Skip to main content

In Januari 2023 heb ik kpn giga kid abonnement stopgezet via mijnKPN . Maar er werd tot augustus 2023 geld van mij rekening gehaald door KPN e3n bedrag van €43,29 per maand. Nu wil KPN maar 3 maanden terugbetalen. Mijn vraag aan KPN is : zijn jullie helemaal gek geworden? Als ik moet betalen kan ik ook niet zeggen van ik betaal maar 3 maanden. Er os door een medewerker van de klachtenservice een klacht aangemaakt en ik moet afwachten. Maar elke keer als ik bel wordt ik 3 a 4 keer doo4verbonden en uiteindelijk kan niemand mij helpen. KPN schaam je.

Hoi @Paansa, welkom hier op het KPN Forum!

Allereerst wil ik zeggen dat ik het jammer vind dat je jouw Kids Sim abonnementen hebt opgezegd. Extra zuur dat deze opzegging niet goed gegaan is.

Je zegt dat je de opzegging via MijnKPN hebt gedaan. Hoe heb je dit precies gedaan? Voor zover ik weet, kan je een complete opzegging van een abonnement namelijk niet via MijnKPN doen. Hiervoor is contact met onze Save afdeling nodig. 

Een tweede vraag die dit bij mij ook oproept: Heb je wel een bevestiging van de opzegging ontvangen? Wij sturen bij wijzigingen aan het abonnement altijd een bevestiging. Dus ook bij een opzegging. Heb je deze niet ontvangen? Dan is een abonnement ook niet opgezegd.

En als laatste nog de vraag waarom je nu pas contact opneemt als de opzegging in januari is geweest. Wij verwachten van onze klanten dat ze hun facturen iedere maand controleren. Mocht er dan iets mis zijn, dan heb je 30 dagen de tijd om dit aan te kaarten. We proberen dan altijd samen tot een oplossing te komen. Inmiddels zijn we zo'n 7 maanden verder. Dat je een vergoeding van 3 maanden aangeboden krijgt, vind ik dan ook nog behoorlijk coulant van mijn collega.

Bovendien lost alleen een vergoeding het probleem niet op. Ik heb nog geen gegevens van je, dus ik weet niet hoe het precies zit. Maar ik vermoed dat de abonnementen nog altijd lopen. Die zullen toch eerst opgezegd moeten worden als je dit wilt. Hiervoor kan je bellen met 0800 0402. Geef aan dat je wilt opzeggen en je komt gelijk bij onze afdeling Save uit. Mijn collega's kunnen de abonnementen voor je opzeggen.


Beste 

1.Het is op aanraden van jou collega ( het kon niet anders) moest ik het via mijn kpn opzeggen. Nadat mijn zoon kosten heeft gemaakt met apps heb ik opgebeld om alles op te zeggen en een regeling te treffen (€500) voor gemaakte kosten. 

2. Ik ben in Jan 2023 gescheiden en dat was een gezamenlijke rekening. Ik heb die overzicht niet die is bij mijn ex. 

3. Ik heb nooit geen opzegging gehad van jou collega en ging er op goed vertrouwen van uit dat het dat de opzegging goed geregeld was want ik zag niets meer staan bij mijn kpn. Maar ondertussen werd er tot deze maand geld van mijn rekening gehaald. Maar ik weet zeker dat een ieder kan zien dat ik sinds  januari geen gebruik meer maak van die diensten en dus onterecht hebt betaald.

4. Het voorstel van 3 maanden terugbetaling is echt idioot . Als het andersom was had ik nu de deurwaarder aan mijn deur. Als ik moet betalen kan ik toch ook niet aangeven dat ik maar een gedeelte wil betalen bij jullie?  Ik blijf erbij dat ik het gehele bedrag terug wil. Ik wil geen cadeau of regeling.ik wil mijn geld terug wat jullie onterecht van mijn rekening hebben afgehaald. Klantnummer 20207219064

Gr


Maar ik weet zeker dat een ieder kan zien dat ik sinds  januari geen gebruik meer maak van die diensten en dus onterecht hebt betaald.

Of er wel of niet gebruik van gemaakt word maakt niets uit. Ik denk dat KPN wel 100en klanten heeft die elke maand via een automatische afschrijving betalen voor iets wat ze nooit gebruiken. Dat gaat KPN echt niet uit zichzelf stopzetten ofzo. En klanten kunnen na afloop ook niet alles terug vorderen. Zo werkt het gewoon niet. 


Heb je wel een bevestiging van de opzegging ontvangen? Wij sturen bij wijzigingen aan het abonnement altijd een bevestiging. Dus ook bij een opzegging. Heb je deze niet ontvangen? Dan is een abonnement ook niet opgezegd.

Maar ik vermoed dat de abonnementen nog altijd lopen. Die zullen toch eerst opgezegd moeten worden als je dit wilt. Hiervoor kan je bellen met 0800 0402. Geef aan dat je wilt opzeggen en je komt gelijk bij onze afdeling Save uit. Mijn collega's kunnen de abonnementen voor je opzeggen.

Hoi @Paansa Lees hierboven goed wat de medewerker van KPN hier schrijft. Jij beweert nooit een opzegbevestiging gehad te hebben dus bel meteen 0800-0402 en spreek in dat je wilt opzeggen.

Vul daarnaast je profiel in (zie link hiernaast): https://forum.kpn.com/settings/profile

En vul bijna onderin bij persoonlijke opmerkingen je laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer in. Dit kunnen alleen KPN medewerkers inzien.

Een klantnummer alleen is te weinig informatie om jouw te identificeren voor KPN.


Beste,

Ik heb nooit een opzegging gehad omdat een collega van jou zei dat ik het via mijn kpn het kon opzeggen. Dat heb ik gedaan en men ziet ook vanaf welke datum.  Opzeggen was niet nodig zei jou collega want ik kon het zelf  wijzeging/opzeggen  via mijn kpn  en het zou  in orde komen. Dat waren letterlijk zijn woorden. Mijn rekeningnummer eindigt  op ***

 


Beste,

Ik ga ervan uit als ik iets in de app uitzet dat ik daar dan niet meer voor hoef te betalen. In dit geval is er nog 8 maanden lang  €43 van mij rekening gehaald. Dat ligt dus niet aan mij maar aan kpn. 


Ik ga ervan uit als ik iets in de app uitzet ...

Hoe heeft u dat gedaan?

Ik zie alleen onderaan een mogelijkheid om het abonnement te verbergen. Maar dat is geen opzeggen natuurlijk.

Opzeggen via de app is volgens mij niet mogelijk. 


als je een financiele overeenkomst opzegt, dan is het toch normaal/gebruikelijk/logisch dat je daar een bevestiging van krijgt! En als je die niet krijgt moet je dus aan de bel trekken, want dan is er iets misgegaan. Je moet altijd zelf de touwtjes in handen houden en bewaken dat hetgeen jij wilt ook daadwerkelijk gebeurt. Denken van ‘het komt wel goed’ is niet een goede basis in dit soort situaties. En de schuld hiervan in iemand anders zijn/haar schoenen schuiven is een zwaktebod!


Ik ben bang dat mijn collega jou verkeerd heeft begrepen en jou voorzien heeft van verkeerde instructies, @Paansa. Een abonnement is namelijk niet op te zeggen via MijnKPN. Je kunt een abonnement aanpassen en verlengen via MijnKPN, maar opzeggen kan niet. Zoals ik het lees, heb je het abonnement alleen verborgen, waardoor je deze niet meer ziet in MijnKPN. Maar het abonnement loopt daarmee nog wel door.

Een opzegging van een abonnement gaat altijd via onze afdeling Save. Je krijgt bij een opzegging ook altijd een bevestiging van ons. Je hebt deze niet ontvangen, dus had je gelijk aan de bel moeten trekken. Dat je dit nu pas doet, is feitelijk te laat. Het enige wat we nu nog kunnen doen is alsnog het abonnement stopzetten met een maandopzegtermijn. Het maakt daarbij niet uit of je het abonnement nog gebruikt of niet, daar kijken wij verder niet naar.

Daarbij wil ik ook nogmaals benadrukken dat wij niet de afgelopen maanden kunnen vergoeden. Je hebt het abonnement overduidelijk niet opgezegd. Daarbij heb je verzaakt tijdig te controleren of de opzegging goed was gegaan. Mijns inziens betreft het hier dan ook geen fout van KPN. De abonnementskosten van de afgelopen 7 maanden kunnen we daarom niet vergoeden.

Ik kan je op dit moment enkel aanraden om het abonnement alsnog op te zeggen via 0800 0402.


Maar ik weet zeker dat een ieder kan zien dat ik sinds  januari geen gebruik meer maak van die diensten en dus onterecht hebt betaald.

Of er wel of niet gebruik van gemaakt word maakt niets uit. Ik denk dat KPN wel 100en klanten heeft die elke maand via een automatische afschrijving betalen voor iets wat ze nooit gebruiken. Dat gaat KPN echt niet uit zichzelf stopzetten ofzo. En klanten kunnen na afloop ook niet alles terug vorderen. Zo werkt het gewoon niet. 

@Nick83 Grootzakelijk zie ik wel eens redundancy lijnen boven redundancy lijnen liggen die soms al 10+ jaar niet online zijn geweest 😅 Denk aan raffinaderijen die moeten gaan affakkelen als op afstand hun fabriek niet meer kunnen besturen/controleren dus waar die lijnen wel cruciaal kunnen zijn.