Skip to main content

Ik heb gelezen dat de kosten voor tv en internet omhoog gaan, wat worden jullie prijzen? 
Ook na het installeren van wifi versterkers blijft internet bij ins mega traag, ook na alle poespas met resetten etc. Kortom, als jullie te duur gaan worden voor de kwaliteit die jullie bieden is het voor ons wellicht tijd om na 20 jaar toch maar eens over te stappen.

Gezien jullie klantenservice niet meer via mail te bereiken is, en zelf telefonisch via tussenkomst van een ander bedrijf á €1,10/min geeft wel aan dat jullie diep in de shit zitten. Benieuwd wie van kpn hierop reageert 

Ik heb gelezen dat de kosten voor tv en internet omhoog gaan, wat worden jullie prijzen? 
Ook na het installeren van wifi versterkers blijft internet bij ins mega traag, ook na alle poespas met resetten etc. Kortom, als jullie te duur gaan worden voor de kwaliteit die jullie bieden is het voor ons wellicht tijd om na 20 jaar toch maar eens over te stappen.

Gezien jullie klantenservice niet meer via mail te bereiken is, en zelf telefonisch via tussenkomst van een ander bedrijf á €1,10/min geeft wel aan dat jullie diep in de shit zitten. Benieuwd wie van kpn hierop reageert 

 

KPN is gewoon gratis te bereiken via 0800 0402, dus dat argument gaat niet op.

Waar lees je dat het duurder word? 

 

Maar als je verbinding traag is, is het misschien handig te kijken waarom dat zo is.

Komt het al traag binnen, of is het bereik binnen niet goed genoeg.

Meet je bekabeld een lage snelheid?

Gaat het om koper of glasvezel?

Welk modem gebruik je en welke versterkers en hoeveel? Superwifi’s?


Duurder

In Nederland wordt internettoegang om diverse redenen alleen maar duurder. Internetproviders hebben te maken met hogere energiekosten en stijgende loonkosten, wat wordt doorberekend in de abonnementsprijzen. Uit de eerste prijsverhoging van 2023 blijkt dat prijsstijgingen van meer dan vijf euro per maand te verwachten zijn. Ook maakt KPN in 2023 een begin met het gefaseerd uitzetten van het DSL-kopernetwerk. Vanaf dat moment kan bij KPN alleen nog maar internet via glasvezel afgenomen worden. De prijs van internetabonnementen via glasvezel is hoog vergeleken met de huidige DSL-abonnementen.


Gj. Bullens schreef:

De prijs van internetabonnementen via glasvezel is hoog vergeleken met de huidige DSL-abonnementen.

Maar dat is helemaal niet zo, een glasvezelabonnement is exact even duur als zijn VDSL tegenhanger en je krijgt er ook nog eens meer voor omdat de upload snelheid veel hoger is aangezien glasvezel symmetrische snelheden kent.


Duurder

In Nederland wordt internettoegang om diverse redenen alleen maar duurder. Internetproviders hebben te maken met hogere energiekosten en stijgende loonkosten, wat wordt doorberekend in de abonnementsprijzen. 

KPN past jaarlijks per 1 juli de abonnementsprijs aan. Per 1 juli 2022 is het goedkoopste abonnement 44 euro. 
 

Het zal mij niets verbazen als die prijs per 1 juli 2023 met enkele euro’s omhoog gaat. Maar bijna alles wordt momenteel flink duurder. Mijn ziektekostenverzekering gaat per 1 januari 2023 met 30 euro per maand omhoog en de energierekening zelfs met 340 euro(!!!). Daarmee vergeleken is de verhoging van internet een schijntje. 


Ik zag dat FBTO een basis verzekering voor €110 heeft


Ik zag dat FBTO een basis verzekering voor €110 heeft

Met een flink eigen risico dan toch.

Bij FBTO kies je zelf je basisverzekering. Zo heb jij je zorg in eigen hand. Kies uit Basis, Basis Plus en Basis Vrij. Je hebt al een basisverzekering voor € 126,95 per maand in 2023. En met een vrijwillig eigen risico van € 500,- betaal je € 111,95 in 2023.


Ah, prijs is dus veel hoger geworden, vorige week stond er nog +/- €110 eigenrisico €385. Jammer, was een mooie optie geweest


Tja ... door het eigen risico flink hoog te zetten kun je de premie omlaag brengen. Voor iemand die gezond is zou dat een optie zijn. Voor iemand die wat mankeert niet. En zo betalen zieke mensen dus meer dan gezonde mensen. Zou niet zo horen te zijn...


Klopt. De zorg had nooit geprivatiseerd mogen worden en het afschaffen van het ziekenfonds is ook een slechte zaak geweest.

 


Ik heb gelezen dat de kosten voor tv en internet omhoog gaan, wat worden jullie prijzen? 
Ook na het installeren van wifi versterkers blijft internet bij ins mega traag, ook na alle poespas met resetten etc. 

 

In hetzelfde artikel op Totaal TV schrijft Jarco Kriek : In België is een internetabonnement voor minderbedeelden inmiddels een feit. Voor een vast bedrag van 19 euro per maand kunnen mensen met een lager inkomen bij internetproviders toegang tot het internet verkrijgen.

Dat betekent dat de kosten uiteindelijk terecht gaan komen bij de andere klanten. En daar sta ik niet achter. 

 

Zelfde verhaal geldt hier bij die gratis TV. Die is alleen voor nieuwe klanten. Iedereen heeft ooit eens geprofiteerd van een welkomstactie, maar dat is nu eenmaal eenmalig. 

 

Tja ... door het eigen risico flink hoog te zetten kun je de premie omlaag brengen. Voor iemand die gezond is zou dat een optie zijn. Voor iemand die wat mankeert niet. En zo betalen zieke mensen dus meer dan gezonde mensen. Zou niet zo horen te zijn...

Een beetje hetzelfde verhaal als hierboven. Waarom zouden gezonde mensen alles moeten betalen voor anderen? Met het te kiezen eigen risico heb je nog enige mogelijkheden om wat te besparen. Zelf had ik dit jaar een geplande operatie aan mijn gebit en daarom had ik voor dit jaar het eigen risico omlaag gezet. Maar dat ga ik voor 2023 weer snel terugzetten. 
(aangepast…) 

Solidariteit prima, maar ergens houdt het op.

 

Met de huidige exorbitante kostenstijgingen zullen veel mensen eens goed ten rade moeten gaan waar ze kunnen snijden in de uitgaven. Uitgaven voor Netflix, Videoland, Viaplay etc etc. zijn allemaal luxe. Net zoals een TV-abonnement op de commerciele zenders. Daar kun je best zonder. Internet is anno 2022 wel een vereiste. Zonder een basis internet-abonnement  kom je niet ver meer. Maar kies er dan voor om op andere dingen te bezuinigen. 

 


Waarom zouden gezonde mensen alles moeten betalen voor anderen? Met het te kiezen eigen risico heb je nog enige mogelijkheden om wat te besparen.

Zelf had ik dit jaar een geplande operatie aan mijn gebit en daarom had ik voor dit jaar het eigen risico onhoog gezet. Maar dat ga ik voor 2023 weer snel terugzetten.

Tja waarom zouden de minima relatief veel meer moeten betalen dan de (veel) hogere inkomens?

 

Waarom heb je het eigen risico hoger gezet terwijl je hogere zorgkosten verwachtte? Hoger zetten is volgens mij alleen slim als je weinig zorgkosten verwacht


O, ik schreef het verkeerd. Ik bedoelde natuurlijk omlaag en nu volgend jaar weer omhoog, (pas het wel aan hierboven….)


Duurder

In Nederland wordt internettoegang om diverse redenen alleen maar duurder. Internetproviders hebben te maken met hogere energiekosten en stijgende loonkosten, wat wordt doorberekend in de abonnementsprijzen. 

KPN past jaarlijks per 1 juli de abonnementsprijs aan. Per 1 juli 2022 is het goedkoopste abonnement 44 euro. 
 

Het zal mij niets verbazen als die prijs per 1 juli 2023 met enkele euro’s omhoog gaat. Maar bijna alles wordt momenteel flink duurder. Mijn ziektekostenverzekering gaat per 1 januari 2023 met 30 euro per maand omhoog en de energierekening zelfs met 340 euro(!!!). Daarmee vergeleken is de verhoging van internet een schijntje. 

@Gj. Bullens 

Ben je het hiermee eens of vind je de verhoging van enkele euro’s buiten proporties? 


Een ding staat wel vrijwel vast: dalen zullen de prijzen niet, ondanks internet in Nederland al duur is.

https://www.kieszeker.nl/blog/internet-duur-in-nederland-vergeleken-met-andere-europese-landen/

 


Duurder

In Nederland wordt internettoegang om diverse redenen alleen maar duurder. Internetproviders hebben te maken met hogere energiekosten en stijgende loonkosten, wat wordt doorberekend in de abonnementsprijzen. 

KPN past jaarlijks per 1 juli de abonnementsprijs aan. Per 1 juli 2022 is het goedkoopste abonnement 44 euro. 
 

Het zal mij niets verbazen als die prijs per 1 juli 2023 met enkele euro’s omhoog gaat. Maar bijna alles wordt momenteel flink duurder. Mijn ziektekostenverzekering gaat per 1 januari 2023 met 30 euro per maand omhoog en de energierekening zelfs met 340 euro(!!!). Daarmee vergeleken is de verhoging van internet een schijntje. 

@Gj. Bullens

Ben je het hiermee eens of vind je de verhoging van enkele euro’s buiten proporties? 

@Gj. Bullens Is alles nu duidelijk?