Skip to main content

Beste,

 

Ik kreeg onlangs te horen dat door het wijzigen van de algemene voorwaarden het mogelijk is om kosteloos je contract op te zeggen. Nu heb ik alleen een internet abonnement en zou graag willen uitbreiden. Is het mogelijk om als bestaande klant je contract kosteloos op te zeggen en dan daarna een 1 jaar gratis KPN TV+ bij een nieuw Internet en TV abonnement te nemen?

Hallo @Bosjesmann ,

Opzeggen kan sowieso tot 1 april 2023. Je kunt verder overstappen op de nieuwe abonnementsvorm, maar je krijgt het dan niet één jaar gratis. Overstappen kan alleen via 0800-0402 worden geregeld. 


Ik heb inderdaad net gelijk gebeld. Ze zeggen dat ik wel kan overstappen maar dan duurt het een week. Dat betekent dat ik dan een week lang zonder diensten zou zitten en pas daarna de nieuwe abonnementsvorm ingaat. Is het nog mogelijk op een andere manier of is dit de enige manier?


Dit is op dit moment de enige manier. Maar hoezo zit je dan een week zonder diensten? Dat gaat normaliter veel sneller.  


Ja dat is wat die zei. Omdat je dan eerst opzegt en dan waarschijnlijk al je apparatuur moet opsturen enz.


Tja.... ik weet het niet .... maar als u opzegt omdat u het niet eens bent met de nieuwe Algemene Voorwaarden, dan zou het opzich logisch zijn dat u dan naar een andere provider gaat toch?

Waarom blijft een klant toch bij KPN als die het niet eens is met de nieuwe Algemene Voorwaarden? 

Dus eigenlijk kan ik het me wel voorstellen dat u zich dan gewoon weer moet aanmelden als nieuwe klant. Dus eerst opzeggen, apparatuur terug sturen en dan opnieuw aanmelden. Waarbij enige tijd geen internet een logisch gevolg is.


Zo blijkt maar weer eens, dat het heel afhankelijk is, wie je bij de Klanten’service’ te spreken krijgt en iedereen vrij lijkt, iets te regelen of ritselen. Of hoe goed je als klant van de tongriem gesneden bent.

Vorige week belde ik voor iemand (voor wie ik bewindvoerder ben), met de zelfde vraag. De medewerkster ging overleggen en kwam binnen een kwartier met een speciaal aanbod, omdat ‘het inderdaad van de zotte is, een modem terug te sturen om vervolgens een zelfde modem weer terug te krijgen’. 

 


Ja daarom, het liefst zou ik gewoon hetzelfde abonnement houden maar dan wel dat kpn tv+ erbij krijg.


Of hoe goed je als klant van de tongriem gesneden bent.

Inderdaad. Dat sowieso. Het is spijtig om te zien, maar de één krijgt veel meer voor elkaar dan de ander.


Je kunt gewoon via de klantenservice jouw bestaande abonnement omzetten. Dat heeft een moderator bevestigd. 
Die zei: 

En je kunt via de MijnKPN app je abonnement aanpassen naar de nieuwe vorm. Mocht je het daar nog niet zien, dan zijn we nog niet helemaal klaar met alles omzetten. In dat geval kan het alsnog wel via de klantenservice.

 

Bron: 

eerste pagina 


Je kunt gewoon via de klantenservice jouw bestaande abonnement omzetten. Dat heeft een moderator bevestigd. 

Daar staat niet bij dat dit ook zo gemakkelijk zal gaan bij klanten die nog in hun jaarcontract zitten.


Of hoe goed je als klant van de tongriem gesneden bent.

Inderdaad. Dat sowieso. Het is spijtig om te zien, maar de één krijgt veel meer voor elkaar dan de ander.

En daarom zou ik er groot voorstander van zijn, voor iedereen de tarieven te verlagen en stoppen met de ‘persoonlijke’ aanbiedingen. Juist doordat die ‘persoonlijke’ aanbiedingen (en ook de ‘gratis’ televisies, superwifi’s of welkomstkortingen voor nieuwe klanten) in de prijs verdisconteert zijn, betalen we allemaal meer dan nodig is.

En ook al willen ze je anders laten geloven, er is geen enkel bedrijf dat iets gratis weggeeft.


Het zal onmogelijk zijn voor KPN om zomaar de welkomstaanbiedingen te schrappen. Dan stapt er bijna geen enkele klant meer over naar KPN.

Maar daar gaat het ook niet om. Het beleid voor wat betreft de kortingen/geschenken voor nieuwe klanten is duidelijk en helder. En ja natuurlijk betalen we er allemaal aan mee. Maar ik denk dat da ook niet erg is. Het gaat per klant maar om een paar centen per maand. En het is ook in het belang van bestaande klanten dat KPN nieuwe klanten binnen haalt.

Het gaat om de kortingen die soms nog worden gegeven bij verlengen. Dat zou gewoon nooit moeten gebeuren. De één die mooi kan praten krijgt het wel, sommige zelfs ieder jaar, en de ander niet. Dat is oneerlijk. Levert afgunrst en jaloezie op.