Skip to main content

Ik verbaas mij erover dat KPN telkens weer duurder wordt. Wij betalen nu bijna 58,85 per maand voor alleen Internet, TV, Netflix en met korting ivm mobiel internet. In december komt daar nog 10 euro bovenop, dus 68,85. Mijn pensioen stijgt niet hoor, dat blijft elke jaar hetzelfde, zelfs geen prijscompensatie. Nieuwe klanten bij KPN krijgen forse korting, maar bestaande klanten betalen de hoofdprijs. Waar moet dit heen? moet ik echt overstappen?

 geen mailboxen.

Who cares 😉
Genoeg (gratis) mailproviders, zelf gebruik ik al jaren geen mail van de internet provider meer.

 


---

En als alles werkt zoals het hoort te werken, hoe vaak heb je dan de klantenservice nodig? 

Helemaal mee eens. Dat was voor mij en gezin reden om onze mobiele abo's onder te brengen bij een goedkopere provider. Ik had namelijk nog nooit ondersteuning hoeven vragen bij de helpdesk van kpn-mobiel. 

Bij het thuis-abo heb ik de laatste jaren zelden technische problemen gehad. Maar omdat ik regelmatig thuis moet werken, wil ik wel als het nodig mocht zijn verzekerd zijn van snelle en goede hulp. Daarom blijf ik met mijn thuis-abo bij kpn.


 geen mailboxen.

Who cares 😉
Genoeg (gratis) mailproviders, zelf gebruik ik al jaren geen mail van de internet provider meer.

Eens. Ik heb jaren geleden al mijn mailbox losgekoppeld van internetprovider en gebruik dus ook zo'n ‘gratis’ mailprovider. Dat heb ik toen gedaan om de mogelijkheid te hebben snel over te kunnen stappen naar een andere internetprovider mocht dat nodig zijn. 

Maar zoals ik in bovenstaand bericht al schreef, is dat al heel lang niet nodig geweest. 👍


Zoveel mensen Zoveel wensen. @Noordzee @Berteman 

Toen ik in maart 2011 weer een tv abonnement nam was er eigenlijk maar één voorwaarde voor mij: kunnen opnemen. Toen werd het kpn, want de optie met opnemen kon ik bij Ziggo toen niet betalen. STB met HDD, kostte bij Ziggo bijna € 300. Dat kon ik toen niet betalen. KPN had 'm al in huur. 

Van 1 mei 2009 tot maart 2011 had ik alleen Digitenne. Met extra ontvanger voor de videorecorder 😁

Tot 1 mei 2009 Ziggo. Digitale televisie met sinds 2004 de Panasonic TU-TC40RD ontvanger en de videorecorder nam analoog op.

Ik neem alle series die ik volg op. Zijn ze ook beter te volgen. Alleen sport kijk ik nog live. Zelfs journaal niet altijd.

"Terugkijken via de gids" vind ik niks in verband met niet door kunnen spoelen van de reclame in m'n series. En niet een paar afleveringen kunnen bingen. 

En wat mail betreft.

Al sinds 2005 Google mail. 

Odido biedt niet eens een mailbox. 

Enne 

Bij Ziggo kom ik om en nabij € 12 duurder uit. Zij hebben opnemen alleen met het TV MAX pakket. 


@PeterG bij het iets voordeligere TV Compleet is cloudopname ook inbegrepen. Het is gewoonweg geen los afneembare optie voor de TV Start klanten dat is wel jammer.

Ik snap je denkwijze betreffende het kunnen doorspoelen bij series  ik vind die plaspauzes en koffie zet pauzes juist fijn.

 


ik vind die plaspauzes en koffie zet pauzes juist fijn.

Dito hier @Rowi. . Echter 2 tot 3 pauzes tijdens een programma wat zonder die reclame onderbrekingen 45 minuten duurt, dat wordt wel héél veel koffie en plassen. 😁😎. Eén reclame blok laat ik bij het afspelen van de opname vaak bewust doorlopen. Ook om niet veel te lang achter elkaar te zitten.


Die providers bieden wel KPN aan via wholesale, maar leveren minder diensten. Bijvoorbeeld: geen settopbox, oudere KPN Experiabox V10, telefonische klantenservice die beperkt open is, geen mailboxen.

De provider die ik bedoel levert hooguit het stukje internet via Wholesale middels ODF acces. Die leveren zelfs nog DVB-C via glasvezel. 

De kracht is juist het niet leveren van overbodige zaken. De klanten die weinig opsmuk nodig hebben dragen wel bij aan alle extra diensten en personeelskosten.

Het is dat ik niet alleen beslis anders was ik overgestapt op het moment dat deze provider hier beschikbaar kwam.


Maar zij hebben bijvoorbeeld dan helaas weer geen tv app. En die gebruik ik best veel om, op afstand, opnames in te plannen bijvoorbeeld. Geen idee of opnemen bij hen überhaupt mogelijk is. Ik leef ermee.

Maar 12 zenders via DVB-C overigens. Wel handig.

Heb je geen kpn glasvezel @Rowi. ? Via die is deze provider gewoon af te nemen.


Maar zij hebben bijvoorbeeld dan helaas weer geen tv app. En die gebruik ik best veel om, op afstand, opnames in te plannen bijvoorbeeld. Geen idee of opnemen bij hen überhaupt mogelijk is. Ik leef ermee.

Maar 12 zenders via DVB-C overigens. Wel handig.

Heb je geen kpn glasvezel @Rowi. ? Via die is deze provider gewoon af te nemen.

Een app is inderdaad handig om makkelijk iets terug te kijken of een opname in te plannen maar is het echt een must? 

Met deze provider kan je er voor kiezen om een NLziet abonnement erbij te nemen als een app een noodzaak is.

 

Opnemen kan wel als je zelf een DVB-C recorder aanschaft of nog eenvoudiger een harddisk direct aan de TV. Geen opnames weg na een jaar en bijna zeker betere kwaliteit dan KPN en Ziggo in ieder geval niet slechter.

 

Ik heb inderdaad een KPN abonnement via glasvezel met de vip5202 in mijn ogen nog steeds een betere box dan de DIW 7020.

 

Hoe bedoel je via wie deze is af te nemen? De vraag zal eerder zijn waar ze hebben een beperkt lever gebied.


Aanwijzend voornaamwoord die. Verwijst naar “kpn glasvezel” in de zin ervoor.


Aanwijzend voornaamwoord die. Verwijst naar “kpn glasvezel” in de zin ervoor.

Ah, dan begreep ik het verkeerd uiteraard is het mij bekend dat deze provider via het netwerk van KPN beschikbaar is, wezenlijk het oorspronkelijke AON Reggefiber netwerk.


Hallo @Tommie12345 ,

Het bedrag van 68,85 is waarschijnlijk gebaseerd op oude voorwaarden. Jij hebt kennelijk al heel lang niet meer jouw abonnement aangepast en daardoor wordt de prijs steeds hoger. Dit komt door de jaarlijkse inflatiecorrectie. 

Je kunt met de huidige voorwaarden uitkomen op 58,99 (42,50 + 12,50 + 8,99 - 5,00 entertainmentkorting) als je inderdaad ook een mobiel abonnement hebt bij KPN.   

Dat scheelt jou bijna 10,00 per maand! 

Je kunt jouw abonnement verlengen zodra je contractvrij bent. Je kunt dan via de link hieronder dan ook kiezen voor de nieuwste abonnementsvorm. 

Dat kan telefonisch via 0800-0402. Het kan verder dus ook via internet:

 https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen.  

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

 

 

 

@Tommie12345 

Heb je jouw abonnement al goedkoper gemaakt op bovenstaande wijze? 


Reageer