatie. Dat heeft ook invloed op onze kosten. We passen onze prijzen in juli 2023 aan deze inflatie. We gebruiken daarvoor het inflatiepercentage van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dat noemen we inflatiecorrectie. Over 2022 is het inflatiepercentage 10.0%. 

 

Wijzigingen voor Internet, TV en Vast Bellen

We doen er alles aan om de prijsstijging zo laag mogelijk te houden voor jou. Daarom veranderen we de prijzen met een lagere inflatiecorrectie van 6.4%. Ook zorgen we ervoor dat de verhoging nooit meer is dan € 4,- per maand per abonnement. 

Als je abonnement vóór 1 april 2023 is ingegaan, dan geldt deze wijziging in 2023 ook voor jou. Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je hierover in juni informatie in een e-mail, brief of melding op je factuur. 

 

Wil je meer weten over alle wijzigingen per abonnement?

Bekijk dan onderstaande pagina's. Hier vind je alle informatie op veelgestelde vragen.  

 

@Marcedwin, Wil je zeggen dat er een inflatiecorrectie over de dagen van 1 t/m 5 juli berekend is?

Kan je eens een screenshot plaatsen van ALLEEN het kostenoverzicht op pagina 2 van die factuur.

Dus NIET de kop van de factuur waar jouw persoonlijke gegevens in vermeld worden.

 

 

En de mail van VANDAAG (7 Juni) zat dit er als tekst bij:

Vanaf juli 2023 gaat u 3,36 meer betalen per maand. Dit komt omdat we een inflatiecorrectie doen. Dit doen we op basis van het CBS inflatiecijfer van vorig jaar. De prijzen zijn afgelopen jaar gestegen met 10,0%. We doen er alles aan om de prijsstijging zo laag mogelijk te houden voor u. Daarom verhogen we onze prijzen met een lager percentage van 6,4%. U ziet uw nieuwe maandbedrag automatisch terug op uw volgende factuur.


Die €0,75 is dus niet de inflatiecorrectie maar omdat de periode voor de actiekorting één dag voor de einddatum van deze factuurperiode eindigt is er dus één dag minder korting gegeven. (1/30 * 22,50 = 0,75)


Doe €0,75 is dus niet de inflatiecorrectie maar het feit dat de periode voor de actiekorting één dag voor de einddatum van deze factuurperiode eindigt en er dus één dag minder korting gegeven wordt. (1/30 * 22,50 = 0,75)

Het zal, maar volgens KPN was de einddatum in mijn controlpanel de 4e. T-mobile heeft de overstap geregeld en die sluiten ook de 4e aan. Zoals ik al zie, ik ga me daar niet druk over maken. Ik hobbel wel heen en weer.


Ik moet wel zeggen dat die glasverbinding (heb ik sinds juli vorig jaar eindelijk) t.o.v. coax een verademing is. Super stabiel en geen storing gehad in dat jaar. 👍🏻👌🏻😍


 

…...

 

 Friet is ook erg duur geworden!

Ja maar ik zie daar weinig verhitte discussies voor de deur of topics op een forum. Door de combi korting kon ik ook mijn 2 Simyo abonnementen verlagen. Helaas ga ik over een jaar betalen voor een decoder die ik niet gebruik door een fout bij het bestellen en nu ergens in de schuur ligt.

Ik respecteer ieders mening en interpretatie van de algemene voorwaarden, Ziggo heeft die van haar veranderd zodat ze ook prijsverlagingen kunnen doorvoeren..gaat dat gebeuren ??  Daar heb ik geen kristallen bol voor nodig.
Ik zou heel graag bij mijn supermarkt 3,95 per maand betalen als de andere boodschappen dan het hele jaar niet meer duurder worden maar ik vrees dat ze me opsluiten als ik het ga voorstellen aan de kassa :)


Inhoudelijk is de boodschap van een inflatiecorrectie niet leuk. Dat daarover een discussie is snap ik ook. Dat er vragen over de ingangsdatum zijn snap ik ook.

Maar wat ik zelf niet zo goed snap is dat er zo veel focus is op gekozen woorden in de aankondiging. Ik zie zelfs de ACM langskomen. En of de verhoging voor klanten op verschillende momenten ingaan.

Ik zag ook al iemand de reactie geven dat er ook budget providers zijn om je kosten omlaag te brengen.

Ik maak me zelf wel zorgen over de prijsontwikkeling die we in dit land zien op werkelijk alle vlakken. Maar schieten we niet door als we nu zo focussen op woordkeuzes en exacte datum? De verhoging komt er helaas toch wel.

 


Inhoudelijk is de boodschap van een inflatiecorrectie niet leuk. Dat daarover een discussie is snap ik ook. Dat er vragen over de ingangsdatum zijn snap ik ook.

Maar wat ik zelf niet zo goed snap is dat er zo veel focus is op gekozen woorden in de aankondiging. Ik zie zelfs de ACM langskomen. En of de verhoging voor klanten op verschillende momenten ingaan.

Ik zag ook al iemand de reactie geven dat er ook budget providers zijn om je kosten om laag te brengen.

Ik maak me zelf wel zorgen over de prijsontwikkeling die we in dit land zien op werkelijk alle vlakken. Maar schieten we niet door als we nu zo focussen op woordkeuzes en exacte datum? De verhoging komt er helaas toch wel.

 

Het principe van een overeenkomst is aanbod en aanvaarding. Daar gelden voorwaarden bij. Die maken onderdeel uit van de overeenkomst. Dus ja, woorden doen er voor mij toe. De andere partij beroept zich ook op de voorwaarden als het haar uitkomt. Zo werkt het in een grotemensenwereld.


Die reactie snap ik en respecteer ik ook. Ik hanteer liever de choose your battle strategie. Ik vind de verhoging inhoudelijk jammer maar denk dat punten en komma’s verloren energie is. Ik weet niet of dit grotemensenwereld is maar ik betreur deze verharding zelf wel. Maar dit is mijn mening en een ander mag dat uiteraard anders zien.


Die reactie snap ik en respecteer ik ook. Ik hanteer liever de choose your battle strategie. Ik vind de verhoging inhoudelijk jammer maar denk dat punten en komma’s verloren energie is. Ik weet niet of dit grotemensenwereld is maar ik betreur deze verharding zelf wel. Maar dit is mijn mening en een ander mag dat uiteraard anders zien.

Ik denk dat bij de grote mensen van de KPN die punten en komma’s prima staan. Dat hebben ze heus wel voor elkaar. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Denk dat de ‘irritatie’ zit bij de monopolies o.a.


Daar twijfel ik geen seconde aan @Marcedwin en daarom is dat woordspel zinloos denk ik. Ik denk dat we hier te maken hebben met kosteninflatie. Met name energie- en personeelskosten stijgen fors. De omzet stijgt ook maar of de winst evenredig hard stijgt valt te bezien. We zien allemaal de berichten over de CAO stijgingen die in de lijn van de KPN correctie liggen. En we weten ook wat de energieprijzen afgelopen winter deden met de beurs van niet alleen de grote mensen. De oorzaak van deze nare stijgingen? Schandalig slecht monetair beleid door geld gratis te maken. Er is echter geen free lunch. We hebben een te groot voorschot op de toekomst genomen. Ieder zijn/haar mening maar de eigen salarissen stijgen vaak ook en de klanten van deze bedrijven gaan dat ook gewoon betalen. Zoals bij de bakker op de hoek. Of de bloemist.

De kleine mensen hebben moeite zat om de verhogingen zoals deze te betalen. Dat is het zorgelijke punt, wat mij betreft niet of iets twee dagen eerder of later op de deurmat valt.

Monopolie? Wat dat betreft is de KPN verhoging nog redelijk in vergelijking met andere spelers. En onze vrije energiemarkt en zorgverzekeringsmarkt laat zien dat forse stijgingen niet exclusief het recht is van monopolisten.


"De oorzaak van deze nare stijgingen? Schandalig slecht monetair beleid door geld gratis te maken. Er is echter geen free lunch. We hebben een te groot voorschot op de toekomst genomen. "

 

Dat geld gratis maken ontgaat mij heel even. Ik ben verder geen financieel deskundige maar volgens mij kan iedereen met een beetje boerenverstand wel inzien dat het hele Inflatie gebeuren man made is en een overduidelijke vicieuze cirkel. De lonen stijgen, als je geluk hebt tenminste, omdat de huren en andere lasten stijgen. Door die loonstijging moeten ondernemers dit weer zien te vereffenen dat kan door met een lagere winst genoegen te nemen of je product duurder maken. 

Weet men hier dat in 2016 de cpi negatief was toch voerde KPN een prijsverhoging door.

 

Dan over de voorwaarden wie het op dit moment niet eens is met de voorwaarden of de uitvoering daarvan kan simpelgezegd twee of mischien 3 dingen doen 1 accepteren en weer door, op naar de inflatie topic van 2024. 2 overstappen maar een provider die hun voorwaarden beter uitvoert (succes) 3 naar de geschillencommissie of een andere instantie stappen ( succes)

 

 

 


De inflatiecorrectie wordt dus niet berekend over extra TV ontvangers.

 

toch maar eens kijken of ik ergens anders goedkoper kan tv kijken


moet maar eens rond kijken voor een goedkoper  tv pakket word wel erg duur 


Ik maak me zelf wel zorgen over de prijsontwikkeling die we in dit land zien op werkelijk alle vlakken. Maar schieten we niet door als we nu zo focussen op woordkeuzes en exacte datum? De verhoging komt er helaas toch wel.

 

Dit ligt aan de ongezonde manier waar de vaste markt op dit moment functioneert. De hoge kortingen voor nieuwe klanten en om bestaande klanten te behouden (weliswaar minder hoog) moeten toch ergens van betaald worden. Mede daarom zijn de kosten van vaste diensten in Nederland veel hoger dan in landen als Italië en Frankrijk.

Maar dit heeft natuurlijk niets met inflatie te maken. De huidige verhoging bij KPN is niet buitenproportioneel. Je kan het zelfs gematigd noemen. Ik denk wel dat het tijd wordt voor echte budgetabonnementen bij alle aanbieders - al dan niet door de overheid gereguleerd - dat voor een bedrag van rond de 20 euro oer maand Nederlanders toch toegang tot internet kunnen blijven behouden met een redelijke snelheid van bijvoorbeeld 40 of 50Mbps.


Nieuwe klanten krijgen van alles aangeboden ook korting. Maar de oude klanten krijgen helemaal niets hebben ze toch al binnen denken ze


Nieuwe klanten krijgen van alles aangeboden ook korting. Maar de oude klanten krijgen helemaal niets hebben ze toch al binnen denken ze

Maar die hebben bij het afsluiten van hun eerste abonnement meestal ook een aanbieding gehad,ook jij / u  was ooit een nieuwe klant.


Ik maak me zelf wel zorgen over de prijsontwikkeling die we in dit land zien op werkelijk alle vlakken. Maar schieten we niet door als we nu zo focussen op woordkeuzes en exacte datum? De verhoging komt er helaas toch wel.

 

Dit ligt aan de ongezonde manier waar de vaste markt op dit moment functioneert. De hoge kortingen voor nieuwe klanten en om bestaande klanten te behouden (weliswaar minder hoog) moeten toch ergens van betaald worden. Mede daarom zijn de kosten van vaste diensten in Nederland veel hoger dan in landen als Italië en Frankrijk.

Maar dit heeft natuurlijk niets met inflatie te maken. De huidige verhoging bij KPN is niet buitenproportioneel. Je kan het zelfs gematigd noemen. Ik denk wel dat het tijd wordt voor echte budgetabonnementen bij alle aanbieders - al dan niet door de overheid gereguleerd - dat voor een bedrag van rond de 20 euro oer maand Nederlanders toch toegang tot internet kunnen blijven behouden met een redelijke snelheid van bijvoorbeeld 40 of 50Mbps.

Ik kan me vinden in je reactie. Ik vraag me alleen af of het zo is dat de vaste markt niet goed functioneert. Je geeft twee voorbeelden aan en om eerlijk te zijn weet ik niet hoe de situatie daar is. Ook de kwaliteit kan ik niet beoordelen. Hier net over de grens in België is internet dan weer duurder en daar heb je volgens mij een beetje dezelfde markt als hier. De kwaliteit is minder als ik het zo aanhoor.

Ik weet niet of budget abonnementen van 20 euro kostendekkend zijn maar ik zou het wel goed vinden als aanbieders oog hebben voor mensen met een smalle beurs. Internet is een levensbehoefte geworden. Hoe dat in de praktijk er uit moet zien vraag ik me af. Maar wellicht is er wel oog voor vanuit KPN en worden we verrast.

Ik denk dat dit wel onder de inflatie geschoven kan worden. Daarom zei ik gisteren al dat de verhoging gelukkig matig is. As we speak krijg ik de nieuwe factuur binnen en daar staat niets over een verhoging. Dat is apart want ik ben in januari mijn inziens overgestapt naar TV+
Dat zou een persoonlijke meevaller zijn. Ik snap echt dat een verhoging niet leuk is en voor mij hoeven die welkomscadeaus ook niet (beperk je tot een welkomskorting) maar mensen die nu overstappen om deze reden houden deze situatie ook in stand natuurlijk.

Ik vergelijk zelf de normale prijzen en vergelijk de kwaliteit. Dan kom ik tot de conclusie dat het nog altijd prettig is om klant bij KPN te zijn.

 

 


Nieuwe klanten krijgen van alles aangeboden ook korting. Maar de oude klanten krijgen helemaal niets hebben ze toch al binnen denken ze

Wat zou je graag willen ontvangen zodat je toch tevreden bent als huidige klant. Een televisie? Gratis superwifi? Structurele korting?

Ik belde om een nieuw contract af te sluiten voor mijn ouders. Ik kreeg als dank een kleine tijdelijke korting voor tv en internet. KPN kreeg weer de zekerheid van een jaarcontract. Vond het verrassend prettig verlopen.

 


Maar die hebben bij het afsluiten van hun eerste abonnement meestal ook een aanbieding gehad,ook jij / u  was ooit een nieuwe klant.

Niet echt, toen ik destijds een abonnement afsloot bij XS4ALL moest je zelfs nog FL300,00 (gulden dus, geen Euro) betalen voor het installatiepakket welke bestond uit de modem, een splitter en wat kabeltjes. Je betaalde in die tijd een bedrag aan zowel XS4ALL zijnde de ISP als ook aan KPN voor de ADSL verbinding en kreeg voor pak hem beet een totaal van FL100,00 per maand de astronomische verbindingssnelheid van maar liefst 512 Kbits downs en 64 Kbits up.

Geloof het of niet, maar in die tijd was je daar heel blij mee, er is inmiddels veel veranderd. 🙂


 

Dat geld gratis maken ontgaat mij heel even. 

 

Er is gedurende een zeer lange periode heel lage rente en zelfs negatieve rente geweest. Geld betalen om je geld te parkeren. Gratis lenen. Dat gratis geld gaat naar aandelen en vastgoed. De aandeelhouders en gratis geld ontvangers kiepen het er met bakken uit. Om de boel weer af te koelen kost geld inmiddels weer wat en vandaag zal de ECB de rente weer verhogen. Dat is zeer pijnlijk omdat de schulden zeer hoog zijn en de rente daarop lastig op te brengen is.
Laten we hopen dat het betaalbaar blijft voor eenieder, inclusief de fijne KPN diensten.


Maar die hebben bij het afsluiten van hun eerste abonnement meestal ook een aanbieding gehad,ook jij / u  was ooit een nieuwe klant.

Niet echt, toen ik destijds een abonnement afsloot bij XS4ALL moest je zelfs nog FL300,00 (gulden dus, geen Euro) betalen voor het installatiepakket welke bestond uit de modem, een splitter en wat kabeltjes. Je betaalde in die tijd een bedrag aan zowel XS4ALL zijnde de ISP als ook aan KPN voor de ADSL verbinding en kreeg voor pak hem beet een totaal van FL100,00 per maand de astronomische verbindingssnelheid van maar liefst 512 Kbits downs en 64 Kbits up.

Geloof het of niet, maar in die tijd was je daar heel blij mee, er is inmiddels veel veranderd. 🙂

Daarom zeg ik ook meestal, ik ken die tijd, windows 3.0, trumpet winsock, inbellen bij xs4all want die hadden een lokaal nummer, superweb, vobis internet, demon, bij xs4all kreeg je toen nog 4 ipnummers voor de kids..maar gratis bestaat niet, ook dat kadootje betaal je uiteindelijk zelf,maar vaak kun je door een aanpassing in je contract wel iets compenseren als je bereid bent om met wat minder genoegen te nemen. Mijn huur gaat jaarlijks met ongeveer 40 euro per maand omhoog, gemeentelijke lasten… KPN had veel meer kunnen doorberekenen hetgeen wettelijk mocht en uiteindelijk staat in die algemene voorwaarden ook dat het mag, discussie over wanneer dan kun je voeren maar je weet dat het er aan komt..


Nieuwe klanten krijgen van alles aangeboden ook korting. Maar de oude klanten krijgen helemaal niets hebben ze toch al binnen denken ze

Ik kreeg helemaal niets werd overgeheveld van telfort naar kpn telfort stopte


Nieuwe klanten krijgen van alles aangeboden ook korting. Maar de oude klanten krijgen helemaal niets hebben ze toch al binnen denken ze

Ik kreeg helemaal niets werd overgeheveld van telfort naar kpn telfort stopte

Als je dezelfde diensten voor het zelfde geld kreeg lijkt me dat toch ook niet nodig ? Ik heb bij het huidige ziggo ook een paar keer een naamsverandering meegemaakt...


Ik heb zwart op wit in een mail van KPN, ontvangen op 10 mei, het volgende:

Daar is volgens mij geen woord Russisch bij. Ik betaal tot tien mei 2024 35 euro en geen cent meer. Die inflatiecorrectie is dus wat mij betreft onterecht, anders pleegt KPN valsheid in geschrifte. 


Ik heb zwart op wit in een mail van KPN, ontvangen op 10 mei, het volgende:

Daar is volgens mij geen woord Russisch bij. Ik betaal tot tien mei 2024 35 euro en geen cent meer. Die inflatiecorrectie is dus wat mij betreft onterecht, anders pleegt KPN valsheid in geschrifte. 

Hoe krijg jij het voor elkaar dat je, schijnbaar nog eens, 12 maanden korting krijgt? Ik heb laten opzeggen per 4 juli ivm dat ze dat niet aanbieden aan mij.


Ik heb zwart op wit in een mail van KPN, ontvangen op 10 mei, het volgende:

Daar is volgens mij geen woord Russisch bij. Ik betaal tot tien mei 2024 35 euro en geen cent meer. Die inflatiecorrectie is dus wat mij betreft onterecht, anders pleegt KPN valsheid in geschrifte. 

Hoe krijg jij het voor elkaar dat je, schijnbaar nog eens, 12 maanden korting krijgt? Ik heb laten opzeggen per 4 juli ivm dat ze dat niet aanbieden aan mij.

Ik heb opgezegd en prompt kreeg ik een week later post van KPN dat ik als ik bleef die korting nog een jaar kreeg. Heb daar verder ook niets voor hoeven doen, alleen de opzegging ongedaan maken.