Skip to main content

Op 4 december 2023 ben ik verhuisd naar het buitenland, ik heb daarom mijn mobiel abonnement op die dag stopgezet via het formulier emigratie samen met een bewijs van vertrek dat de gemeente opgesteld heeft. Tot op de dag van vandaag is mijn abonnement nog steeds niet stopgezet. Ik heb al 4 maal gebeld, ben al naar een KPN winkel geweest en heb op aanraden het formulier opnieuw ingevuld. Ik wordt telkens aan het lijntje gehouden, eerst is het te druk door black Friday, dan is het te druk door het eindejaar, …

Iemand een idee hoe ik het abonnement stopgezet krijg? Ik betaal ondertussen al een maand aan een abonnement dat ik niet meer nodig heb en waar ik alle bewijsstukken voor stopzetten per 4 december gelijk heb aangeleverd.

Hi @Gunther79! Welkom op het forum. Ik snap goed dat je na al die stappen dingen afgesloten wilt hebben. 

Zou je in dit geval je profiel willen invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Dan kijk ik in de systemen hoe alles ervoor staat. 🙂


Dank je wel Bram, Gegevens aangevuld.


Hier het zelfde verhaal 16 december verhuisd naar buitenland 2 x contact gehad officieel verhuibericht doorgegeven en de kastjes terug gestuurd. Mobiele nr over zetten naar prepaid. Maar dat werkt niet abonnement is van beide nr stopgezet maar kan ze niet opwaarderen. Kan niet meer bellen en wordt ook niet terug gebeld als ik dat via de chat vraag


@Bram_ heeft u dit al kunnen nakijken?


Hi @Gunther79! Ik zie dat de vaste diensten wel zijn opgezegd. Dit is gedaan naar aanleiding van het formulier dat je hebt ingevuld. Daarvan was overigens de bewijslast verder voldaan. Waar het nu op lijkt is dat de aanvraag voor opzegging van mobiel hiermee niet in gang is gezet. 

Ik heb navraag gedaan bij de collega die je vaste abonnement heeft opgezegd. Die heb ik de vraag gesteld of het mobiele abonnement goed is meegenomen in het formulier. 

Wat je zelf nog kan doen is nogmaals het formulier voor emigratie invullen met de vraag specifiek het mobiele abonnement op te zeggen. Het alternatief is nog een paar werkdagen wachten tot de collega mijn vraag beantwoord heeft. Wanneer de aanvraag niet goed gedaan is kan het zijn dat dit alsnog moet. 

Verder lijkt me de ergste Black Friday drukte ondertussen voorbij. 😉


@Bram_ Ok dank je wel. Ik ga jouw antwoord afwachten want ik heb onlangs op aanraden van de KPN winkel een tweede maal het formulier voor emigratie ingevuld. (Eerst keer was op 4 december, tweede keer 3 januari)


@Gunther79 goed dat het formulier voor de zekerheid nog een keer is ingevuld. Zou je om dubbel werk te voorkomen hier een seintje willen geven als je daar reactie op krijgt?


@Bram van KPN  Ik heb een bevestiging van opzegging gekregen, dat is al goed. Maar nu staat er dan ik nog een factuur krijg met verrekening van de afkoopsom voor de resterende maanden van het abonnement. Ik had netjes een officieel bewijs van de gemeente meegestuurd met de verklaring dat ik naar het buitenland verhuisd ben wat mij dan ook een geldige reden geeft om het abonnement kosteloos op te zeggen.
Het kan toch niet dat men mij nu de afkoopsom gaat aanrekenen?