Skip to main content

Meer dan drie dagen geen internet geen telefoon en geen TV, en dan ook nog in het weekend, en dan kan je maar drie dagen invullen, om voor maar drie dagen vergoeding krijgen???? En wat voor vergoeding…… 6 euro, dus maar twee euro per dag.

En die dagen maar aan het lijntje gehouden worden!

Zeer vreemd! Niet netjes! 

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

Neem even aan dat het probleem inmiddels dan wel is opgelost, Het is uiteraard altijd lastig als een storing over het weekend heen loopt, Hier is niet altijd iets aan te doen omdat het weekend is en er beperktere personen en middelen beschikbaar zijn in het weekend.

Een storing kan altijd gebeuren daar heeft niemand direct invloed op het lastige is als dit net voor het weekend is want maandag kan er dan pas wat gedaan worden.

Betreffende de vergoeding weet ik er niet genoeg van om een uitspraak over te kunnen doen, Weet niet of deze loopt vanaf moment van melden of wat dan ook.

Hoe dan ook is het vervelend, weet wel dat het abonement geen storingsvrij garantie en/of contractueele oplostijd ( SLA's ) bevat, Dit neemt niet weg dat we ons uiterste best doen om u z.s.m te helpen en indien nodig noopoplossingen kunnen bieden, Maar als dit net voor het weekend valt is dit wel extra zuur uiteraard.... echter net als de rest van het land heeft ook KPN grootendeels vrij in het weekend ( Zaterdag en waakdiensten buiten beschouwing gelaten ) en dit heeft zijn impact op de oplostijd.

Hoop dat u eruit komt met de vergoeding, want zoals al aangegeven heb ik dit process in zijn geheel niet duidelijk..


Een vergoeding is altijd 1/30ste deel van je maandelijkse abonnementskosten. Dus als je per maand €60, - betaald is €2,- per dag gewoon conform de regels. 


Neem even aan dat het probleem inmiddels dan wel is opgelost, Het is uiteraard altijd lastig als een storing over het weekend heen loopt, Hier is niet altijd iets aan te doen omdat het weekend is en er beperktere personen en middelen beschikbaar zijn in het weekend.

Een storing kan altijd gebeuren daar heeft niemand direct invloed op het lastige is als dit net voor het weekend is want maandag kan er dan pas wat gedaan worden.

Betreffende de vergoeding weet ik er niet genoeg van om een uitspraak over te kunnen doen, Weet niet of deze loopt vanaf moment van melden of wat dan ook.

Hoe dan ook is het vervelend, weet wel dat het abonement geen storingsvrij garantie en/of contractueele oplostijd ( SLA's ) bevat, Dit neemt niet weg dat we ons uiterste best doen om u z.s.m te helpen en indien nodig noopoplossingen kunnen bieden, Maar als dit net voor het weekend valt is dit wel extra zuur uiteraard.... echter net als de rest van het land heeft ook KPN grootendeels vrij in het weekend ( Zaterdag en waakdiensten buiten beschouwing gelaten ) en dit heeft zijn impact op de oplostijd.

Hoop dat u eruit komt met de vergoeding, want zoals al aangegeven heb ik dit process in zijn geheel niet duidelijk..

https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

Hier lees je alles over vergoedingen. Heel vervelend maar alles kan een keer kapot. Heel netjes en trouwen ook verplicht om die vergoeding  uit te keren.

 


Hoe hoog is de vergoeding?

Wettelijk is de vergoeding vastgesteld op 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per dag.
Het minimumbedrag van de vergoeding is altijd € 1,00.
Voor Mobiel Prepaid geldt een wettelijke vergoeding van € 0,50 per dag.

Je krijgt per dag een vergoeding van 1/30e deel van de maandelijkse abonnementskosten bij een netwerkstoring die minimaal 12 uur heeft geduurd. Bijvoorbeeld:

  • Heeft de netwerkstoring tussen de 12 tot 24 uur geduurd? Dan krijg je 1/30e vergoed
  • Heeft de storing tussen de 24 uur tot 48 uur geduurd? Dan krijg je 2/30e vergoed
  • Heeft de storing tussen de 48 uur tot 72 uur geduurd? Dan krijg je 3/30e vergoed
  • Bij iedere extra dag storing krijg je 1/30e extra vergoed.

bron

Gevolgschade wordt niet vergoed, maar bij een vastgestelde storing wordt er hier vaak wel door een KPN moderator een flinke noodbundel (50GB) gezet op een aanwezig KPN mobiel abonnement om de storing te overbruggen.


Dus waar komen we dan op uit? 365 dagen / 12 maanden is 30,42 dagen. Onder de 5 ronden we af naar beneden en dan kom je uit op 30 dagen per maand. Dus zit je op 1/30ste deel qua vergoeding per dag :joy::joy:

Van de 24 uur wordt er vaak 8 uren geslapen dus 2 euro per dag voor 16 uur gebruik is helemaal zo gek nog niet :sweat_smile:


… Dus zit je op 1/30ste deel qua vergoeding per dag :joy::joy:

Dus precies gelijk aan het bedrag aan abonnementskosten die je per dag betaalt.


… Dus zit je op 1/30ste deel qua vergoeding per dag :joy::joy:

Dus precies gelijk aan het bedrag aan abonnementskosten die je per dag betaalt.

leek me ook niks minder dan logisch inderdaad..


Een vergoeding is altijd 1/30ste deel van je maandelijkse abonnementskosten. Dus als je per maand €60, - betaald is €2,- per dag gewoon conform de regels. 

Dat had ik begrepen, maar de storing duurde langer dan drie dagen :-(


Ik lig niet wakker van een paar euro vergoeding die ik mis. Ja het blijft geld en ja u heeft er tot een bepaalde hoogte recht op. De frustratie die u heeft opgedaan zal er niet minder door worden. Gelukkig is het nu opgelost.


Klopt allemaal, maar er moet toch gewoon een mogelijkheid zijn om aan te geven hoeveel dagen je daadwerkelijk zonder KPN zat?

 


U kunt dat aangeven maar KPN medewerkers zullen de storing aanhouden zoals het bij hun bekend is. Misschien treft u hier een medewerker die uit coulance nog een extra vergoeding kan aanbieden maar ik geef u weinig kans.


Een vergoeding is altijd 1/30ste deel van je maandelijkse abonnementskosten. Dus als je per maand €60, - betaald is €2,- per dag gewoon conform de regels. 

Dat had ik begrepen, maar de storing duurde langer dan drie dagen :-(

Aha @Rianne56 , dan gaat er wat fout. Dat gebeurt soms in de achtergrond op die vergoeding pagina als de storing niet (goed) in de administratie staat. Dan biedt die max. 3 dagen aan.

Zet jouw persoonlijke gegevens (Privé) in het Forumprofiel, alleen zichtbaar voor jou en KPN. Dan kan een KPN moderator zodra die hier reageert (binnen 1-2 dagen) meteen kijken wat er fout gaat.


Hoi @Rianne56 . Welkom op het forum.

Erg vervelend dat die storing lang duurde. Hoeveel dagen heb je in totaal zonder diensten gezeten?


Vier dagen, maar daar gaat het mij niet om, het gaat mij om het feit dat je moet kunnen invullen wat nodig is, en geen beperking dus. Het lijkt mij juist dat de storing niet goed in de administratie stond, want toen de storing al was opgelost, werd toch nog aangegeven dat de storing NIET was opgelost. Ik weet dit omdat ik ging kijken of ik iets kon declareren.

Wat toen ook nog fout ging was de manier van afspraak maken met een monteur, wat mij was aanbevolen door een medewerkster die ik aan de telefoon had gehad.

Toen ik een afspraak wilde maken kon ik dit alleen doen door online aan te geven dat ik een afspraak wilde annuleren…...terwijl ik nog GEEN afspraak had gemaakt???? Vervolgens wilde ik natuurlijk gelijk voor die maandag een afspraak maken, maar het kon niet eerder dan dinsdag.

Om dan op dinsdagmiddag de “monteur” bij de deur te krijgen die mij meedeelde dat hij alleen maar kwam zeggen dat er in de buurt een kabel stuk was gegaan tijdens werkzaamheden ( er wordt hier op dit moment glasvezel aangelegd) en, zei hij, er waren meer mensen bij mij in de straat die geen internet verbinding hadden???? Je zult begrijpen dat ik mij aan het lijntje gehouden voelde. En dat is nog niet alles…… op woensdag werd ik gebeld door een monteur……. hij wilde een afspraak maken, omdat ik storing had ???? 

Ik ben er nu wel klaar mee, maar wilde het toch even kwijt. Hopelijk doet KPN hier iets mee.

Groet Rianne


Ik snap heel goed dat je hier niet blij van wordt, @Rianne56 .  Helaas is het bij storingen vaak niet direct duidelijk waar de boosdoener zit.  Vaak zijn we afhankelijk van de meldingen van de klant. Als er verschillende mensen vanuit een bepaald gebied bellen zonder diensten, gaat het natuurlijk wel opvallen maar ook dit duurt soms best lang voordat wij het doorhebben.  We zijn wel telkens bezig om dit te verbeteren maar helaas heb jij meegemaakt hoe het soms ook kan gaan :-(

 


Beste KPN medewerker Erwin,

Wat een verassing….. werd mij namens jullie afgelopen vrijdag een prachtig bos bloemen aangeboden, waarvoor mijn dank. Ik hoop dat van mijn verhaal weer geleerd kan worden.

Met vriendelijke groet,

Rianne