Skip to main content

Hoop dat ik dit op de goede plek plaats. Is nogal een vreemde situatie: 

 

Gisterenmiddag heb ik naar KPN gebeld om te informeren over de mogelijkheid om KPN TV+ toe te voegen aan mijn abonnement. Hier kwam ik zelf niet uit omdat ik dan internet ook moest toevoegen, terwijl ik al een (oud Telfort) internet abonnement heb. Aan de telefoon werd meegekeken in mijn account en uitgelegd dat ik dan ook een nieuw duurder KPN abonnement af moest sluiten. Ben niet op het aanbod ingegaan om er even over na te denken.

 

Na het telefoontje kreeg ik ineens een mailtje dat mijn abonnement gewijzigd was naar Email Only. Dit vond ik heel vreemd dus direct weer naar KPN gebeld. Hier werd mij verteld dat ze niets konden doen omdat het nog niet verwerkt was, en ik later terug moest bellen.

 

Vanochtend kwam ik erachter dat mijn internet het niet deed, eerst alles met modem gecheckt maar het Internet lampje bleef uit. Eenmaal op het werk even ingelogd op mijn KPN account en daar zag ik alleen het Email Only account staan, dus internet niet meer geactiveerd. Voorheen heb ik nooit het Email Only account gehad. Vervolgens een halfuur met KPN aan de lijn gehangen, met uiteindelijk de conclusie dat het intern doorgezet werd en dat ik teruggebeld zou worden. 

 

Nu wil ik morgen wel weer gewoon internet, dus zojuist opnieuw KPN gebeld om te vragen of ik vandaag nog gebeld ga worden. Toen weer het hele verhaal uit moeten leggen, werd eerst besproken met manager, en de conclusie was dat ik gewoon een nieuw duurder KPN abonnement af moet sluiten. Dat vind ik niet fair, aangezien ik bel met een vraag, een fout gemaakt wordt bij KPN, ik nu zonder internet zit, en dan willen ze dat ik meer ga betalen. Uiteindelijk konden ze mij ook niet vertellen wanneer ik precies teruggebeld zou worden. Heeft mij vandaag al bijna een uur aan de telefoon gekost en ben nog niets verder. Mijn factuur voor komende maand is begin deze week al afgeschreven, maar nu zit ik dus zonder internet.

 

Iemand enig idee hoe ik door de standaard eerstelijn antwoorden heen kom om echt tot een oplossing te komen?

Hallo @MMAT123 geef in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer en laatste 3 cijfers IBAN in, dan komt een moderator er op terug. Kan wel een paar dagern duren.

Voor een snellere reactie weer bellen of langs een lokale KPN-winkel gaan.

 


Onlangs was er een bericht over een soortgelijk geval, iemand die ook alleen had geïnformeerd en toen was er toch iets veranderd.

Maar ik kan het niet terugvinden, wie wel ?


Toch even een update voor het geval iemand dit ook nog meemaakt. Uiteindelijk donderdag nog meerdere keren gebeld totdat ik iemand aan de lijn kreeg die verder doorpakte. Diegene die de fout gemaakt had was inmiddels meerdere keren gemaild dat ik teruggebeld zou moeten worden, maar dit gebeurde niet. Toen is het toch opgepakt door de collega die ik aan de lijn had. Zij konden niets wijzigen, dus het is toen doorgezet naar de back office met hoge urgentie. Dit kon enkele dagen duren.

 

Vrijdag gebeld door de back office door een vriendelijke mevrouw die echt moeite deed om het op te lossen. Het contract kon niet teruggezet worden in het systeem omdat ze geen Telfort abonnementen meer konden selecteren. Uiteindelijk moet ik nog wel tot woensdag overbruggen zonder internet, maar uiteindelijk toch een abonnement met TV voor een jaar met een mooie korting. De korting was al besproken, had liever wat meer gehad, maar toen werd ik weer gebeld dat het toch in het systeem gelukt was om extra korting erbij te zetten. Hele ervaring blijft mij verbazen, en hoeveel moeite het mij gekost heeft om een fout bij KPN opgelost te krijgen, maar deze medewerker heeft de ‘pijn’ nog wel wat kunnen verzachten.


Ha @MMAT123, wat goed om te lezen dat het op deze manier toch opgelost is voor je! Toch ook nog eens vanuit mijn excuses voor de hele gang van zaken!