Skip to main content

Vanavond kpn medewerker aan de deur gehad, met de vraag dat hij de aansluiting binnen MOEST controleren. Ik heb hem weggestuurd maar kreeg de mededeling dat ik het verplicht was en dat de volgende binnen korte tijd weer voor de deur staat. Ik kan u nu mededelen dat ik die ook weg stuur. Vreemde praktijken om zo een abonnement te verkopen, zo ga ik never nooit niet daarin mee. Vertel gewoon een eerlijk verhaal ipv warrig doen over controle in mijn huis. 

Als het van KPN was, dan zou het wel netjes geweest zijn als je er een brief over had gekregen. Ben je abonnee bij KPN?


Nee, geen klant. Maar volgens de colporteur ( met kpn vest en pasje ) ging dit alleen over het controleren in mijn huis, dus in mijn meterkast. Gaan we nu niet doen,  gaan we nooit niet doen. Overweeg mogelijk in de toekomst een overstap naar glasvezel, maar zeker niet met zo iemand aan de deur. 


Dat zijn al bijna net zo onbeschofte praktijken als de colporteurs van Ziggo. Wanneer stoppen ze nou eens met het inhuren van externe bedrijven? Het enige effect is dat je er een slecht imago door krijgt.


Dat zijn al bijna net zo onbeschofte praktijken als de colporteurs van Ziggo. Wanneer stoppen ze nou eens met het inhuren van externe bedrijven? Het enige effect is dat je er een slecht imago door krijgt.

 

Hoi @XS4-Arjan 

Er is een wet in de maak, die dit soort praktijken aan de deur een halt moeten toe roepen.
De colporteurs mogen geen onzin meer gebruiken, en de bonus die de verkoper per verkocht abonnement binnen kan halen wordt afgeschaft, waardoor ze dus per gewerkte uur gewoon worden uitbetaald.
Ook moeten ze vertrekken, als de bewoner geen interesse heeft.

Dit was al een tijd geleden bij de NPO op te televisie, maar ik ben bang dat daar pas wat mee gaat gebeuren als het nieuwe kabinet beëdigd is.


Nee, geen klant. Maar volgens de colporteur ( met kpn vest en pasje ) ging dit alleen over het controleren in mijn huis, dus in mijn meterkast. Gaan we nu niet doen,  gaan we nooit niet doen. Overweeg mogelijk in de toekomst een overstap naar glasvezel, maar zeker niet met zo iemand aan de deur. 

Hoi @WillemVK 

Mochten ze herhaaldelijk terugkomen, en eventueel gaan dreigen (is al regelmatig gebeurd) dan gewoon de politie bellen in jouw woonplaats.
Ze staan op privé terrein, en dan valt dit onder huisvredebreuk.  

Weet 100% zeker dat het geen echte medewerker van KPN was, maar een colporteur van een bedrijf die KPN heeft ingehuurd, en die hoef je NIET binnen te laten.


Reageer