Skip to main content

Hi,

Ik ben vorige maand overgestapt naar een andere provider met nummerbehoud. Dit is toen niet helemaal goed gegaan. Mijn nummer is wel naar de nieuwe provider gegaan, maar mijn abonnement is niet meteen beĆ«indigd. In plaats daarvan is er een nieuwe nummer aan mijn abonnement gekoppeld en deze is blijven doorlopen. Ik heb daarvoor naar KPN gebeld en zij hebben mijn abonnement opgezegd. Ik heb daar ook een bevestigingsmail van gehad. Het abonnementĀ is op 9 december 2023 afgesloten.Ā 

Echter ontvang ik nu een factuur voor de hele maand december. Hoe kan dit? Ik zou nu toch alleen nog een factuur moeten krijgen voor dezeĀ maand tot en met 9 december? Is het abonnement dan toch niet opgezegd?

Ā 

Hallo @JankavaneĀ ,

Dit is een gevolg van hoe het facturatiesysteen werkt bij KPN. Over een maand krijg je een creditnota over de periode vanaf 9 december 2023 tot het eind van de maand.Ā Ā 


Dag @JankavaneĀ het facturen stopt op het moment dat het abonnement ook daadwerkelijk is gestopt. De factuur en de opzegging hebben elkaar gekruist.Ā  De volgende faktuur is de slotnota waarop het teveel betaalde wordt gecrediteerd en teruggestort. Komt goed!