Skip to main content

Ik verblijf momenteel in Oostenrijk, maar ga binnen 1,5 maand in Nederland wonen. Ik wil graag alvast een eSIM Sim Only-abonnement afsluiten bij KPN, omdat dit in Nederland goedkoper is. Ik ben me ervan bewust dat ik de eSIM nu ook in Oostenrijk kan gebruiken, wat voordelig zou zijn. Aangezien ik nog niet in Nederland ben, wil ik weten of KPN bij het afsluiten van een eSIM-abonnement nog briefpost verstuurt. Ik beschik al over een Nederlands paspoort en heb eerder in Nederland gewoond. Ik heb ook een Nederlandse Iban.

Het is 'simpelweg' niet mogelijk om vanuit het buitenland een abonnement af te sluiten. 

Met een niet-nederlands ip lukt dat niet. 

Papier doet kpn niet meer aan. En hoezo? Je kunt toch e-mail ontvangen?


Het is 'simpelweg' niet mogelijk om vanuit het buitenland een abonnement af te sluiten. 

Met een niet-nederlands ip lukt dat niet. 

Ik heb een Nederlandse edu vpn. 


Papier doet kpn niet meer aan. En hoezo? Je kunt toch e-mail ontvangen?

Ook via vpn is dat geblokkeerd. 

Binnen de EU mogen providers alleen in eigen land abonnementen verstrekken. En heb je al een adres?

Het kan ook niet buiten Nederland geactiveerd. 


U zult bij bestelling sowieso een Nederlands post adres in moeten vullen. 

Hoe het activeren van esim gaat bij een nieuwe klant weet ik niet. Ik lees dat da vanuit de MijnKPN app gaat. Maar een nieuwe klant heeft dat nog niet.


Papier doet kpn niet meer aan. En hoezo? Je kunt toch e-mail ontvangen?

Ook via vpn is dat geblokkeerd. 

Binnen de EU mogen providers alleen in eigen land abonnementen verstrekken. En heb je al een adres?

Het kan ook niet buiten Nederland geactiveerd. 

Ik heb een toekomstig post adres maar geen huidige. Ik kan inderdaad emails ontvangen, maar geen brief post.


Je dient documentatie te overleggen omtrent je woonadres.

Maar ja, vanuit het buitenland kan het toch niet. Wacht tot je in Nederland bent. In een stenen belwinkel geregeld heb je binnen een half uurtje een werkend abonnement. 

KPN WINKEL, Mediamarkt, Coolblue, Optie #1, 

Kan je überhaupt de MijnKPN app downloaden? En die e-sim is alleen voor kpn te gebruiken. 


Reageer