Skip to main content

Er is een bedrag afgeschreven ivm een factuur met een datum enz. Dit bedrag heb ik laten terugboeken, en vandaag heb ik een mail gehad van kpn met "onbetaalde factuur" enz.

Wie kan mij helpen met het ophelderen van deze kwestie? De factuur is via mijn kpn namelijk nog steeds niet te vinden!

 

Mvg Bert

Hallo @Berendbotje en co  

Je weet niet waar deze afboeking voor is? Dit “product” is niet aanwezig in MijnKPN?

In de omschrijving van de bankafschrijving zou je een klantnummer en een aanduiding “mobiel” of "thuis” moeten vinden. Daarmee is het mogelijk om dit abonnement aan jouw MijnKPN toe te voegen. Daarna heb je ook toegang tot de facturen van dit “product".

Voorbeeld (hier betreft het een e-mail only abonnement).

 

Edit RBxx: afbeelding verwijderd (niet van toepassing)


Ik heb alle producten in mijn kpn, mobiel en thuis facturen zijn zichtbaar. 

Het gaat om een factuur met als datum 28-09-2022. Gaat om thuisfactuur. Staat nog wel een betalingskenmerk bij.

Deze factuur is in mijn kpn niet terug te vinden.

 


Is het probleem alleen dat je de factuur niet kan vinden in MijnKPN of is er meer mis? 
Klopt het incassomoment, het bedrag en de omschrijving verder wel?


11-09-2022 staat een factuur €32,35

11-08-2022 staat een factuur van €59,00

 

Factuur waarvoor is afgeschreven is niet zichtbaar. 

 


Als je een andere afschrijfdatum kiest voor het thuis abonnement zal je inderdaad eenmalig een ander factuurbedrag zien. Dit omdat de factuurperiode anders is. De maand erna zie je weer het bedrag wat je gewend bent.

bron:  Een andere afschrijfdatum kiezen? Geen probleem! | KPN.com

 

edit: Heb je jouw reactie hierboven gewijzigd? Er stond eerst iets over een wijziging in afschrijfdatum


Feit blijft dat ik het betreffende bedrag en de factuur niet terug kan vinden, ondanks gewijzigd afschrijfmoment.


Hoi @Berendbotje en co 
Voor dit soort zaken kun je beter even bellen met het gratis nummer van KPN 0800 0402
Bereikbaar op: ma-vr tussen 08:00 - 18:00, za. 08:00 - 17:00.


Hallo @Berendbotje en co 

Ik begrijp dat je duidelijkheid wil, maar het terugboeken van de incasso is niet de beste aanpak. Dat leidt alleen maar tot problemen. Het KPN factureringsproces loopt automatisch door en zal je gaan zien als wanbetaler, wat uiteindelijk leidt tot afsluiting. Bel daarom direct met 0800-0402 en vraag om uitleg.


Reken er niet op dat KPN u belt om te vragen waarom u niet betaald ofzo. Dat gaat dus niet gebeuren. 


Dus bij kpn gaat iets fout, of nou ja, niet helemaal goed, terug boeken van een onbekende betaling lijkt me logisch, en de klant mag dat vervolgens zelf uitzoeken en oplossen? Dat lijkt me geen goede oplossing!

In contact komen met kpn is ook al niet even makkelijk, en nu begrijp ik dat ik mijn kostbare tijd moet gaan besteden om een medewerker aan de telefoon te krijgen en die het probleem van kpn uit gaan leggen?

Wie kan ik daarvoor een factuur sturen?

 

 


Hallo @Berendbotje en co 

Wie kan ik daarvoor een factuur sturen?

Postadres: 

KPN B.V.  Postbus 30000  2500 GA Den Haag


Hallo @Berendbotje en co 

 

Je kan ook een klachten/vragen formulier invullen: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Je kan daar ook je telefoonnummer toevoegen.

Dan kunnen ze het bij KPN uitzoeken en je daarover terugbellen of je een mail sturen.


Hi @Berendbotje en co, welkom hier. 

Dit is wel vreemd, zeker omdat je daar wel een herinnering over krijgt. Dat betekent dus dat die factuur ergens wel gekoppeld is aan je contract. Het je daar ook betalingskenmerk van die je ziet in je online bankieren? En om welk bedrag gaat het?

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken. Zou je ook het e-mailadres willen invullen waarop je de herinnering hebt gekregen? 

Ik hoor graag van je. 
 


Hoi Alex_P

 

Het bedrag is vrijdag 30 sept afgeschreven, het gaat om €59

 

Bij omschrijving staat het volgende

SEPA Incasso algemeen doorlopend
Incassant: NL39KPN271247010001  
Naam: KPN B.V.                  
Machtiging: **********     
Omschrijving: Factuur 28-09-2022
 incl. 10,24 BTW, klantnummer **********, kpn.com/thuisfactuur. 
IBAN: *****************     
Kenmerk: ************


Profiel zover ingevuld 

 


Dankjewel, als ik dit goed zie gaat het om de factuur van 11 augustus, het bedrag komt ook overheen. Het gaat hier om de factuur van de internetdiensten thuis, dus niet je mobiele abonnement. In Mijn KPN zie je deze ook staan wanneer je de fvoor Thuis bekijkt. Kun je het nu wél vinden? 


Dank voor je reactie. De factuur die jij zegt, van 11 augustus, is afgeschreven op 16 augustus.

Gegevens betaling €59 van 16 augustus

Omschrijving: Factuur 11-08-2022
 incl. 10,24 BTW, klantnummer ***********
, kpn.com/thuisfactuur. 
IBAN: **************       
Kenmerk: ************


Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy