Skip to main content

Goedenavond,

 

18 mei jl. hebben we telefonisch contact gehad met een medewerker. We hadden toen ons abonnement per 24-6 opgezegd wegens een verhuizing naar een adres waarop de diensten niet mogelijk zijn. Aldus de medewerker aan de telefoon was het geregeld en moesten we wachten tot we de retourdozen kregen. Geregeld zou je denken toch?

 

helaas hadden wij tot op heden geen dozen gehad en met een verhuizing tussendoor hebben we vandaag gebeld waar de dozen blijven. Krijgen wij te horen dat de opzegging niet verwerkt is en er geen notitie in ons dossier is gezet. De eerste medewerker van vandaag wou niet afzien van de maand opzegtermijn en was helaas niet mee te praten en wou geen vraagbaak/andere afdeling bellen omdat die om 20.00 uur zouden stoppen (het was tenslotte al 19.50…). We hebben bewijs dat er gebeld is op 18-5 naar jullie nummer op het desbetreffende toestel waarmee gebeld is.

Na de algemene voorwaarden te hebben gelezen stond er een artikel in dat je bij verhuizing naar een adres waar geen aansluiting is, de opzegging per direct mogelijk is. Wij hebben vervolgens onze meterkast nagelopen en deze aansluiting is niet te vinden. Ook verder in het huis niet. We hebben daarom een 2e keer gebeld en deze dame heeft geprobeerd de vraagbaak te bellen. Het was al 20.00 uur geweest en deze was natuurlijk niet meer te bereiken.


Door de 2e medewerker zijn we wel beter geholpen maar helaas is ons abonnement nog steeds niet per 24-6 opgezegd. Zoals jullie wellicht begrijpen gaan wij niet betalen voor diensten welke jullie niet kunnen leveren. Ook hebben we tijdig een opzegging gedaan. Ik verwacht een nette klantgerichte oplossing, anders denk ik dat we in het vervolg geen KPN abonnement meer willen (zowel mobiel als vast) en gaat alles opgezegd worden.

 

De betalingen zullen gestorneerd worden omdat we het abonnement al t/m 3-7 betaald hebben. Graag ontvangen we het teveel betaalde bedrag op onze incasso rekening en een retouradres voor het retour sturen van de apparatuur.

@InMoriam  Vul je forumprofiel aan met je oude adres, naam en klantnummer dan ziet een moderator wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

PS je kunt beter niet  meteen storneren want dan wordt het een ratjetoe en vermeld ook je nieuwe adres 

Hieronder de link voor het terugsturen  en waar naartoe bewaar a.u.b. wel het verzendbewijs van pos.nl

https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/kz-ser-terugsturen/ser-terugsturen-huur-bruikleen-opzeggen-annuleren


Bedankt voor de reactie. In ons profiel staan de gegevens al omdat het eerder met de overstapservice ook mis was gegaan. Toen werden we telefonisch ook al niet geholpen en dan betaal je nog extra voor meer service… overigens zijn de facturen t/m 3-7 gewoon betaald alleen worden de volgende facturen niet betaald uit principe en hebben we daar ook mogelijke incassokosten voor over.

 

Inmiddels 2 medewerkers verder waarvan 1 meerdere malen ons beticht heeft van liegen omdat er niets in het dossier staat (wij hebben wel bewijs dat we gebeld hebben dmv gesprek geschiedenis). Ook hebben deze medewerkers gezegd dat je bij opzeggen wegens artikel 13 lid 2 alleen kan bij een 1 jarig contract, niet bij een contract met een maandelijkse opzegtermijn. Beetje raar.

 

Na het belabberde gesprek van vandaag met onkundig personeel via de klachtenafdeling wel iets meer te weten gekomen. Namelijk een mailadres waar de opzegging wel gewoon schriftelijk kan worden ingediend. Ook dat het opzeggen wegens artikel 13.2 ook voor maandelijks opzegbare klanten kan want ze kunnen hier niet leveren. Hopen dat we op deze manier wel verder komen. Belachelijk dat een opzegging die niet verwerkt is door kpn door storingen of onkundig personeel niet via een normale manier opgelost kan worden. Ook heel jammer dat je moet bellen voor het opzeggen volgens de website. Daardoor ben je afhankelijk door een retentieafdeling waar heel veel onkundigheid is en dus gesprekken niet geregistreerd worden.


Hoi @InMoriam, Wat balen dat dit zo loopt! Je hoopt natuurlijk dat zoiets met een telefoongesprek gewoon geregeld is. Opzeggingen kan ik via het forum helaas weinig mee, dat loopt allemaal via de retentieafdeling maar ik heb wel even meegekeken, ik zie dat je gisterochtend een collega van mij gesproken hebt en de opzegging er nu in ieder geval wel in staat.


Helaas is het probleem tot op heden nog niet opgelost. Kan a.u.b. iemand ons terug bellen van de klachtenafdeling?

 

2,5 week geleden een mail gestuurd naar opzeggingen met al ons bewijs. Die mail zou in 2 weken verwerkt worden en ook daar worden wij genegeerd. Ik vind het belachelijk dat er zo wordt gehandeld door KPN! We hebben ook nog eens KPN plus en we worden volledig door jullie in de kou gezet!


Update:

 

vandaag eindelijk wel een collega gesproken die de log zag staan van ons telefoongesprek 18 mei met alle afspraken. De eerdere collega’s hebben ons onterecht beticht als leugenaar… een collega zei nog dat het niet kan dat we hadden gebeld want als ons dossier zou zijn geopend, zou er automatisch een log van worden geopend. Bizar, heel bizar! Uiteindelijk dankzij een collega van de service plus (en een collega van KPN zelf) goed geholpen. Ook heel bijzonder dat je blijkbaar moet betalen voor Service plus omdat je anders gewoon geen service krijgt. Wij gaan hiervoor nog wel een klachtenbrief schrijven omdat we meermaals onjuist zijn bejegend en onterecht zijn beschuldigd door de medewerkers van de klantenservice en save afdeling. 


Fijn om te horen dat je uiteindelijk goed geholpen bent, Moriam. Los van je intentie om nog een klacht in te dienen, is de opzegging zelf nu geregeld begrijp ik. Dat is dan in ieder geval een eind goed, al goed. Als je nog wel een klacht indient, dan wordt je daarover nog teruggebeld. Dat kan een week of twee duren.


Reageer