Skip to main content

Beste, afgelopen maandag geprobeerd om een slimme lamp te koppelen, helaas ging dit niet omdat dit via de 2,4 Ghz frequentie moet. Na lang proberen toch maar  de KPN klantenservice gebeld. De medewerker zou me helpen, geen probleem. Om een lang verhaal kort te maken. (1.08 min aan de telefoon).het netwerk werkte voor mijn gesprek perfect (alleen kon ik de juiste frequentieniet vinden), op advies vd medewerker is er van alles gereset, en ook hij heeft ook op afstand verschillende dingen gereset en geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Na een laatste poging werd mij verteld de witte schoteltjes maar niet meer aan te sluiten, er moet een monteur aan te pas komen om de oude V10 modem te vervangen voor een nieuwer V12 model en de boel opnieuw in te stellen. Tien heb ik duidelijk gevraagd of er kosten aan verbonden waren, het antwoord was een duidelijke NEE, alleen wanneer er extra materiaal zoals bv een kabel zou moeten worden getrokken zou dat in rekening worden gebracht. Uiteindelijk is vandaag (donderdag) om 16.15 de monteur gekomen (heb er een middag voor vrij moeten nemen). De monteur was erg vriendelijk en zeker ook kundig. Hij begon met vertellen dat een nieuw modem nergens voor nodig was en dat het allemaal zo gefikst kon worden, wat uiteindelijk is gebeurd. Ondertussen is me wel duidelijk geworden dat hij niet zo'n hoge pet op had vd medewerker vd klantenservice, toen alles gefikst was zei hij duidelijk dat dit de medewerker telefonisch gemakkelijk had kunnen oplossen. Heel happy dat alles weer werkte zoals voor mijn gesprekje vroeg de monteur mij een krabbel te zetten. Dit heb ik natuurijk gedaan. Helaas zag ik een aantal minuten later in de bevestigingsmail het werkverslag vd monteur waarop zijn werkzaamheden waren beschreven. In de laatste regel werd nog even verteld dat alles met mij is doorgeproken en ook de kosten (€87,50). Daar gaan we al zei ik tegen mijn vrouw, kosten worden uiteindelijk toch in rekening gebracht terwijl vooraf was gezegd dat dat niet zo zou zijn, en de monteur meldt dat dit is besproken terwijl dat niet het geval is geweest. Direct de telefoon gepakt en met Dhr ********* vd klantenservice gebeld en mijn probleem uitgelegd. Deze mr kon mij niet verder helpen, hij snapte mijn probleem, maar de monteur had juist gehandeld. De enige fout die de monteur volgens hem had gemaakt is het nietelden van de kosten. Verder moest ik me maar per brief  richten tot de klachtendervice.  Ik hoop dat ik hier wel gehoord wordt als trouwe klant (meer dan 20jr) en dat de factuur wordt gestorneerd. Het kan toch niet zo zijn dat een medewerker van KPN een probleem veroorzaakt en dat de klant voor de kosten opdraait?? Nogmaals, ik hoop op een spoedige en correcte oplossing. Met vriendelijke groet, Dick Zaal

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

@Dick Zaal Niet zo prettig verlopen dus. Wat bedoelt u met "alleen kon ik de juiste frequentie niet vinden"?


@HansaanZet Je hebt een 2.4 Ghz en 5 Ghz wifi frequentie.  Deze lampen koppelen alleen met 2.4 Ghz. Beide zitten zoals ik het begrijp in hetzelfde netwerk, ik kreeg alleen niet voorelkaar om te koppelen. Daarom belde ik de klantenservice....met alle gevolgen van dien. 


Als u nou weer wat heb kom dan meteen hierheen.  Dat scheelt veel tijd en geld.


Wordt een duur lampje op deze manier!


Zojuist nogmaals met de klantenservice gebeld, en ik wordt gewoon neergezet als leugenaar.  Er kan niets worden teruggevonden in de notities van de KNP medewerkers dat het probleem (door KNP veroorzaakt) zonder kosten zou worden opgelost. 

SCHANDALIG!!!


Hmm, dit is niet zo'n leuke situatie @Dick Zaal 🙁

Ik kijk graag even met je mee. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Thanks Maja, profiel zojuist aangevuld.

Gr Dick 


Bedankt @Dick Zaal!

Ik stuur je even een privébericht met een aanvullende vraag!


Bedankt voor je aanvullende informatie via de privéconversatie @Dick Zaal, alles bij elkaar opgeteld is er genoeg ‘bewijs’ dat jij hier zelf niets fout hebt gedaan, we gaan de kosten voor de monteur vergoeden!


Maja, je bent een topper!!

Thanks!


Heel graag gedaan!


Werkt de slimme lamp nu ook? 🤔


Jazeker,  lamp werkt perfect!


Werkt de slimme lamp nu ook? 🤔

Goede vraag nog 😅

Jazeker,  lamp werkt perfect!

Heel fijn!