In september waren we met vakantie in Tanzania. Omdat we met het thuisfront wilden bellen kochten we in Tanzania een buitenland bundel via de kpn app. Na bevestiging belden we met Nederland. In september stond desondanks toch 35 euro extra gedeclareerd op de kon factuur. Hierna maakte ik kennis met de kpn klantenservice. Dit ging als volgt:
- Gebeld met de klantenservice. De dame wist het ook niet maar ging het uitzoeken. Ik zou in ieder geval voor 17.00 uur worden teruggebeld. Dit gebeurde niet. Ook niet in de 5 dagen erna.
- Hierna diende ik online een klacht in bij kpn. Met het verzoek om via de mail te reageren omdat ik niet altijd mijn mobiel bij me heb. Dit gebeurde niet, wel zag ik een paar keer een gemiste oproep van kpn.
- Uiteindelijk toch een mail gekregen met het verzoek om kon te bellen.
- Heb ik gedaan, weer alles uitgelegd. De medewerker vertelde mij dat het in het buitenland even kan duren voordat de buitenland bundel actief is.Dit wisten wij niet en konden we ook niet weten omdat KPN naliet dit te vermelden bij het afsluiten van de bundel.
- Om die reden vond de medewerker de 35 euro extra kosten niet terecht en zegde toe dit bij de volgende factuur te verrekenen.
- Zojuist de factuur van oktober gekregen, jullie raden het al..geen verrekening.
Mijn vraag is hoe ik alsnog mijn geld terugkrijg. En ik wil toch nog even het volgende kwijt:
- Ik moet allemaal moeite doen om mijn geld terug te krijgen dat onterecht is geincasseerd. Ook volgens kpn zelf. Kpn is fout geweest door te melden dat de buitenland bundel actief was terwijl dit nog niet zo was.
- Waarom moet het hele proces zo omslachtig? Ik zat vroeger bij xs4all. Die gingen voor je tot het gaatje om je probleem op te lossen.
- Waarom biedt kpn geen excuses aan als ik een terechte klacht indien maar focust alleen op de oplossingen doet alsof het allemaal normaal is zoals het gaat.
Fijn weekend nog, groeten Olaf