Skip to main content

Hallo,

Wij zijn geemigreerd naar Nieuw Zeeland en hebben alles bij KPN opgezegd.

Nu krijgen wij e-mails dat KPN nog geld terug wil betalen van credit nota's maar dat ons rekening nummer niet bekend is?

Hoe kan ik mijn geld terug krijgen? Hoe kom ik in contact met deze afdeling?

Wij hebben gewoon een Nederlands Rabobanknummer.

In afwachting van jullie reactie.

Marco Broek

 

Hoi @Marco Broek 

Welkom op het forum van KPN.

Mooi land is Nieuw Zeeland, bekend om zijn heerlijke kiwi’s 🥝🥝.

Het beste kun je hierover telefonisch contact opnemen met de klantenservice van KPN, vanuit Nieuw Zeeland kun je die bereiken via het telefoonnummer +31612001200 (*)
(Vaste telefoon: 0031612001200)

Spreek dan nadat de voice respons stem heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Betalingen en Facturatie en je wordt doorverbonden met de juiste afdeling.

Zij kunnen dan nagaan wat er eventueel fout is gegaan bij de uitbetaling van deze nota’s, maar ook welk rekeningnummer er nu onder jullie klantgegevens staat vermeld.

Deze afdeling is bereikbaar (Nederlandse 🇳🇱tijd):

Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zondag en feestdagen gesloten.

(*) Voor het bellen naar dit telefoonnummer vanuit Nieuw Zeeland kunnen kosten in rekening gebracht worden.


Hallo Michel,

Ja dat nummer hebben wij gebeld en ik heb ook iemand gesproken.

Die kon echter geen creditnota's zien in het systeem. Wel het bankrekeningnummer gecontroleerd welke genoteerd staat en dat was correct.

Ze zou het met de betreffende afdeling uitzoeken omdat wij 2 bedragen terug zouden moeten krijgen en zij niets in het systeem kon vinden. Hier ook 2 brieven over gekregen.

Er zou met een kwartier terug gebeld worden maar je raadt het al. Niets meer van gehoord.

De bedragen zijn niet enorm en als ik weer ga bellen zijn deze kosten misschien hoger dan de 2 bedragen.

Het gaat om het feit dat de KPN geld van mij heeft en het “niet terug kan betalen” en verder totaal onbereikbaar is. Je kan geen email sturen of iets. Dat zou wel makkelijker zijn in verband met het tijdverschil. 

Bedankt voor de info en we wachten het af. Wie weet…..

 

 


Welkom, @Marco Broek! Wat ontzettend vet, Nieuw Zeeland! Ik zou daar graag nog eens een keer naar toe gaan.

Maar goed, daarvoor ben je hier niet. Je hebt bericht ontvangen dat KPN je geld wil teruggeven, maar dat het niet lukt, omdat er geen rekeningnummer bekend is. Vervolgens bel je en wordt er gezegd dat de creditnota's überhaupt niet te vinden zijn. Bijzonder allemaal.

Ik kijk daarom graag even met je mee.

Je zegt brieven te hebben ontvangen. Kan je daarvan een kopie hier plaatsen? Vergeet daarbij niet om persoonlijke informatie te verwijderen.

Daarnaast wil ik je ook nog vragen je forumprofiel aan te vullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN. Jouw IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.


 


 


Vreemd dat mijn collega's de creditnota's niet kon vinden, want ik zie ze wel gewoon. De brieven die zijn verstuurd zie ik dan weer niet.

Ik kan er helaas niet zelf voor zorgen dat het geld bij jou terecht komt. Ik heb daarom mijn collega's van de klachtenafdeling ingeschakeld. Daarbij heb ik nadrukkelijk verzocht om schriftelijk contact op te nemen in verband met het tijdverschil.

Om het mijn collega's en jou nog iets makkelijker te maken, wil ik ook graag het juiste rekeningnummer alvast noteren. Zou je die onder persoonlijke opmerking nog willen plaatsen? Geef even een seintje als je dit gedaan hebt. Dan kan ik het doorgeven en zal ik het rekeningnummer daarna ook gelijk weer verwijderen.


Hoi Denise 

dankjewel. Gedaan 👍🏻

je collega”s hebben trouwens een e-mail gestuurd dat ze telefonisch contact op zullen nemen op een oud nederlands telefoonnummer waarvan het kpn abonnement is beëindigd. 🤬🤬

zie bijlage. 

Echt he. Ongelofelijk. 
 


 


Hoi Denise,

We zijn halverwege. Het bedrag van € 10,30 hebben we retour mogen ontvangen op 12 januari.

Hoera.

Nu wachten we nog op het bedrag van € 14,06.

Ben benieuwd of wij dit bedrag ook nog terug mogen ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

Marco Broek


Het eerste bericht dat je hebt ontvangen is een geautomatiseerd bericht. Dit is het telefoonnummer dat bij ons bekend is als contactnummer. Maar ik heb nadrukkelijk verzocht per e-mail contact met jou op te nemen, dus hopelijk geven ze daar ook gehoor aan. Ik heb verder de informatie doorgegeven aan mijn collega's. Hopelijk pakken ze dit snel op.