Skip to main content

Op 11 december 2023 een verhuizing doorgegeven, maar bij mijn nieuwe adres is er geen KPN aansluiting beschikbaar in de meterkast. Er werden mij twee opties geboden: er zou een haalbaarheidsstudie gedaan moeten worden, om te onderzoeken wat mogelijk is tegen hoge kosten. Of kosteloos kon mijn abonnement opgezegd worden (nog lopend contract tot mei '24), omdat er geen aansluiting zit en dit een tekortkoming is van KPN.

Uiteindelijk gekozen voor optie twee, waarbij er door de klantenservice werd aangegeven te mailen naar opzeggen@kpn.nl en dat het dan geregeld zou worden. Tot op heden is daar nog helemaal geen actie of reactie op gekomen. Diverse keren gebeld en gemaild en niemand kan mij helpen (ze zeggen allemaal, het komt goed), de laatste keer moest ik bewijslast sturen van de verhuizing. Dit ook gedaan, maar wederom geen actie of reactie.

Inmiddels ben ik de automatische incasso's aan het storneren, want ik weet het verder ook niet meer. Kunnen jullie helpen? IJkdatum van de opzegging is maandag 11 december, naar rato van deze datum zou ik graag alles willen afrekenen en het contract beëindigen. 

Storneren is een slechte zaak, daar maak je het onnodig ingewikkeld mee, daar het facturerings- en aanmaningensysteem volledig geautomatiseerd is @Nelis1987 

Geef in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer en laatste 4 cijfers IBAN in, dan komt een moderator er binnen enkele dagen op terug.

 


Het is een slechte zaak, dat ik nu 5x gebeld heb en meermaals gemaild naar opzeggen@kpn.nl en dat er tot op heden niets gebeurd, maar KPN wel automatisch incasso's blijft afschrijven. Heb geen zin om naderhand achter mijn geld aan te moeten gaan, nu heb ik nog de regie over de situatie.

Ik ben best bereid om de laatste factuur te betalen, maar dan moeten ze er wel voor zorgen dat het contract is opgezegd per 11 december 2023 en dan zie ik in een later stadia wel een verrekening tegemoet. Maar zolang het contract niet stop is gezet, ga ik niet betalen. Straks ben ik er tot in mei 2024 mee bezig en dat is niet de bedoeling.

Waar vind ik het privedeel om die gevraagde gegevens te kunnen delen?

 

 

 

 


Klik op je logo r.boven naast stel je vraag, klik dan op profiel en de rest wijst zich vanzelf. Vul de gegevens in die vakjes in waar privé bij staat, dan is het alléén voor jou en de moderator zichtbaar @Nelis1987 


Gevonden, daar kan ik geen laatste 4 cijfers van IBAN invullen. Waar moet dat?

Hoe gaan je collega's contact met mij opnemen en wanneer?

Bedoel als ik een nieuw abbo wil afsluiten, dan is het binnen 10 minuten geregeld. Dat moet hier ook wel mee kunnen.


Er zijn meerdere vakjes waar privé bij staat en daar kun je gewoon invullen IBAN xxxx @Nelis1987 

Ik ben geen medewerker van KPN, maar een forumlid, net als jij, die oplossend probeert mee te denken.

 


Aha ok excuses, ik ben nieuw met communicatie via een forum. Dacht ik probeer wat anders, want die medewerkers aan de telefoon die kunnen nergens mee helpen en zijn nergens bevoegd voor of ze gaan overleggen en komen zonder passend antwoord terug. Je wordt er moedeloos van. 


. Maar zolang het contract niet stop is gezet, ga ik niet betalen

Je maakt het onnodig moeilijk. Zolang er een betaling achterstand is kan het niet stopgezet. Ongeacht levering. 

Je creëert de situatie dus zelf door te storneren. 


Bedankt voor je reactie, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat ze wel in actie komen? Heb jij tips en/of advies?

Ik volg netjes op, met hetgeen wat zij mij opdragen door een mail te sturen naar opzeggen@kpn.nl. Vervolgens krijg ik een reply met de mededeling dat zij de opzegging binnen 14 dagen bevestigen en dit blijft uit, zelfs na meermaals telefonisch contact. Ze geven ook in dezelfde mail aan dat indien ze het verzoek afkeuren, ze telefonisch contact met mij opnemen. Dit is tot op heden nog niet gebeurd, we zijn inmiddels 39 dagen verder.

 

 

 

 

 


Wat ik eerder schreef @Nelis1987 je profiel invullen


Yes bedankt, zojuist gedaan. Bedankt voor je hulp.

Ik wacht nog even af. 


Goedemiddag Nelis1987 en welkom bij onze Community. Dat is natuurlijk een behoorlijk vervelende situatie. Laat ik beginnen met te vermelden dat ik als moderator niet de bevoegdheid heb om contracten te ontbinden, maar ik kijk graag even met je mee. Mijn advies zou wel zijn om openstaande facturen wel te doen, dit is namelijk een losstaand systeem en kan een eventueel incassotraject starten. 

Ik heb meteen even gekeken en de laatste notitie van mijn collega's van de afdeling Opzeggingen dateert van 18-1-2024. Ze geven aan dat volgens hun gegevens er wel een aansluitpunt aanwezig zou moeten zijn en dat er op dit adres op koper geleverd zou moeten kunnen worden. Een eventuele afwezigheid zou dan moeten worden vastgesteld door een monteur.

Klopt het dat je ook een klacht hebt ingediend? 


Goedemiddag, 

Er is geen aansluitpunt aanwezig, er is geen koperaansluiting en daar heb ik ook een schrijven van gekregen in december 2023 vanuit jullie per mail.

Inderdaad heb ik 18-1 iemand gesproken van de klantenservice, deze man heeft voor mij intern een klacht aangemaakt zodat er wat gaat gebeuren. Hij gaf ook aan dat degene die bij opzeggen@kpn.nl zitten, een externe ingehuurde partij is die slecht/niet reageren. En dat is het hele probleem. 

Ik heb nu een mail gehad dat ik binnen 5 dagen terug gebeld gaat worden over deze opzegging, dus ik wacht dit nog even af. 

Inmiddels en logischerwijs heb ik al een contract bij een andere provider, dus dit contract moet gewoon opgeheven worden. Uiteraard ben ik direct gaan schakelen toen ik hoorde dat de verhuizing niet ging lukken, want ik ga niet weken zonder tv en internet zitten.


Begrijpelijk Nelis. Het team achter onze klachtenafdeling zit gewoon bij ons intern en ik ervan uit dat dit netjes zal worden opgelost. Ik hoop dat dit allemaal snel zal worden rechtgezet en het spijt mij oprecht dat dit zo stroef loopt.