Skip to main content

Hoewel ik al jarenlang klant ben van KPN weet men dat kennelijk nog steeds niet goed en haalt me door de war met iemand anders. Ik krijg berichten over o.a. de pincode voor de televisie, hoe kan ik dit aan KPN laten weten? Ik hoef toch niet te gaan bellen, mag ik hopen?

Hoi @Iris W. 

Welkom op het Forum van KPN.

 

Vervelend dat je sms berichten krijgt, die eigenlijk voor een ander persoon bedoeld zijn.
Via dit forum kan een KPN Moderator voor jouw op de achtergrond even gaan kijken, hoe dit kan? maar ook hoe dit voor jouw te stoppen is?

Vul daarom alvast je forum profiel volledig in, denk hierbij aan:

  • Klantnummer
  • 06-nummer
  • Geboortedatum
  • Postcode en huisnummer
  • En in het veld “persoonlijk opmerkingen” zet je de laatste vier cijfers van je bankrekening neer.

Deze gegevens zijn alleen voor jezelf en een moderator inzichtelijk.
Zonder deze gegevens kan een moderator je helaas niet helpen!

Hoe er wel rekening mee, dat het enkele dagen kan duren (zeker nu met de Kerstdagen voor de deur), dat een moderator je hierbij gaat helpen, is het niet druk op het forum dan kan dit uiteraard eerder zijn.


Hoi Michel,

Dank je wel voor de vriendelijke en snelle reactie op mijn vraag, ik heb de gegevens inmiddels ingevuld.

Hopelijk kan dit (na Kerstmis) opgehelderd worden, de berichten zijn bestemd voor iemand die in een heel andere provincie woont dan ik, zo zie ik aan het bericht over het verbeteren van het mobiele netwerk in postcodegebied zus-en-zo.

Ook de pincode voor een nieuw modem is naar mij gestuurd, hier klopt duidelijk iets niet.

Prettige feestdagen toegewenst!


Hoi @Iris W. 

Graag gedaan!
En super dat je jouw forum profiel inmiddels hebt ingevuld, zodat een moderator gelijk aan de slag kan, met jouw probleem.

Tot en met aanstaande zondag 24 december 2023 zijn er sowieso moderators aanwezig, als de bezetting in het weekend uiteraard wat lager, dan op werkdagen.
Dus wie weet, heb je al voor de kerstdagen je antwoord.

Of er tijdens beide kerstdagen een moderator aanwezig is, kan ik je eerlijk gezegd niet vertellen.

Maar ook jouw wens ik mooie en fijne feestdagen toe!!


Hoi @Iris W. .  Welkom op het forum.

Dit is waarschijnlijk niet zozeer een ‘fout’ van KPN maar iemand die zelf een verkeerd mobiel contact nummer in haar/zijn profiel heeft gezet. (namelijk dat van jou).

Ik ga kijken of ik dat kan traceren.  


Hoi @Iris W. . Leuk om je even te spreken.

Het lijkt er op dat het nummer bij een andere klant als contactnummer is ingevuld. Ivm privacy kan ik niet zomaar contact zoeken met andere klanten maar ik zal het nummer daar bij het profiel verwijderen.

Dan is het de verantwoordelijkheid van die persoon om zelf een correct nummer in te voeren.

Verder zie ik dat je nummer nog een aantal keren vaker in ons systeem voorkomt.  Dat geeft mij de indruk dat het gebruikt wordt om op valse basis dingen bij ons te bestellen. Deze bestellingen komen gelukkig niet aan omdat ze nooit bevestigd kunnen worden maar ik ga er toch even achteraan om dit verder uit te zoeken.

Ik wens je fijne feestdagen en mocht je toch hinder blijven ondervinden, laat het mij hier weten!


Hoi Erwin, mooi dat we dit even hebben kunnen doorspreken, bedankt voor jouw  telefoontje en het bericht. Inderdaad heb ik herhaaldelijk berichten over dure bestellingen gekregen en aankondigingen van wanneer e.e.a bezorgd zou worden  - hopelijk kan KPN alle knoeiers uit het systeem ‘gooien’.

Jij ook fijne feestdagen toegewenst!


Dit probleem heeft al eerder gespeeld, ik krijg nu berichten voor iemand in postcodegebied *******  Heel vervelend, kennelijk is er nog steeds niets te doen aan mensen die een nummer gebruiken dat al door een andere klant bij KPN geregistreerd is. Zal ik aangifte bij de politie doen?

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy en berichten samengevoegd met bestaand topic


Begrijp ik dat je smsjes krijgt die voor een ander bestemd zijn?

Het zou maar zo kunnen dat die ander een tikfoutje heeft gemaakt bij het invullen van het telefoonnummer.


@Iris W.

Wat is de strekking van die berichten?

Iets als: "Uw verificatiecode voor uw KPN- account is 123456" ?


Nee, deze keer gaat het over het verbeteren van het mobiele netwerk.


Begrijp ik dat je smsjes krijgt die voor een ander bestemd zijn?

Het zou maar zo kunnen dat die ander een tikfoutje heeft gemaakt bij het invullen van het telefoonnummer.

Het gebeurt om de haverklap, misschien kan iemand ook de moeite nemen een telefoonnummer wel goed in te vullen? Een paar weken geleden ging het nog om dure apparatuur die besteld was bij de KPN….


Aangifte bij de politie levert niks op, dat kan ik je nu al vertellen. Dit is een zaak voor KPN die jouw nummer uit een klantenbestand moet verwijderen. 

Verder kan het soms wenselijk zijn dat een nummer gekoppeld kan worden aan meerdere accounts. Dus waarom zou KPN dat moeten beperken?


Verder kan het soms wenselijk zijn dat een nummer gekoppeld kan worden aan meerdere accounts.

Toch lijkt het me wenselijk om in zo'n situatie bij de klant waar het telefoonnummer al geregistreerd staat te verifiëren of dit wel correct is.


Verder kan het soms wenselijk zijn dat een nummer gekoppeld kan worden aan meerdere accounts.

Toch lijkt het me wenselijk om in zo'n situatie bij de klant waar het telefoonnummer al geregistreerd staat te verifiëren of dit wel correct is.

??? Ik ben de klant wiens nummer al decennialang bij KPN  geregistreerd staat, KPN zou zo langzamerhand (na diverse incidenten) moeten weten dar nieuwe klanten die met dit nummer komen zich al dan niet expres vergissen, dat lijkt mij persoonlijk niet te veel gevraagd.


Verder kan het soms wenselijk zijn dat een nummer gekoppeld kan worden aan meerdere accounts.

Toch lijkt het me wenselijk om in zo'n situatie bij de klant waar het telefoonnummer al geregistreerd staat te verifiëren of dit wel correct is.

??? Ik ben de klant wiens nummer al decennialang bij KPN  geregistreerd staat, KPN zou zo langzamerhand (na diverse incidenten) moeten weten dar nieuwe klanten die met dit nummer komen zich al dan niet expres vergissen, dat lijkt mij persoonlijk niet te veel gevraagd.

Automatisch dat telefoonnummer weigeren lijkt me niet wenselijk want je zult het zelf maar zijn die voor een tweede abonnement dat telefoonnummer als primair contact registreert.

Als iemand anders jouw telefoonnummer registreert dan zou KPN mijn inziens bij jou moeten controleren of dat wel juist is.


@Iris W. . Heel merkwaardig.  Ik kan twee dingen vinden.  Mijn vermoeden is dat het vaste contract op naam van jouw partner staat.  En je hebt een los mobiel abonnement bij ons.

Ik heb gekeken of ik daar ergens een verkeerd telefoonnummer kan vinden maar dat lijkt niet aan de orde.

Ik stuur je even een privébericht. Wellicht kunnen we samen achterhalen bij welke klant er verkeerde informatie is ingevoerd.