Skip to main content

Nadat ik vorige maand ruim 70 euro aan online aankopen op mijn factuur had staan heb ik kon gebeld dit zouden ze nakijken. Ik heb de telefoonrekening toen uitgesteld. Deze maand zou ik 33 euro aan online aankopen hebben net als de nieuwe aankomende maand. Dit klopt niet, aangezien ik dit zelf heb nagekeken.

De rekeningen betaal ik niet totdat het wordt uitgezocht dan word ik maar geblokkeerd maar ik ga niet betalen voor diensten of abonnementen die ik niet heb.

Wellicht wordt er hier of op de consumentenbond wat mee gedaan.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

De blokkades die je via https://payinfo.nl hebt ingesteld zijn niet van toepassing op aankopen via de app stores van Apple, Google en Microsoft.

Heb jij jouw KPN abonnement wellicht als betaalmethode ingesteld staan bij één van die app stores?


Daarom heb ik ook de overzichten van de appstore erbij staan. Dan kom ik nog niet aan de bedragen die kpn mij wil laten betalen.


Kan je eens het kostenoverzicht posten dat op pagina 2 van jouw factuur staat?


Hi @Winny1981! Ik heb een aantal plaatjes weggehaald en aangepast. Dit is een openbaar forum. Alles dat je hier plaatst is voor iedereen te zien. Plaats daarom geen gegevens van jezelf openbaar. 🙂

Voor meer informatie, zie de huisregels van het forum


Dankje Bram, ik kreeg het al niet meer verwijderd

 


@Winny1981, Kan je nog wel een screenshot posten van het kostenoverzicht op de tweede pagina van jouw factuur maar zonder de persoonlijke gegevens rechtsboven.


 


 


Wat opvalt is dat er in beide maanden één aankoop meer op de factuur staat dan dat je in jouw overzicht laat zien en dat in beide gevallen er €12,99 meer in rekening gebracht wordt.

Zou het kunnen dat jij ook de XBox Game Pass Ultimate gecontracteerd hebt?

Is er op de factuur niet nog een specificatie van de online aankopen?

Er staat immers “Zie specificatie voor meer details over uw online aankopen”.


Die heb ik inderdaad, wat raar dat ik deze niet kan terugvinden dan....maar daarmee is het raadsel opgelost. Dan kom ik een heel eind aan die bedragen, bedankt!


Die heb ik inderdaad, wat raar dat ik deze niet kan terugvinden dan....maar daarmee is het raadsel opgelost.

Ik hoop dat @Bram_ dit intern weer eens kan aankaarten want dit zou mijns inziens gewoon op jouw factuur vermeld moeten staan.


Ik zal inderdaad vast niet de enige zijn waarbij het zo onduidelijk is


@Winny1981 ik ga dit nog een keer aankaarten. Ik snap hoe dit voor onduidelijkheid kan zorgen. Wel goed dat in ieder geval nu duidelijk is waar de kosten vandaan komen. 

@wjb super bedankt voor het verduidelijken en het uitzoeken!