Skip to main content

De afgelopen hebben heb ik helaas zeer veel aan de lijn gehangen met de KPN klantenservice. Het blijkt dat er een structureel probleem zit bij deze klantenservice. Bij praktisch elk telefoongesprek wordt mij verteld dat ik na X aantal dagen wordt teruggebeld. Ik ben tot nu toe geen enkele keer teruggebeld. Ondertussen is mijn probleem nog steeds niet opgelost.

 

Wat is er precies gebeurd?

Op 4 juni 2024 heb ik een internet + TV abbonement afgesloten bij KPN. Toen ik dit wilde aansluiten bleek dat er in mijn huis geen aansluitpunt te vinden is. Hierna heb ik contact opgenomen met KPN en deze stuurde een monteur langs.

Op 14 juni 2024 stond de monteur voor de deur. Deze man was zeer vriendelijk en zocht even mee naar het aansluitpunt om vervolgens tot dezelfde conclusie als ik. Het aansluitpunt was ergens weggewerkt en niet te vinden. De man raadde mij aan het contract te annuleren binnen de bedenktijd en te wachten tot er aan glasvezel aansluitpunt is gemaakt (begin 2025). Hij zou zelf de annulering doorgeven, maar gaf mij het advies het ook zelf te annuleren aangezien het via hem niet altijd goed doorkomt. Hierna heb ik direct contact opgenomen met de klantenservice en mijn abbonement opgezegd.

Op 17 juni 2024 kreeg ik bevestiging dat mijn opzegging gereed was.

Op 24 juni 2024 heb ik nog geen eindfactuur gekregen. Ik heb wederom contact opgenomen met de klantenservice en die vertelde mij dat het wat langer zou duren en dat ik geduld moest hebben.

Op 12 Juli 2024 kreeg ik dan eindelijk een eindfactuur. Hierop stond dat ik €31,99 zou ontvangen. Dit bedrag is niet juist. In totaal moet ik €66,28 terugkrijgen. Hierin zit dus een verschil van €34,29. Dit heb ik het voordeel van de twijfel gegeven en hier heb ik niet per direct gebeld met de klantenservice.

Op 17 juli 2024 kreeg ik de €31,99 op mijn rekening teruggestort. Zoals eerder vemeld klopt dit bedrag niet. Wederom neem ik contact op de KPN klantenservice. Ene Jasmina neemt de telefoon op. Ze verteld mij dat er geen product meer gekoppeld zit aan mijn account, want die is opgezegd. Hierdoor kan ze dit niet zelf regelen. Ze moet een case aanmaken (lees een mailtje sturen...) bij een andere afdeling. Ik mag deze afdeling niet zelf spreken want deze hebben geen klantcontact. Ook kan geen enkele andere medewerker mij helpen, want er is geen case nummer. Het zou ongeveer 3 dagen kosten om dit te regelen. Hierna zou ze mij terugbellen hoe nu verder. We hangen op en 2 minuten later belt ze terug om te zeggen dat het toch 3 weken gaat duren. Mijn irritatie begint op te lopen. Een simpele terugbetaling van een klein bedrag zou geen 3 weken moeten duren. Ik slik het in en besluit te wachten tot ze me na die 3 weken terugbelt.

Op 9 augustus 2024 heeft Jasmina nog altijd niks van zich laten horen. Opnieuw bel ik met de klantenservice van KPN. Ditmaal wordt er opgenomen door een man wiens naam ik niet weet. Hij kijkt in de logs van mijn account en ziet dat Jasmina mij terug had moeten bellen. Wat blijkt, Jasmina werkt niet op vrijdagen. Hij zegt dat hij contact met haar op neemt en dat ze wanneer ze weer werkt (13 augustus) ze mij zal terugbellen. Vol verwachting wacht ik af.

Op 14 augustus 2024 ben ik wederom niet teruggbeld en schrijf ik een klacht op het KPN forum. Er is een structureel probleem bij de klantenservice van KPN. Ook bij eedere problemen die ik bij KPN heb gehad zijn terugbel beloftes gemaakt die nooit zijn uitgekomen. Ik schrijf deze klacht terwijl ik moed verzamel om wederom met de klantenservice te bellen om vervolgens weer hetzelfde riedeltje te horen. Daarnaast denk ik na over andere plekken waar ik klachten kan indienen tegen KPN. Het is te gek voor worden hoe slecht de klantenservice van KPN is.

 

Conclusie

Waarschijnlijk kan ik naar mijn geld fluiten, maar ik zal blijven klagen en bellen tot het op mijn rekening staat.

De klantenservice van KPN is verschrikkelijk slecht. Alleen dit is als consument al meer dan genoeg reden om te kiezen voor een betere provider. Ik zit nu bij Ziggo. De klantenservice is top en probeert daadwerkelijk te helpen als er een probleem is. KPN kan hier een hoop van leren.

Wat jammer dat dit allemaal zo moeizaam verloopt @Remcoooooo 😕 Je hebt helemaal geen gebruik kunnen maken van je verbinding en het dan ook al vreemd dat de facturatie al opgestart was, dat hoort pas te gebeuren op het moment dat het modem verbinding maakt of anders 14 dagen na de oorspronkelijke startdatum van je abonnement. Dit gaat dus niet helemaal goed en dat je dan vervolgens ook nog zoveel moeite moet doen om dit weer retour te krijgen is erg kwalijk, excuus voor de ontstane situatie.

Wat op 17 juli aan is gegeven klopt wel, als je geen actief abonnement meer hebt kan de ‘gewone’ klantenservice geen vergoeding meer doorgeven, daarom wordt het verzoek tot vergoeden dan doorgezet naar een achterliggende afdeling. Dat je vervolgens niet teruggebeld bent door deze collega, is erg jammer en ik snap dat dit je vertrouwen verder aantast.

Ik kijk graag even voor je of ik meer informatie kan achterhalen over het verzoek tot vergoeding. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast het betreffende mobiele nummer en je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan.


@Maja van KPN Bedankt dat je even wilt meekijken! Ik heb de gegevens in mijn profiel aangevuld.


Bedankt @Remcoooooo!

Ik kan in ieder geval zien dat de collega die je terug zou bellen, deze hele week nog niet aan het werk geweest is. Kan uiteraard zijn dat ze ziek is of wellicht vakantie heeft maar ze heeft in ieder geval het verzoek om je te bellen vanuit die andere collega nog niet gezien!

Zelf zal ik nu contact zoeken met de juiste afdeling, ik laat het je weten zodra ik een reactie van ze ontvangen heb!


Ik wacht rustig af. Bedankt @Maja van KPN!


Hi @Remcoooooo, ik heb een update voor je maar nog geen goed nieuws. Wij zijn kort geleden overgestapt naar een nieuw systeem voor het doorvoeren van vergoedingen dus het is voor iedereen nog een beetje nieuw. Er staat echter een duidelijke werkinstructie waar in benoemd wordt dat we die achterliggende afdeling aan kunnen sturen voor klanten die geen actief klantnummer meer hebben. Ik krijg nu als reactie terug dat die afdeling dit niet doet, dus de werkinstructie klopt niet, óf de medewerkers van deze afdeling zijn nog niet goed op de hoogte.

Dit wordt nu verder uitgezocht, excuus dat het nog weer wat langer duurt. Weet wel dat ik net zo lang door zal gaan tot we deze vergoeding voor je geregeld hebben!


Hi @Remcoooooo,

Het blijkt dat het helemaal nog niet mogelijk is om via het nieuwe systeem een vergoeding door te voeren bij opgeheven klanten, dit zal eind augustus of begin september weer toegevoegd worden als optie.

Nu snap ik het heel erg goed als je daar niet op wil wachten, dus ik heb verder gevraagd en we hebben een omweg gevonden waar ik je even een privébericht over ga sturen!


Hi @Remcoooooo,

De vergoeding is doorgevoerd, je kunt dit bedrag binnenkort weer op je rekening verwachten!


Reageer