Skip to main content

Mijn contract bij kpn loopt bijna af. Omdat je tegenwoordig gezien alle prijsverhogingen van providers en streamingdiensten financieel bewust moet zijn heb ik overwogen om eens elders te kijken of er wat te besparen valt. Ik heb gezien dat besparen met een overstap zeker mogelijk is. Ik heb dus kpn gebeld voor een opzegging en de betreffende medewerker heeft zonder een enkele vraag te stellen de opzegging in het systeem gezet. Vanochtend kreeg ik een mail van kpn of ik misschien nog over te halen ben met een leuke aanbieding. Aangezien ik zeer tevreden ben met de storingsvrije verbinding heb ik gebeld met het betreffende telefoonnummer. Ik kreeg een zuchtende dame aan de telefoon die zei dat het is opgezegd en dat ze niks meer kon doen. Ik heb aangegeven dat ze een klant aan de telefoon had die mogelijk wil blijven en daarmee het contract wil verlengen. Daarop zei ze dat ze daar niks mee kon en dat het opgezegd wordt. Ik droop af…

Dus dan maar verder shoppen. Maar eh…kpn jullie doen alles om klanten te werven met aanbiedingen en acties en jullie laten bestaande klanten zonder enige vragen te stellen zomaar gaan ? Als de eerste medewerker een beetje doorgevraagd had en een beetje moeite gedaan had was ik zeker niet moeilijk over te halen. Ik ben namelijk zeer tevreden over de diensten. 
Gemiste kans !

KPN wil zeker klanten behouden. Maar dat wel klanten waar KPN ook nog wat aan kan verdienen. Klanten die elke keer weer zeuren om korting heeft KPN helemaal niets aan.


Ik denk dat @Nick83 een punt heeft dat KPN graag een klant wilt behouden maar niet tegen elke prijs. Als je zelf het initiatief neemt om op te zeggen is het vervolgens niet vreemd dat dit daadwerkelijk ook gaat gebeuren. De vraag is ook wat je er mee opschiet want volgend jaar heb je elders hetzelfde verhaal. Tenzij je ieder jaar overstapt.

Persoonlijk ben ik merkentrouw als ik tevreden ben over een dienst en ik me ergens klant voel. En vooral als er bij onverhoopte problemen geen gesloten deur is. Ook service kost geld moeten we ons realiseren. Het gaat erom dat er balans is.

Ik lees tussen de regels toch een beetje spijt van de opzegging. Wellicht is het verstandiger om een korting te vragen zonder meteen de opzegging op tafel te gooien.

 


Spijt ? Nou, nee. Er is hier glasvezel aangelegd en dat is vanaf dsl een mooie upgrade.

Het gaat mij erom dat ik wel een mail ontvangen met de volgende tekst:

 

Kunnen we je nog overhalen?
Natuurlijk willen wij je liever als klant behouden. Wij hebben aantrekkelijke aanbiedingen voor jou als vaste klant. Heb je interesse? Bel dan gratis naar 0800-0402. Dan kunnen wij je opzegging probleemloos annuleren en jouw abonnement omzetten naar de aanbieding van je keuze.

 

Uiteindelijk was er toch niets mogelijk.

Maar goed, het is prima zo. Ik laat het voor wat het is. Bedankt voor de reactie ! 


Reageer